Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@03:50:52 GMT

تکذیب ورود شترهای قطری به مراتع ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۷۲۴۲

تکذیب ورود شترهای قطری به مراتع ایران

به گزارش الف به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ترحم بهزاد  گفت: تاکنون هیچ تعداد نفر شتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله قطر برای چرا وارد مراتع کشور نشده است.

وی مباحث مطرح شده مربوط به ورود شتر از قطر و چرا در مراتع استان فارس را شایعه و بی اساس خواند و اظهار داشت: این شایعات در فضای مجازی با هدف ایجاد تنش های اجتماعی منتشر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد با بیان این که واردات دام به کشور باید با توجه به ظرفیت مراتع کشور و بر اساس روندهای قانونی صورت گیرد، تصریح کرد: بر اساس تبصره (۱) ذیل ماده (۳) قانون حفاظت از منابع طبیعی کشور مصوب سال ۱۳۴۶ هرگونه بهره برداری از مراتع کشور مستلزم داشتن مجوز است و تاکنون هیچ مجوزی برای اجاره مراتع و چرای شترهای قطری در کشور صادر نشده است.

وی در عین حال گفت: قطر نیز تاکنون مکاتبه و درخواستی برای ورود و چرای شتر در مراتع کشورمان نداشته و در صورت چنین درخواستی این موضوع به لحاظ امنیتی به مصوبه هیات وزیران و مجلس نیاز دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.


طاهری خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 750209

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به ایران از روز دوشنبه
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • هواشناسی ایران| بارش باران در اغلب مناطق کشور / ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • اشتغال حدود ۲۰۰ خانوار در قم به کار پرورش شتر
  • حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • شرایط جدید ورود وسایل نقلیه اتباع خارجی به ایران
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز