Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان با بیان اینکه چشمه روزیه سمنان با ۳۳۰ لیتر کاهش دبی آب مواجه شده است گفت: با توجه به اینکه بحران کم‌­آبی مردم سمنان را به‌­شدت تهدید می‌کند باید راهکارهای فوری تأمین آب در سمنان اجرایی شود. ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ استانها سمنان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید شهاب­الدین چاووشی صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌­های انتقال آب از چشمه روزیه سمنان اظهار داشت: درگذشته این چشمه 600 لیتر بر ثانیه دبی آب داشت که اکنون تحت تأثیر کاهش میزان بارندگی قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این چشمه یکی­ از اصلی­‌ترین منابع تأمین آب در سمنان به شمار می­‌رود افزود: میزان آبدهی این چشمه در یک سال گذشته بالغ‌بر یک‌­سوم کاهش‌یافته است.

استاندار سمنان از کاهش 330 لیتر بر ثانیه دبی آب این چشمه خبر داد و گفت: میانگین دبی چشمه روزیه اکنون از 600 لیتر بر ثانیه به 270 لیتر رسیده است.

وی با تأکید بر لزوم مدیریت این بحران خاطرنشان کرد: کاهش میزان مصرف آب در ایام تابستان و اصلاح الگوی کشت کشاورزی و الگوی مصرف عموم مردم در دستور کار قرار گیرد.

چاووشی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تأمین آب و حفر چاه جدید در دشت سوکان در اولویت قرار گیرد تصریح کرد: عدم مدیریت صحیح در مصرف آب مشکلات عدیده‌ای را در آینده ایجاد می‌کند و باید برای مقابله با این مشکلات اقدامات مؤثر انجام شود.

وی ابراز داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان باید اعتبارات بخش آب‌رسانی و طرح‌های آبی استان را توجه ویژه‌ای داشته باشد.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم کاهش 10 درصد از میزان مصرف سالانه آب خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت نامطلوبی در منابع آبی شهرستان‌های استان سمنان وجود دارد که با راه‌اندازی این چاه‌ها بخشی از مشکلات رفع می‌شود.

انتهای پیام/‌‌ ز

R41366/P41362/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

به گزارش شانا، این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه‌ مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت ماه بامداد شنبه شارژ می شود
  • زمان واریز سهمیه بنزین اردیبهشت‌ اعلام شد | چند لیتر واریز می شود؟
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بامداد شنبه شارژ می‌شود
  • ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ امشب شارژ می‌شود
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام