Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم ارزشمند فرهنگی به نسل‌های آینده گفت: مسئولان اداره مدارس ابتدایی در کنار مفاهیم آموزشی باید به ابعاد اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان توجه کنند و در کنار این مسائل موضوعات اقتصادی، توسعه کشور، بهره‌برداری از توانمندی‌های اقتصادی را به کودکان آموزش دهید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن مهرعلیزاده صبح امروز (شنبه)  در نشست معاونان آموزش ابتدایی و مسئولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور با بیان اینکه انسان ذات کمال‌جویی دارد و آموزش یکی از راه‌های رسیدن به کمال است، اظهار کرد:  قومیت‌های مختلف در کشور ایران همه دارای چنین ویژگی‌هایی هستند اما در استان اصفهان روحیه آمادگی برای رشد و تعالی، بیشتر از استان‌های دیگر وجود دارد و این یک فرصت مغتنم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوران ابتدایی باید روحیه انسان مملو از دانستن شود، افزود: قطعاً در این صورت جامعه‌ای فرهیخته خواهیم داشت و اگرچه در معلمان مدارس ابتدایی توجه ویژه ای به این موضوع دارند اما بعضاً در انتقال مفاهیم و تربیتی و آموزشی و مفاهیم اجتماعی دچار مشکل هستیم.

 استاندار اصفهان ادامه داد: معلمان با دانش‌آموزان در حوزه مفاهیم تربیتی و اجتماعی به صورت کلان صحبت می‌کنند و شاید این امر به دلیل بروز دانایی معلمان است اما این کلی گفتن  مسائل اگرچه خوب است، اما چیزی به دانش آموزان اضافه نمی کند.

وی با بیان اینکه باید در کنار مسائل کلان اجتماعی به بازیابی هویت ملی، دینی و پایبندی به اخلاق و آموزه‌های فرهنگی توجه داشت، افزود: این مسائل نکاتی است که در تربیت کودکان از آن‌ها غافل شده‌ایم.

مهرعلیزاده تاکید کرد: در بحث آموزش به دانش آموزان در مدارس در کنار خود باوری و اتکا به نفس باید به مسائل اقتصادی و ارج نهادن به تلاش و کوشش برای تولید و مفید واقع شدن در جامعه بپردازیم چرا که این موضوعات تا کنون مورد توجه قرار نگرفته‌ است.

وی با اشاره به اینکه این موضوعات مربوط به چند سال اخیر نیست و حدود ۲۰ سال قدمت دارد، افزود: باید بر روی استقلال اقتصادی خود بیشتر کار کنیم اگرچه نگران چیزی نیستیم و حتی فشارهای جهانی و تحریم‌ها می‌تواند آغازی برای تحولات اساسی در کشور باشد که یک روز به آن خواهیم رسید.

مهرعلیزاده گفت: در حال حاضر که عزم بسیار جدی‌تر برای فشار بر ایران از طرف دشمنان وجود دارد. بیش از همیشه به این موضوع فکرمی‌کنیم که اگر درخصوص استقلال اقتصادی خود کارهای بیشتری می‌کردیم اکنون وضعیت بهتری داشته ایم.

وی تصریح کرد:  اگرچه به هیچ وجه نمی‌توانند کشوری که در سال چهلم از استقلال خود قرار دارد را تهدید کنند اما باید توجه داشت که اگر شیرهای نفت را ببندیم رشد و توسعه در ایران آغاز می شود و آن روز، روز شروع بهره برداری از توانمندی مردم و ظرفیت های بسیار اقتصادی کشور خواهد بود چرا که وابستگی به نفت تحول در کشور را به تأخیر انداخته است.

استاندار اصفهان در خصوص اهمیت افراد کارآفرین و تولید کننده گفت: باید این افراد را علم‌دار و پرچم‌دار تحول اقتصادی بدانیم و اگر این احترام به افراد مبتکر، خلاق و کارآفرین در نظام آموزشی ما شکل گرفت قطعاً رشد و ارتقاء در این زمان اتفاق می‌افتد.

مهرعلیزاده با تأکید بر لزوم انتقال مفاهیم ارزشمند فرهنگی به نسل‌های آینده گفت: مسئولان اداره مدارس ابتدایی در کنار مفاهیم آموزشی باید به ابعاد اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان توجه کنند و در کنار این مسائل موضوعات اقتصادی، توسعه کشور، بهره‌برداری از توانمندی‌های اقتصادی را به کودکان آموزش دهید.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استاندار اصفهان محسن مهر علیزاده اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است

احمد وحیدی روز یکشنبه در بازدید از غرفه توانمندی‌های صادراتی کرمان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران "ایران اکسپو ۲۰۲۴" افزود: استان کرمان از ظرفیت‌های بسیار خوب صادراتی برخوردار است به خصوص در حوزه مس که از ظرفیت‌های بزرگ این استان به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: زنجیره ارزش مس باید به صورت کامل تعریف شود و تولیدات این حوزه ارزش‌افزایی داشته باشند.

وزیر کشور همچنین تکمیل زنجیره ارزش خرما و فرش کرمان به عنوان کالاهای اساسی و شاخص این استان را مورد تاکید قرار داد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران «ایران اکسپو ۲۰۲۴» ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

غرفه استان کرمان نیز در سالن ۴۱B نمایشگاه دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در حوزه زنجیره‌ ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور فعالان اقتصادی ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴)
  • توصیه‌های سازمان ملل متحد به مناسبت هفته جهانی روانشناس/ رسیدگی به مسائل نابرابری اجتماعی