Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش«نماینده»، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه و در پایان جلسه  سران قوا ، با اشاره به اینکه قریب به اتفاق کشورها زیر بار قانون داخلی آمریکا نمی روند ، گفت: در زمینه انرژی، حمل و نقل ، کالاهای اساسی و تولید، مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد  وهمیشه زمانی پیروز شدیم که دولت و مردم در کنار هم بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روحانی با بیان اینکه جلسه امروز سران سه قوه عمدتاً راجع به مسایل جاری کشور و از جمله مسایل اقتصادی  و تحریمهای غیرقانونی بود که آمریکا به دنبال اجرای آنها است، افزود: خوشبختانه در زمینه اقدامات غیرقانونی آمریکا مسئولین محترم و دولت،  تماس‌های خوبی با کشورهای مختلف اروپایی، چین و روسیه، کشورهای همسایه و کشورهای مهم آسیایی داشتند و قریب به اتفاق کشورها  که حفظ استقلال و حاکمیت برای آنها مهم است ، پاسخ‌شان مثبت است یعنی می‌گویند که ما زیر بار قانون داخلی آمریکا نمی‌رویم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بسیار امیدواریم که روند تعامل اقتصادی ایران با دنیا مثل گذشته ادامه پیدا کند و البته ما برای  مواردی که ممکن است دچار مشکل شویم، فکر و برنامه ریزی کرده ایم و در همین جلسه نیز در خصوص راهکارهایی که با کمترین هزینه از این مرحله عبور کنیم، بحث و گفت وگو کردیم.

روحانی خطاب به ملت ایران گفت: دولت  برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری مردم ارز لازم را مد نظر قرار داده و بانک مرکزی به طور منظم این ارز را پرداخت می‌کند در بخش دوم بین صادرکنندگان، واردکنندگان و تولیدکنندگان در این سامانه بانک مرکزی تعاملی آغاز شده که با توافق، ارز را خرید و فروش می‌کنند. در عین حال دولت به مردم قول می‌دهد که در زمینه انرژی، حمل و نقل، کالاهای اساسی و تولید ، مشکلی برای کشور پیش نخواهد آمد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه و قطعات تولیدکنندگان را تأمین خواهیم کرد ، اظهارداشت:  با شرایط امروز و با ممنوعیت واردات برخی کالاهای غیرضروری و کالاهایی که نمونه آنها در داخل تولید می شود، فرصتی بسیار مناسب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان داخلی ایجاد شده است.امروز صادرات شرایط بهتری از گذشته دارد و بنابراین از این فرصت صادرات هم شرکت‌ها و کارآفرینان و تولیدکنندگان ما می توانند استفاده کنند.

روحانی افزود: البته  در مواردی، با تخلف برخی افراد مواجه هستیم. اکثریت قاطع تجار و تولیدکنندگان  ما در چارچوب قانون حرکت و به مقررات احترام می گذارند و شرایط کشور را درک می‌کنند اما افرادی نیز هستند که به قانون و مقررات توجه نمی‌کنند. دلالی‌هایی که نابسامان است،  قیمت‌های نامناسبی که به خریداران عرضه می‌کنند که نادرست است، در این زمینه هم تصمیمات خوبی بین دولت و قوه قضائیه اتخاذ شده که دولت بتواند تلاش‌های بیشتری را از طریق مقرراتی که در اختیار وزارت دادگستری است انجام دهد و قوه قضائیه،‌شعبه‌های خاصی را در تهران و استان‌ها برای مبارزه با اینگونه مفاسدی که این‌روزها در جامعه ما باب شده، تشکیل دهد تا ما بتوانیم به این پرونده‌ها خیلی سریع‌تر رسیدگی کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که آمریکا بیش از همه در این ماجرای تحریم منزوی است. حاکمان امروز آمریکا، ماجراجویانه و غیرقانونی  نه تنها با ملت ایران بلکه نسبت به ملت‌های دیگر و حتی نسبت به متحدان خودشان برخورد می کنند و شما می‌بینید که مردم متحدترین کشور اروپایی با آمریکا در این سفر اخیر ترامپ به انگلستان، چه واکنشی نشان دادند. برخورد مردم  در لندن و شهرهای دیگر، به گونه‌ای بود که ناچار شدند مراسم تشریفاتی این سفر را تغییر دهند.

دکتر روحانی گفت: بنابراین امروز آمریکا در افکار عمومی دنیا منزوی  و در میان مردم ایران نیز از همیشه منزوی‌تر است چرا که طرح تحریم آمریکا ،علیه ملت ایران است. اگر این تحریم برای بخش و صنعت خاصی بود، می‌توانستند بهانه‌هایی بیاورند و توجیهاتی انجام دهند اما این تحریمها ، تحریمی عام و کور است که بر مردم ایران فشار وارد می‌شود و بنابراین طرح آنها فشار به ملت ایران است همان‌گونه که به  دیگر ملت‌های دیگر فشار می‌آورند. حاکمیت امروز واشنگتن، بیش از همیشه در میان مسلمانان و کشورهای در حال توسعه ، منفور است و حتی در داخل آمریکا هم با مشکلاتی روبرو است.

رئیس جمهور افزود: تردید نداریم که آمریکا  نمی تواند به مسیر و سیاستی که امروز نسبت به ایران، منطقه، جهان اسلام،  قدرت‌های بزرگ دنیا و حتی متحدینش اعمال می‌کند، ادامه دهد و مسیری که جمهوری اسلامی ایران پیش گرفته یعنی مسیر استقامت ، ایستادگی ، برنامه‌ریزی، هماهنگی با مردم و تعامل با دولت‌های دوست در سطح جهان ، می‌تواند این توطئه‌ها را خنثی کند.

خبر تکمیل می شود...

منبع: نماینده

کلیدواژه: اخبار سیاسی ارز حسن روحانی دولت نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد بعدازظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت آردسازی تصریح کرد: نگاه ویژه نظام به بخش اقتصاد، نشانگر این است که اقتصاد جز مباحث پردغدغه و پرچالش ماست و سعی بر این خواهد بود با استفاده از تمام ابزارهای موجود به سمتی حرکت کنیم که خودباوری و خوداتکایی را به عرصه ظهور برسانیم.

وی همچنین اظهار داشت: در هر زمینه‌ای که دولت با اراده قوی و متعهدانه حضور داشته باشد، بخش خصوصی نیز همراهی و حضوری موفق خواهد داشت.
وفایی نژاد افزود: دولت صرف نظر از همه کاستی‌ها و فشار تحریم‌ها همه تلاش و همیت خود را در جهت پویایی اقتصاد کشور انجام می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه بخشی از کار ما حمایت و پشتیبانی از تولید محصولات کشاورزان است، اظهار داشت: در سال گذشته با همراهی کارخانجات آرد استان بیش از ۱۱۸ هزار تن گندم از کشاورزان مناطق دشت و بالادست استان با شرایط خاص حمایتی خریداری شد، به نحوی که با تدابیر صورت گرفته حمایت مناسب کشاورزان را در بر داشته و با مدیریت صحیح و همراهی کارخانجات آرد استان، کیفیت آرد نیز تضمین شود.

وی افزود: در استان مازندران ۲۱ کارخانه آرد داریم که با بهسازی و نوسازی و توسعه انبارها، سیلو و تجهیزات آزمایشگاهی، تحول و به روزرسانی مناسبی را داشته و برای ارتقای کیفیت تولید آرد سرمایه گذاری می‌کند.

وفایی نژاد تصریح کرد: شیوه نامه درجه بندی کارخانجات در شرف نهایی شدن در کارگروه استان و رفع نواقص و چالش‌ها است و بزودی عملیاتی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه درجه بندی، کارخانجات آرد با ارتقای تجهیزات و بروزرسانی امکانات، امتیاز و رتبه آنها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ تلاش کردیم از انحصار واردات از طریق بنادر جنوبی کاسته شود و فعالیت‌های تجاری به سمت بنادر شمالی سوق داده شود، اظهار داشت: طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کالاهای اساسی گندم و روغن را از طریق بنادر استان مازندران وارد کشور کردیم اما در سال ۱۴۰۲ به دلیل کاهش ضرورت تأمین و دیگر موارد، تأمین کالاهای اساسی از طریق بنادر شمالی کشور متوقف شد.

وی با بیان این مطلب افزود: تمام تلاش دولت در حمایت از تولید کالاهای اساسی و خودکفایی در آن انجام خواهد شد اما به منظور تأمین ذخیره استراتژیک و حفظ امنیت غذایی در کشور، رایزنی‌های لازم انجام شد تا در سال جدید فاز اول گندم خریداری شده از کشورهای حاشیه دریای خزر بزودی از طریق بنادر مازندران وارد کشور شود

کد خبر 6092230

دیگر خبرها

  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند