Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که گزارش‌هایی از توافق دولت کابل و ژنرال دوستم برای بازگشت به افغانستان منتشر شده است اما خبرنگاران در فضای مجازی تاکید کردند که معاون اول ریاست جمهوری این کشور تا آزادی «قیصاری» به افغانستان باز نخواهد گشت. ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی خبرنگاران در فضای مجازی اعلام کردند که ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول رئیس جمهور افغانستان آزادی «نظام‌الدین قیصاری» نماینده خود در ولایت «فاریاب» را یکی از شروط بازگشتش به افغانستان اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بشیر احمد قاسانی» خبرنگار «تلویزیون یک» در صفحه فیسبوک خود نوشت: ژنرال دوستم به مقامات دولتی گفته است؛ تا زمانی که قیصاری آزاد نشود او نیز به افغانستان باز نمی‌گردد.

این خبرنگار افغان افزود: دوستم همچنین حکومت وحدت ملی را تهدید کرده که در صورت عدم آزادی نماینده خود تظاهرات در شمال افغانستان همچنان ادامه خواهد یافت.

قیصاری فرمانده نیروهای محلی در ولایت فاریاب چندی پیش برای مشارکت در یک جلسه با مقامات امنیتی فاریاب حضور یافته بود که توسط نیروهای دولتی دستگیر شد؛ مقامات امنیتی افغان دلیل این دستگیری را درگیری نیروهای تحت فرماندهی وی با نیروهای دولتی اعلام کردند اما به تازگی برخی بزرگان قومی شهرستان «قیصار» درگیری محافظان قیصاری با نیروهای دولتی را تکذیب کردند.

«سید قدرت‌الله» به نقل از یکی از افرادی که زخمی شده است اما به دلایل امنیتی نمی‌خواهد نامش فاش شود به «بی.بی.سی» گفت: «پس از گذشت دومین دروازه امنیتی از ما خواستند تا سلاح‌هایمان را به زمین بگذاریم و پس از عبور خودروی قیصاری از آخرین دروازه امنیتی نیز نیروهای ویژه ارتش آنها را محاصره کردند؛ پس از آن نیز دست‌های محافظان قیصاری را بستند و چند گلوله به پای محافظان شلیک کردند که یکی از آن‌ها بر اثر خونریزی کشته می‌شود».

در اعتراض به دستگیری نماینده دوستم از چند روز گذشته تاکنون تظاهرات در برخی ولایت‌های شمال افغانستان از جمله، فاریاب، بلخ و تخار ادامه دارد و معترضان در شعارهایی خواستار آزادی قیصاری و بازگشت دوستم شدند.

چند روز پس از ادامه اعتراض‌ها نیز «سرور دانش» معاون دوم اشرف غنی برای دیدار با ژنرال دوستم به ترکیه سفر کرد که برخی مقامات امنیتی از احتمال بازگشت برخی تفام‌هایی در این نشست خبر دادند.

با این حال، «بشیر احمد ته‌ینج» سخنگوی حزب جنبش ملی افغانستان به «ماندگار» گفته است، تا زمانی که ارگ ریاست جمهوری افغانستان خواسته‌های این حزب را نپذیرد زمان بازگشت دوستم نیز مشخص نخواهد شد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند آزاد شدند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: درگیری طالبان و نیروهای امنیتی افغان در نزدیکی مرزهای ایران شهادت 2 مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

دیگر خبرها

  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن