Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل موسسه خانه کتاب از پرداخت هزینه‌های درمانی، رفع مشکل تمدید گذرنامه و دیگر مشکلات «نجیب مایل هروی» نویسنده، پژوهشگر، نسخه‌شناس، ویراستار و مردم‌شناس افغانستانی مقیم ایران، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب با اشاره به حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از  نجیب مایل هروی در سال‌های اخیر و ضمن آرزوی سلامتی و بهبود سریع این نویسنده و پژوهشگر افغانستانی، گفت: هماهنگی با صندوق حمایت اعتباری هنر برای حل مسائل بیمه‌ای ایشان انجام شده و پرداخت هزینه‌های درمان و بیمارستان این نویسنده و پژوهشگر هم به روال گذشته پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهریور ماه سال گذشته در جریان بستری شدن آقای نجیب مایل هروی در بیمارستان، با دستور دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مامور رسیدگی به وضعیت سلامت وی شدم و تمامی هزینه‌های درمانی با صدور بیمه تکمیلی پرداخت شد.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب رفع مشکل سکونت این نویسنده را دومین اقدام برای حمایت از وی دانست و گفت: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده موضوع سکونت وی در مشهد نیز در حال انجام است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

حسینی‌پور همچنین از رایزنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت خارجه برای رفع مشکل اقامت وی خبر داد و گفت: یکی دیگر از نگرانی‌های آقای مایل هروی تمدید گذرنامه برای امکان حضور در ایران است که هر چند وقت یکبار و در فاصله زمانی کوتاه باید نسبت به آن اقدام کند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رفع این موضوع نیز در حال رایزنی با وزارت خارجه هستند تا مراجعات مکرر وی به افغانستان و تهران کاهش یابد و تمدید گذرنامه وی در  فاصله زمانی طولانی‌تر انجام شود.

وی در پایان با انتقاد از فضاسازی‌ها درباره وضعیت این نویسنده گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از وظایف تعریف شده خود همواره تلاش کرده است تا به حمایت از هنرمندان و نویسندگان بپردازد که این حمایت‌ها رسانه‌ای و خبری نمی‌شود و در این مسیر تفاوتی برای هنرمندان قایل نشده است. درباره مشکلات استاد نجیب مایل هروی هم همانطور که فرزند ایشان اعلام کرده معاونت فرهنگی وزارتخانه همواره پیگیر و فعال بوده است.

حسین‌پور تاکید کرد: خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره با خانواده استاد نجیب مایل هروی در ارتباط بوده و به طور هماهنگ با آن‌ها عمل کرده است.

یادآوری می‌ششود، پیشتر این خبرگزاری در گفتگویی از قول «محمدابراهیم شریعی» پژوهشگر و ناشر افغانستانی مقیم ایران، وضعیت رسیدگی به «نجیب مایل هروی» را پیگیری کرده بود.

 

 

منبع:مهر

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور صابر جعفری کافی‌آباد، رئیس مرکز، و سجاد یاهک، معاون مرکز، سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰ صبح در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار خواهد شد. 

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد یک‌ساله پژوهشی مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره طرح‌های ملی خاتمه‌یافته و در دستورکار مرکز توضیحاتی داده خواهد شد.

نحوه پیشرفت و تحولات شیوه اجرای طرح‌های ملی، از انتخاب مجریان و تعامل با آنان تا تحولات فنی اجرای پرسشنامه و شبکه ملی طرح‌های ملی در کشور و نیز چشم‌انداز  مرکز طرح‌های ملی از دیگر مباحث مطرح در این نشست خبری خواهد بود.

در این نشست همچنین درباره سیاست انتشار داده‌های ملی و در دسترس قرار گرفتن نتایج طرح‌ها توضیح داده خواهد شد.

از خبرنگاران، روزنامه‌نگاران  و اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این نشست خبری شرکت فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود