Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- منطقه کهگیلویه و بویراحمد غلامرضا تاجگردون در آئین کلنگ زنی پروژه آبیاری به دشت لیشتر از توابع گچساران افزود: نوع استفاده از آب در سطح کشور تغییر کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در کشور شیوه آبیاری قدیمی جای خود را به شیوه های آبیاری نوین داده است.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات استفاده از آب سد کوثر در منطقه دشت لیشتر به درازا کشیده شده بود که با تلاش مسئولان و همکاری مردم حل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاجگردون عنوان کرد: پروژه آبیاری تحت فشار ۱۲۰۰ هکتار اراضی دشت لیشتر گچساران یک طرح بزرگ بوده که در آن شاهد افزایش و راندمان بالا تبدیل زمین از دیم به آبی خواهیم بود.

وی افزود: در این طرح برداشت گندم از ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به چهار تن افزایش می یابد.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان در کنار مردم باید تلاش کنند تا استفاده صحیح حداکثری از آب را در انجام دهند.

تاجگردون بیان کرد: با مدیریت صحیح آب و همکاری مردم و مسئولان خشکسالی از کشور رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل خشکسالی و کمبود بارش باران در گچساران آب سد کوثر به شدت کاهش پیدا کرده است.

نماینده مردم شهرستانهای گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو شهرستان گچساران و باشت ظرفیت تبدیل ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی را از دیم به آبی را دارند.

تاجگردون اضافه کرد: ظرف دو تا سه سال آینده ظرفیت زمین های کشاورزی گچساران و باشت بالا خواهد رفت.

وی افزود: بالغ بر ۸۶ درصد از اراضی کشاورزی گچساران به روش های نوین آبیاری تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، عملیات کلنگ زنی پروژه آبیاری تحت فشار ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی دشت لیشتر با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شور ای اسلامی، معاون عمرانی استاندار و برخی از مدیران کل و مسئولان شهرستان گچساران اجرا شد.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۸۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکزمهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی در سفر به مهاباد و بررسی مسائل و مشکلات طرحهای آبیاری تحت فشار روستاهای این شهرستان گفت: در سال گذشته حدود 35 میلیارد تومان اعتباریعنی 50 درصد از کل اعتبارات حوزه دریاچه ارومیه برای شهرستان مهاباد در نظر گرفته شد که امیدواریم این اعتبارات به دست مان برسد، در غیر اینصورت باید تلاش شود تا این منابع را از محل دیگر تأمین کنیم.

خسرو شهبازی، با بیان اینکه 60 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی  استان تا پایان امسال زیر پوشش شبکه‌های آبیاری تحت فشار قرار می گیرد، افزود: حدود 50 درصد از اراضی کشاورزی استان  در حوزه دریاچه ارومیه قرار دارد اما بخش دیگر از اراضی که جزو حوزه دریاچه ارومیه نیستند مربوط به حوزه شمال استان( حوزه رودخانه ارس ) و جنوب استان( حوزه شهرستان پیرانشهر) است که از محل صندوق توسعه ملی به دستور مقام معظم رهبری یکهزار و 500 میلیارد تومان مصوب شده و قرار است 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال و جنوب استان با این اعتبار به سامانه آبیاری تحت فشار وصل شود که نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان خواهد داشت.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: مقرر شد در راستای حل مشکلات طرحهای آبیاری این روستاها، پمپ های قدیمی جایگزین پمپ های کنونی و هزینه تعمیر این پمپ ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان مطرح شود و در این کمیته هزینه تعمیر این پمپ ها تأمین شود

حسن عباسی افزود: همچنین مقرر شد تا جهاد کشاورزی نسبت به  معرفی بهره بردار به آب منطقه ای به منظور بهره برداری از طرحهای آبیاری تحت فشار روستاهای دریاس و توت آغاج اقدام نماید.

وی افزود: در این نشست جهادکشاورزی استان ادامه تکمیل پروژه آبیاری روستای دوستعلی را بعهده گرفت.

طرح شبکه آبیاری تحت فشار مهاباد در سطح ۵۸۵ هکتار  از زمینهای کشاورزی و باغی این شهرستان نهم شهریور سال 1401 به بهره برداری رسید که یکی از اهداف این طرح کاهش 40 درصدی مصرف سالانه آب در بخش کشاورزی بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد
  • ببینید| تاجگردون: هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد /کسی از دولت نمی‌پرسد این چه لایحه‌ای بود!
  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • اختصاص اعتبار ویژه به روستاهای فاقد دهیاری گچساران
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری
  • توسعه طرح سامانه‌های نوین آبیاری، مردمی‌ترین طرح وزارت جهادکشاورزی
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد