Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تابستان فصل ساماندهی نیروی انسانی است و بسیار اقدام مهمی در نظام تعلیم و تربیت است؛ ساماندهی نیروی انسانی با هدف کاهش نابرابری‌ها و کیفیت‌بخشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ابزار تحقق هدف، شاخص‌هاست، گفت: یکی از شاخص‌ها نسبت دانش‌آموز به معلم است یعنی باید اطمینان پیدا کنیم این شاخص تضمین کننده دسترسی دانش‌‌آموزان به مدارس و آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهاربند ادامه داد: شاخص دیگر نسبت دانش‌‌آموز به کارکنان آموزشی یا کارکنان تخصصی شامل معلم، مربی، مشاور، معاون آموزشی، معاون اجرایی، معاون پرورشی، معاون فناوری و مدیر مدرسه است و شاخص دیگر نسبت دانش‌آموز به کل کارکنان آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه شاخص دیگر نسبت معلم به کارکنان آموزشی است، گفت: در سال1397 این نسبت 70 درصد به 30 درصد است یعنی 70 درصد معلم و سایر کارکنان آموزشی، 30 درصد است؛ این در حالیست که طبق قوانین اداری و استخدامی این عدد باید 75 درصد به 25 درصد است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی و کیفیت نیروها، اظهار کرد: یک هدف ساماندهی، کیفیت است یعنی باید کسانی به مدارس اختصاص داده شود که توانایی انجام کار را داشته باشند و تخصص‌ها متوازن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته گزارش‌هایی درباره کمبود نیروی انسانی مطرح شده است، افزود: در میزان کمبود، اختلاف نظرهایی وجود دارد اما در اصل کمبود، همه هم‌نظر هستند.

چهاربند در خصوص حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: نحوه پاسخ‌دهی به کمبود نیروی انسانی با چند روش است؛ اول اینکه استفاده از نیروی موجود را بهینه کنیم، روش دوم با استفاده از روش‌هایی مانند خرید خدمات یا حق‌التدریس تأمین کنیم که این روش‌ها در کنار اصل جذب و بهینه‌سازی نیرو استفاده می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ادامه داد: در سال‌های گذشته 30 هزار نفر نیروی انسانی به واحدهایی که مدرسه نیستند مانند کانون‌ها می‌دادیم که امسال اعلام کردیم مدرسه اولویت مطلق است.

وی با بیان اینکه اگر معتقدیم مدرسه کانون تربیت است باید در ساماندهی نیروی خود را نشان دهد، گفت: در سال تحصیلی جاری باید در مقایسه با سال گذشته، مدارس کمتر نیرو نگیرند یعنی حداقل به اندازه سال گذشته نیرو بگیرند.

چهاربند تصریح کرد: تأمین نیروی انسانی مدرسه تا پایان مرداد ماه انجام می‌شود و اگر نیرو باقی بماند به فعالیت‌های در بیرون مدرسه تعلق می‌گیرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نیروی انسانی فناوری آموزش و پرورش تعلیم و تربیت معلم شاخص معاون مدرسه وزارت آموزش و پرورش فناوری اطلاعات شاخص مدرسه معاون نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • ساخت روزانه ۲.۵ کلاس درس در استان اصفهان
  • محدوده ثبت نام در هر مدرسه به صورت شعاعی خواهد بود
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • پیشرفت و تغییر در جامعه از خط سیر مدرسه و معلم می‌گذرد
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • کمبود ۷۰ هزار نیروی پرورشی و مشاور در مدارس