Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:31:13 GMT

پوشش تمامی پشت نوبتی های بهزیستی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۸۷۸۲

پوشش تمامی پشت نوبتی های بهزیستی

به گزارش خبرنگار مهر انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: در سیاست های سازمان بهزیستی و پیگیری قانون برنامه ششم توسعه در ماده ۷۹ این قانون هر سال مستمری مددجویان افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان اسفندماه خانواده یک نفره ۵۳ هزار تومان دریافت می کرد، گفت: این رقم در ابتدای سال گذشته ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ برابر افزایش یافت و همچنین براساس مصوبه هیئت وزیران در تاریخ ۱۳ تیرماه امسال، مستمری مددجویا ن۱۴ درصد افزایش پیدا می کند.

رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق اختصاص داده شده است، اظهار داشت: این اعتبار از منافع هدفمندی یارانه ها برای کاهش فقر مطلق و پشت نوبتی ها اختصاص پیدا کرده است.

بندپی تصریح کرد: افرادی که درآمدشان کمتر از میزان مستمری است و نیازمند هستند براساس آزمون وسع تحت پوشش قرار می گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: همچنین ۲۳۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده است که در راستای حمایت از این افراد هزینه می شود.

وی به درمان  و ساماندهی معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۱ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ پذیرش و درمان شدند.

بندپی در مورد حمایت از معلولان نیز خاطرنشان کرد: قانون حمایت از این معلولان ابتدای سال جاری توسط رئیس جمهور به دستگاه ها و سازمان ها ابلاغ شده است که با همکاری دستگاه ها و سازمان های ذیربط در جهت اجرایی شدن آن اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان بهزیستی تأکید کرد: استان تهران ظرفیت خوبی برای درمان و ساماندهی معتادان دارد و در این خصوص مشکلی نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۹ هزار خانوار پشت نوبت هستند، اظهار داشت: براساس آزمون وسع از حساب بانکی آنها بررسی به عمل می آید و چنانچه حقوقشان کمتر از مستمری باشد تحت پوشش قرار می گیرند.

بندپی در مورد حمایت از معلولان نیز تصریح کرد: در سال جاری توافق نامه ای چند جانبه میان بهزیستی، بنیاد مستضعفان، سازمان ملی و مسکن زمین، خیرین مسکن ساز و بنیاد مسکن انجام شده به طوری که به خانواده هایی که دارای دو معلول هستند واحد مسکونی ارائه می شود.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه به خانواده های دارای دو معلول وبیشتر، ۱۵ میلیون وام توسط بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون بهزیستی و ۵ میلیون نیز خیرین وام پرداخت می کنند، گفت: این مبلغ در شهرها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول ۷ هزار و ۶۰۰ نفر خانواده دو معلول به بالا در شهرها زندگی می کنند و شناسایی شدند، اظهار داشت: همچنین ۴ هزار و ۲۰۰ خانواده دو معلول به بالا نیز در روستاها شناسایی شده و در سامانه بهزیستی ثبت نام کرده اند.

بندپی خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری ۳۸ میلیارد تومان برای پرداخت وام ۴ درصد مسکن به معلولان پیش بینی شده است که میزان وام نیز از سال ۹۴ که ۴ میلیون تومان بود با تفاهم نامه منعقد شده به ۳۰ میلیون تومان در شهرها و ۲۰ میلیون تومان در حال حاضر در روستاها رسیده است.

وی در مورد خرید و فروش کودک نیز گفت: شاهد خرید و فروش موردی کودک هستیم و ما این موضوع را رد نمی کنیم چرا که همچنان در کوچه و خیابان این موضوع را مشاهده می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: خرید و فروش کودک جرم است و این افراد نمی توانند شناسنامه و دفترچه بگیرند.

بندپی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۳۰ کودک که مادرانشان معتاد بودند توسط بهزیستی ساماندهی شدند و پس از درمان و بهبود مادر بخشی از آنها به خانواده بازگشتند و مابقی نیز در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

کد خبر 4346224 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی معتادان معلولان شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شهر تهران سازمان تامین اجتماعی بیمه ترافیک پلیس راهور سازمان بیمه سلامت سرهنگ نادر رحمانی سازمان حج و زیارت سازمان محیط زیست مترو مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان گفت: حدود ۴۷۷ نفر کودک از خدمات ۱۳ مرکز روزانه توانبخشی طیف اوتیسم استفاده می‌کنند.


پژمان پورشبانان افزود: یک مرکز شبانه روزی بستری موقت برای این بیماران فعال است اما سیاست بهزیستی مبنی بر افزایش مراکز شبانه روزی نیست زیرا معتقد به استفاده از مراکز روزانه و آموزش از طریق خانواده است.


وی گفت: براساس بررسی ها شمار این اختلال در حال افزایش و در پسرها چهار برابر بیشتر از دخترها رخ می‌دهد.


معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی اصفهان ادامه داد: در کنار ارائه خدمات مراکز بهزیستی، روش‌های متمرکز فردی و چهره به چهره و در برخی موارد برگزاری کلاس دو یا سه نفره به صورت گفتار درمانی و کار درمانی با هدف بهبود فرد صورت می‌گیرد.


وی گفت: سن ۲ تا ۵ سالگی دوران طلایی یک فرد اوتیسمی است که باید مداخلات درمانی و آموزشی برای فرد انجام شود که این امور از سال ۱۳۸۰ وارد فرایند توانبخشی بهزیستی و از آن زمان این اختلال درمان می‌شود.


پورشبانیان با اشاره به اینکه عمده برنامه های آموزشی بهزیستی متمرکز بر ایجاد تعاملات اجتماعی فرد است، بیان داشت: یکی از روش‌ها برنامه جامع (ABA) است که حوزه‌های مختلفی از جمله مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی، شناخت، کارکردهای اجرایی، حرکت، مهارت‌های انطباقی، بازی و زبان را شامل می‌شود که اگر به تعداد ساعات لازم انجام شود، برای یک کودک مبتلا به اوتیسم کافی است و این کودکان نیازی به شیوه‌های دیگر ندارند.


اختلال طیف اوتیسم یک اختلال نورولوژیکی است که خودش را در سال‌های اولیه رشد کودک نمایان می‌کند.


این اختلال در بیماران اوتیستیک موجب می‌شود که مغز فرد مبتلا به اوتیسم نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به ‌طور اجتماعی می‌شود.
کودکان و بزرگسالان دارای اختلال طیف اوتیسم در زمینه ارتباط کلامی و غیر کلامی، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌ و بختیاری
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری