Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@05:28:48 GMT

انهدام بیش از 230 باند توزیع‌کننده مواد مخدر در سال 96

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۵۹۲۵۱

انهدام بیش از 230 باند توزیع‌کننده مواد مخدر در سال 96

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضاییه گفت: در سال گذشته 232 باند توزیع‌کننده موادمخدر در کشور منهدم و یک هزار و 432 خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد باقر الفت با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته توضیح داد: 232 باند توزیع‌کننده مواد مخدر در کشور کشف و یک هزار و 432 خرده فروش موادمخدر دستگیر شدند؛ همچنین 24 محل تولید موادمخدر صنعتی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضاییه درباره نقش ستادهای مردمی و دیده‌بانان پیشگیری در کنترل و کاهش اعتیاد گفت: برای بهره‌مندی از این پتانسیل به منظور سازمان‌دهی و استفاده از ظرفیت دیده‌بان‌های پیشگیری برای اجرای ماده 3 آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج (نظارت بر اجرای تکالیف در خصوص معتادان بهبودیافته) کارگاه تربیت مدرس ملی برای 60 دیده‌بان مردمی و 15 دوره آموزشی استانی برگزارشد. همچنین کارگاه تربیت مدرس ملی با هدف به‌کارگیری ظرفیت دیده‌بان‌های پیشگیری در برنامه ناامن سازی محیط‌های تولید و توزیع موادمخدر برگزار شد و در استان ها هم برگزاری 19 دوره آموزشی مرتبط اجرایی شد.

الفت به نتایج حاصل از اجرای برنامه‌های پیشگیرانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌ قضاییه اشاره داشت و گفت: اجرای این برنامه‌ها باعث تسریع در اجرای احکام مرتبط با جرایم موادمخدر شده است به طوری که 547 هزار و 106 پرونده در طول سال 96 مختومه شد.

وی افزود: با عنایت به اینکه بیش از 50 درصد سرقت‌های خُرد، توسط معتادان، به ویژه معتادان متجاهر صورت می‌پذیرد، اجرای برنامه‌ها در بستر طرح‌های ساماندهی معتادان متجاهر منجر به کاهش حدود 4 درصدی ورودی پرونده‌های سرقت‌های خُرد در پایان سال 95 شده است.

ثبت اطلاعات بیش از 130 هزار دانش‌آموز در سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه ‌قضاییه بیان‌کرد: کاهش 30 درصدی لغزش مجدّد (تکرار) در معتادان بهبودیافته‌ شرکت‌کننده در دوره‌های سبک زندگی اسلامی- ایرانی، ویژه معتادان بهبودیافته‌ مراکز ماده 16 (دوره‌های مهاجر) براساس رصد و بررسی طولی موارد، فعالسازی حدود 40 درصد ظرفیت دستگاه‌های مسئول و عملیاتی کردن آیین‌نامه‌ مراقبت بعد از خروج معتادان از مراکز درمان اجباری، مطابق وظایف محوله به آنها در آیین‌نامه (از طریق استخراج تکالیف دستگاه‌ها، کمی‌سازی شاخص‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توجیهی برای تمامی دست‌اندرکاران و استفاده از ظرفیت شورای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها )، غربالگری و ثبت اطلاعات 130 هزار و 200 دانش‌آموز در سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان(نماد)، شناسایی و غربالگری 7 هزار و860 دانش‌آموز پسر و 9 هزار و 447 دانش‌آموز دختر در معرض خطر، پرخطر یا مبتلا به اعتیاد، ارائه‌ آموزش‌های ارتقایی، مشاوره‌های روان‌شناختی و ارجاع موارد برای دریافت بسته‌های خدمتی و مداخلات درمانی مناسب از طریق سامانه نظام ارجاع نمـاد از جمله دستاوردهایی قابل ذکر هستند.

الفت بیان کرد: در سال‌های 95 و 96، 43 هزار و 680 نفر ساعت دوره برای سربازان و کادر نظامی و انتظامی در 24 استان کشور، 80 دوره کارگاهی مداخله به منظور کاهش طلاق‌های با علت اعتیاد ویژه اعضای مراکز مشاوره در معیت دادگاه خانواده، 124 هزار و 416 نفر ساعت تربیت مدرس و 62 هزار و 960 نفر ساعت مهارت‌آموزی برای گروه‌های هدف مخاطب دوره‌های مدیریت مهارت و دانش رفتار (امید) در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد برگزار شد. در این مدت ماده‌ 6 دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها که منجر به کاهش ورودی حدود 8 درصد زندانیان مرتبط با موادمخدر در سال 95 شده و روند کاهشی آن در طول سال 96 نیز مشهود است نیز عملیاتی شد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ سرهنگ شریف رحیمی از اجرای طرح ۲ روزه ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ۴۴ فروشنده معتاد متجاهرو قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان لنگرود جمع‌آوری و دستگیرشدند.
فرمانده انتظامی لنگرود به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تامین و ارتقای امنیت درجامعه اشاره وتصریح کرد: پلیس خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و در این راستا با عزم راسخ با این پدیده شوم مبارزه می‌کند.
سرهنگ شریف رحیمی اضافه کرد: با دستگیری این افراد، یک کیلو گرم حشیش، یک کیلو وی افزود: معتادان متجاهر و خرده فروشان نیز با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام باند توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • انهدام باند زن و شوهری توزیع شیشه و هروئین در جنوب تهران
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در مازندران
  • کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر
  • دستگیری باند قاچاق و توزیع مواد مخدر شهرستان سرخس توسط مرزبانان