Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول اطلاع رسانی مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به برنامه بازسازی اردوگاه پناهندگان فلسطینی "الیرموک" در نزدیک شهر دمشق گفت: محور مقاومت پشتیبان راهبردی فرهنگ حق بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به سرزمین خودشان است. ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،بازسازی اردوگاه الیرموک و پرونده مفقودان از محورهای مذاکرات سازمان آزادیبخش فلسطین در شهر دمشق بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انور رجا مسئول اطلاع رسانی مرکزی جبهه خلق برای آزادی فلسطین درباره آخرین تحولات پرونده بازسازی الیرموک به خبرنگار تسنیم گفت: دولت سوریه تصمیم به سازماندهی دوباره اردوگاه الیرموک همانند دیگر مناطق اطراف دمشق دارد.

وی افزود: نکته ای که باید به آن توجه داشت؛ حفاظت از محیط اجتماعی و سیاسی و مسئله فرهنگ حق بازگشت در گفتار و کردار است؛ صرف نظر از وضعیتی که بر سر اردوگاه الیرموک آمده است. این اردوگاه تقریبا به طور کامل ویران شده است و در نتیجه، تصمیم برای سازماندهی آن به معنای ساختن و بازسازی جدید آن است.

انور رجا گفت: قبل از سخن درباره فرایند بازسازی، برای ما موضوع پیوندها و روابط راهبردی در قالب محور مقاومت از اهمیت برخوردار است. این روابط کمک کننده است و به تمام معنا یک پشتیبان راهبردی برای معیارهای فرهنگ حق بازگشت یا حمایت از سازوکارهای مناسب با طرح این حق و ادامه اولویت آن در سطح فلسطین و جهان عرب و اسلام درچارچوب جنگ ها و مقاومت به شمار می رود.

وی افزود: ویژگی وضعیت پناهندگان فلسطینی به همه طرف های ذیربط و محور مقاومت ایجاب می کند که اولویت را به این موضوع بدهند.

یک هیئت تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست عزام الحمد عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش فتح روز جمعه به سفرش به سوریه پایان داد. در دیدار سه روزه این هیئت با مسئولان سوری روابط تاریخی بین دو ملت برادر و دوست در کنار اوضاع پناهندگان فلسطینی در سوریه و سازوکار بازسازی اردوگاه های فلسطینی به ویژه اردوگاه الیرموک بررسی شد.

انتهای پیام/

R7969/P36355/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید

جواد افهمی از انتشار کتاب تازه خود با عنوان «دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

جواد افهمی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌  از انتشار رمان تازه خود با عنوان« دختران قبیله جنگ» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:  این رمان از سوی انتشارات خط مقدم منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این رمان در موضوع محور مقاومت نوشته شده و به جنگ داخلی سوریه و ماجرای معترضان و  سلاح به دستان در سال‌های 2012 تا 2013 در سوریه می‌پردازد. در حقیقت دوره تاریخی قبل از حضور داعش و ابتدای شروع ناآرامی‌‌ها و شلوغی‌های سوریه.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

 افهمی افزود: رمان برگرفته از یک رخداد واقعی است که برای روستائیانی در حوالی فوعه اتفاق افتاده است،‌ روایت گروگانگیری زنان یک روستای شیعه‌نشین است که در یک اتوبوس در حال حرکت به نقطه‌ای دیگر هستند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوها و تحقیقات درباره این واقعه در سفری که در سال‌های گذشته به سوریه داشتم،‌ انجام شد و نتیجه این گفت‌وگوها و تحقیقات دو کتاب «بادهای سرکش هندوکش» و «دختران قبیله جنگ» شد. اولی پیشتر منتشر شد و دومی نیز در راه انتشار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • هلاکت و زخمی شدن ۱۰ نظامی اسرائیلی در محور نتساریم
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه