Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مناسبات فوق سیاسی رئیس‌جمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب، چنین اثرگذاری و نفوذی را باعث استفاده دولت از شخصیت دکتر ولایتی برای ارسال نامه به مسکو عنوان کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سفر علی‌اکبر ولایتی مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسائل بین‌الملل به روسیه به همراه دو پیام از رهبری و ریاست جمهوری، اگرچه با اعلام سخنگوی وزارت خارجه ازقبل اعلام شده بود، اما برای کسانی که تحولات سیاسی در ایران را دنبال می‌کنند، خبر مهمی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه، غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نتایج این سفر را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: ایران با روسیه چند مسئله دارد. اول مسئله افزایش تولید و عرضه بیشتر نفت به بازارهای جهانی است که ایران مخالف این اقدام است. روسیه به عربستان وعده کرده بود به طور مشترک مقدار عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش دهند که به نظر می‌رسد این گفتگوها باعث شده روسیه نسبت به این وعده با ایران همراهی کند و اقدام به افزایش صادرات نفت خودش نکند که اگر این اتفاق بیافتد یک فرصتی برای ما هست.

وی مسئله دوم همکاری روسیه و ایران را در عرصه سوریه عنوان کرد و افزود: با همکاری‌های سیاسی و نظامی روسیه و ایران، داعش ضربه سنگینی در سوریه خورد و از بین رفت و نتیجه هم این شد که الان امنیت نسبی در این کشور برقرار است، هرچند ریشه داعش هنوز در این منطقه خشک نشده است.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: زمزمه‌هایی مطرح بود که با فشارهای اسرائیل، فقط روسیه در سوریه حضور داشته باشد و ایران از حضور در این کشور حذف شود که نتیجه ملاقات ولایتی این بود که این گرایش در دولت روسیه گرایش معتبری نیست که خواهان خروج ایران از سوریه باشد، چرا که ایران به دعوت رسمی دولت سوریه وارد این کشور شده و به حمایت از دولت و ملت سوریه در آنجا با گروه تروریستی داعش مبارزه کرد. البته منظور از داعش، تمام گروه‌های تروریستی است که معارضه مسلحانه تشکیل می‌دهند و مورد حمایت غرب و عربستان سعودی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از موافقت برای حذف دلار در روابط تجاری ایران و روسیه در مذاکرات ولایتی و پوتین به عنوان دستاورد سوم خبر داد و گفت: یکی از نکات مهم این دیدار، مسئله همکاری‌های دوجانبه اقتصادی تهران و مسکو بود که قرار شد همکاری‌های نفتی و مبادلات تجاری بین دو کشور بدون استفاده ارز واسطه‌ای انجام شود و دولت روسیه هم موافقت کرده چنین مبادلاتی بدون واسطه ارز دیگری صورت بگیرد، یعنی مبادلات تجاری با روبل روسیه و ریال ایران انجام شود که با این اقدام بخش مهمی از نیاز ایران و ارز خارجی برطرف می‌‌شود.

وی درباره اینکه چرا علی‌اکبر ولایتی برای این ماموریت انتخاب شده است گفت: ایشان نماینده مقام معظم رهبری در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی هستند و اینکه از ایشان می‌خواهند نامه روحانی را به روسیه ببرد، معنایش این است که می‌خواهند از نفوذ رهبری در شخصیت پوتین استفاده کند. پوتین در سفری که به ایران داشت، بدون تشریفات سیاسی خاصی به دیدن رهبرانقلاب رفتند و یک جلد قرآن از آثار ارزشمند روسیه به رهبری هدیه کرد که حکایت از این دارد رئیس جمهور روسیه مناسباتی فوق سیاسی از خودش با ایران و رهبر ایران تعریف کرده و دولت از یک چنین اثرگذاری و نفوذی استفاده کرد و ولایتی را به مسکو فرستاد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۵۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد

«الکساندر دوگین» فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی که برخی از او به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد می‌کنند، در مصاحبه‌ای با خبرنگار سرشناس آمریکایی ضمن حمایت بیشتر از عملیات نظامی روسیه گفت که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

به گزارش ایسنا، «تاکر کارلسون» خبرنگار سرشناس آمریکایی که پیشتر هم مصاحبه‌ای طولانی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشت، این بار گفت‌وگو ۲۰ دقیقه‌ای را با متحد پوتین انجام داده و آن را روی کانال یوتیوب خود منتشر کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، «الکساندر دوگین» که از منتقدان سرسخت غرب است، در این مصاحبه علاوه بر حمایت تمام‌عیارش از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تاکید کرد که کشور مستقل اوکراین «نباید وجود داشته باشد».

آقای کارلسون، دوگین را نویسنده‌ای توصیف می‌کند که «درباره ایده‌های بزرگ می‌نویسد» و هم‌چنین ادعا می‌کند که کتاب‌های او در سرتاسر ایالات متحده توسط دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ممنوع شده است و امکان خرید در وبگاه آمازون وجود ندارد.

در قسمتی از این مصاحبه، «مغز متفکر پوتین» استدلال می‌کند: «ایدئولوژی لیبرال، که از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی، عملا در غرب بی‌رقیب شد، منجر به نابودی مفهوم خانواده می‌شود؛ مفهومی که به نفع فردگرایی، در حال نابودی است. هم‌چنین پیشرفت طبیعی لیبرالیسم موجب طرد هویت انسانی می‌شود.»

این نظریه‌پرداز روس در ادامه می‌گوید: «فاز بعدی: نئو لیبرالیسم. اکنون در اینجا بحث اکثریت نیست بلکه بحث بر سر حکومت اقلیت‌هاست. نقش این تفکر در غرب به معنای دموکراسی نیست، بلکه توتالیتاریسم است.»

راشا تودی هم‌چنین به «داریا دوگینا» دختر این فیلسوف روسی و مفسر سیاسی اشاره می‌کند که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد. هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پیام تبریک رئیس‌جمهور درپی قهرمانی غرورانگیز تیم ملی فوتسال در آسیا
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • پیام تبریک دکتر رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان