Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی فرمانی مدیر کارگاه رنگریزی گیاهی سلطان آباد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار امتداد نیوز با اشاره به ویژگی‌های رنگ گیاهی بیان کرد: رنگ طبیعی به مرور زمان زیباتر می‌شود در صورتی‌ که رنگ شیمیایی به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهد و از زیبایی آن کاسته می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: در کارگاه ما رنگ طبیعی روی پشم، ابریشم و مقداری پنبه افزوده می‌شود و اگر روی موادی که پلاستیک داشته باشند، رنگ طبیعی افزوده شود بی‌تاثیر بوده و کیفیت اصلی رنگ نمایان نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال صنعت فرش درباره تولید در این صنعت افزود: همه رنگ‌ها در کارگاه رنگریزی سلطان آباد شیراز تولید داخل هستند به جز رنگ نیل که از کشور آلمان وارد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها روی قیمت مواد اولیه تاثیر گذاشته است، گفت: تولید به نسبت افزایش قیمت، کاهش یافته و این موضوع ممکن است در آینده صنعت فرش را تحت تاثیر قرار دهد و آسیب جدی به آن وارد کند.

فرمانی در ادامه با توضیح اینکه این بخش از صنعت فرش به حمایت نیاز دارد، افزود: اگر مرکزی برای حمایت و نظارت روی مواد اولیه وجود داشته باشد موجب احیای رنگریزی گیاهی در صنعت فرش ایران می‌شود و فعالان این حرفه نیز می‌توانند به کار خود در این بخش ادامه داده و موجب فعال شدن بیش از پیش این هنر در کشور شوند. 

فرمانی درباره کارگاه رنگریزی سلطان آباد شیراز نیز بیان کرد: این کارگاه از سال ۱۳۶۰ و با امکانات محدود فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون با احیای کار رنگریزی گیاهی به فعالیت خود ادامه می‌دهد: این مجموعه با حمایت سازمان صنایع‌دستی در تولید رنگ گیاهی نقش بسیار پررنگی را ایفا کرده است.

انتهای پیام

true برچسب ها : _توليد فرش فرش دستباف true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: توليد فرش فرش دستباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد

جودکی بیان کرد: با بازرسی‌های مستمری کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و پیگیری گزارشات بهداشتی که به سامانه ۱۹۰ اعلام می‌شود یک کارگاه تولید همبرگر غیرمجاز در شهرک صنعتی نظرآباد کشف شد. 
 
وی ادامه داد: این مرکز با مواد اولیه غیرمجاز از جمله ضایعات گوشت نامناسب در شرایط غیربهداشتی به تولید همبرگر اقدام می‌کرد که پلمب و به مراجع قضایی معرفی شد. 
 
جودکی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط در این مرکز بیش از ۱۵۰۰ کیلوگرم مواد اولیه و محصول همبرگر آماده توزیع غیربهداشتی کشف و ضبط کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند