Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: مقامات و سیاستمداران آمریکایی نگران نشست هلسینکی هستند.جایی که دونالد ترامپ شو من تلویزیونی نا آماده به دیدار یک مامور کارکشته سابق که نزدیک به دو دهه در عرصه سیاست بین الملل بوده است، می رود.

به گزارش روزشنبه ایرنا، سی ان ان درآستانه دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا باولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی فنلاند با بازتاب مخالفت نمایندگان کنگره با این ملاقات افزود: دمکرات ها خواستار لغو این ملاقات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ در ملاقات های مهم بین المللی نشان داده تلاش دارد تا رابطه شخصی دوستانه برقرار کند و بر دیگر مسائل چشم پوشی می کند.
این رسانه تصویری آمریکایی افزود:نمایندگان کنگره آمریکا بیمناک هستند که ترامپ برای چنین دیداری آن هم ملاقات با رئیس جمهوری روسیه آمادگی نداشته باشد.'مارک وارنر' (Mark Warner) سناتور دمکرات دراین خصوص به این شبکه تلویزیونی گفت: مدتی است از طرز رفتار ترامپ که خود را 'قهرمان شکست ناپذیر' در ملاقات های بین المللی نشان می دهد، نگران هستم.
وی که معاون کمیته اطلاعاتی سنای آمریکاست در ادامه گفت:بویژه اینکه طرف ملاقات ترامپ، فردی (پوتین) با 20 سال تجربه در عرصه بین الملل بوده و مامور کارکشته سابق'کا.گ.ب'هم می باشد.پوتین با مکر و حیله به این دیدار می آید و با برتری نسبت به ترامپ از وی امتیاز خواهد گرفت.
سی ان ان در ادامه افزود: تنها نمایندگان دمکرات خواهان لغو این ملاقات که قرار است دوشنبه 16 جولای (25 تیرماه) برگزار شود،نیستند، 'جان مک کین' سناتور کهنه کار جمهوریخواه نیز بیمناک از این دیدار است.
مک کین در بیانیه ای درمخالفت با این ملاقات نوشت: چنانچه ترامپ آماده نیست تا پوتین را به خاطر اقداماتش جوابگو سازد، نشست هلسینکی نباید پیش برود.

*** رهبران اقلیت دمکرات در کنگره خواستار لغو ملاقات شدند
سناتور «چاک شومر» رهبر اقلیت دمکرات در سنا در بیانیه ای درخصوص دیدار دوشنبه آتی پوتین و ترامپ اظهار داشت: رئیس جمهوری باید دیدار با پوتین را لغو کند تا سرانجام روسیه گام های قابل اثبات و شفافی برداشته و ثابت کند که در انتخابات های آینده دخالت نخواهد کرد.
شومر گفته است، انجام این دیدار در سایه کیفرخواست وزارت دادگستری علیه دوازده مقام روس«اهانت به دموکراسی ما(آمریکا) است.»
«نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دمکرات درمجلس نمایندگان نیز در توئیتر خود نوشت: ترامپ باید دیدارش با پوتین را لغو کند.
این نماینده ایالت کالیفرنیا پیشتردربیانیه ای گفته بود:ترامپ بایدخواستارتوافقی جامع، منسجم و واقعی باشد تا روس ها حملات خود به دمکراسی آمریکا را متوقف کنند.
'جفری ادموندز'(Jefrrey Edmonds)مقام سابق اطلاعاتی آمریکا و کارشناس امور روسیه در شش تیرماه درمورد ملاقات ترامپ با پوتین به سی ان ان گفته بود:روش ترامپ دراین جلسات بیشتر متکی به خود بوده تا اینکه خود را آماده کند، اما پوتین به چنین دیدارهایی بی نهایت آماده می رود، مشاوران پوتین تحلیل عمیقی از ترامپ به عمل می آورند تا وی بتواند با اشراف بر آن، امتیازاتی دراین ملاقات به دست آورد، ترامپ دراین ملاقات ممکن است ضعیف ظاهر شود و یا مرتکب رفتاری احمقانه شود.
سی ان ان خود درآن تاریخ گزارش داده بود:روش دیدار ترامپ برقراری روابط شخصی است تا اینکه بتواند مذاکرات دشواری با رهبرانی همچون کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و یا ولادیمیر پوتین داشته باشد، کارشناسان نگران هستند که پوتین، ترامپ نا آماده را متقاعد به دادن برخی امتیازها کند که در راستای منافع آمریکا نباشد.

***تکرار اتفاقات سنگاپور در هلسینکی
'جیمز کلپر'رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا درمصاحبه با فرانس24درباره دیدار آتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته بود:بیم آن می رود که اتفاق مشابه ملاقات با رهبر کره شمالی در سنگاپور، این بار در هلسینکی هم تکرار شود.
رئیس سابق اطلاعات ملی آمریکا که از سال 2000 تا 2007عهده دار این سمت بود با اشاره به ناآمادگی ترامپ برای چنین دیداری به این رسانه تصویری فرانسوی گفته بود: بیم آن می رود که خواسته یا ناخواسته این نوع طرز ملاقات ترامپ، به دیدار با ولادیمیر پوتین نیز تعمیم داده شود.

*** محل ملاقات کاخ ریاست جمهوری فنلاند
زمان و محل ملاقات دو رئیس جمهوری آمریکا و روسیه بنابر اعلام تارنمای'اخبار اکنون فنلاند' ( newsnowfinland) روز دوشنبه 25 تیرماه حوالی ساعت یک بعداز ظهر به وقت محلی و در سالن 'گوتیک' (Gothic Hall)کاخ ریاست جمهوری فنلاند در هلسینکی خواهد بود.
بنابراین گزارش صبح روز دوشنبه برابر با 25 تیرماه ، 'سائولی نینیسته' (Sauli Niinistö) رئیس جمهور فنلاند در یک صبحانه کاری از دونالد ترامپ و همسر وی در 'منتینیمی' (Mäntyniemi)، یکی از سه محل اقامت رئیس جمهوری فنلاند، استقبال خواهد کرد.
پس از آن نینیسته حوالی ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی با خوش آمد گویی رسمی از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا میزبانی می کند. این نشست در سالن گوتیک واقع در این کاخ برگزار می شود.
تارنمای خبری فنلاندی افزود: پس از آن مذاکرات با ناهار کاری در 'سالن آینه ها' (Hall of Mirrors) ادامه خواهد یافت.
هرچند دو رئیس جمهوری درحاشیه نشست 'گروه20' هامبورگ و نشست 'اپک' (APEC) ویتنام (سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه) در سال 2017 میلادی دیدار داشتند اما نشست هلسینکی نخستین ملاقات رسمی بین این دو به شمار می رود.
اروپام **1302**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هلسينكي ترامپ پوتين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا