Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

سید محمد بطحایی صبح امروز (شنبه) در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی و مسئولین آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور در اصفهان اظهار کرد: کیفیت آموزش باید ارتقاء یابد تا بتوانیم انسان‌هایی با اخلاق تربیت کرده که به آرمان‌های کشور احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه اختلالاتی در آموزش و پرورش وجود دارد اما باید به سمتی حرکت کنیم که به دنبال تضمین کیفیت آموزش ابتدایی باشیم ادامه داد: مدرسه مهمترین رکن آموزش و پرورش است که سازمانی زنده به حساب می‌آید که باید نیازهایش تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه امروز نشانه‌های ورشکستگی آموزش و پرورش در کشور دیده می‌شود. 

بطحایی با بیان اینکه اگر مدارس پویا نشوند صدها جلسه نیز نمی‌تواند مشکلات را حل کند افزود: آموزش و پرورش باید در خدمت مدارس باشند نه اینکه صرفا دستور بدهند. به اعتقاد من محیط‌های آموزشی شاید خودشان اختلافشان را حل کنند. نیاز است که محیط های آموزشی به بلوغ برسند. 

وی با اشاره به اجرایی شدن سنجش شایستگی مدیران آموزشی در سه استان از ابتدای مهرماه اضافه کرد: مسیر تربیت در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده. تا به امروز تمام تلاش‌ها به آموزش در مدارس بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به غلط بودن رقابت‌های فردی در مدارس تصریح کرد: از ابتدای مهر ماه دیگر مسابقه فردی حتی تا در رشته خوشنویسی در مقطع ابتدایی نداریم. تمام مسابقات باید گروهی باشد که اگر خواستیم تنبیه یا تشویق کنیم با گروه مواجه باشیم نه اینکه این تشویق و تنبیه ها فردی باشد. 

بطحایی ادامه داد: نباید دانش آموزان را شکل داد. بلکه آنها باید شکل بگیرند که دقیقا همین جاست که تفاوت بین انسان و حیوان را نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه آموزش باید در محیط عادی باشد افزود: متاسفانه شاهد هستیم که بچه‌ها از ابتدایی تست‌زدن را برای راه‌یابی به تیزهوشان فرا می‌گیرند. این کار غلط است تعلیم و تربیت باید در محیطی عادی باشد. همچنین نباید فرزند وزیر و کارگر یا پولدار و فقیر از هم جدا شوند بلکه باید همه از هر قشری و با هر سطح هوشی در کنار یکدیگر و زیر یک سقف آموزش ببینند. 

وزیر آموزش و پرورش  با بیان اینکه اگر معلمی در کلاس درس دانش آموزان را به دسته‌های متفاوت تقسیم‌بندی کرد حکم ابلاغش باید لغو شود، ادامه داد: متاسفانه اگر دانش آموزی در کلاس درس به اشتباه سخنی را مطرح کرد مورد سرزنش قرار می‌گیرد به او یاد می‌دهیم که بی‌تفاوت باشد زیرا با این بی تفاوتی آرامش خودش را حفظ می‌کند این دانش‌آموز وقتی در مقاطع بالاتر قرار می‌گیرد یاد می‌گیرد که نسبت به همه چیز بی تفاوت باشد.

وی ادامه داد: آموزش زبان فارسی در تمام مدارس و با هر زبان محلی که دارند خط قرمز آموزش و پرورش است، زیرا زبان فارسی نشانه‌ای از وحدت به حساب می‌آید. متاسفانه در برخی مناطق که با زبان محلی صحبت می‌کنند در مدارس‌شان نیز با زبان محلی مورد آموزش قرار می‌گیرند که این کاملا اشتباه است. بنده دیده‌ام که بچه سوم ابتدایی به سختی می‌تواند فارسی را صحبت کند. همه شما باید بدانید که آموزش به زبان فارسی برای ما بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سید محمد بطحایی منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پی ارسال طرح ابتکاری استان سمنان با عنوان «سند مراسم آغازین مدارس» از سوی سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش سمنان، آن را یک کار خوب و نمونه دانست و از حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت خواست تا ضمن قدردانی از این اقدام شایسته، حتماً از آن به‌عنوان یک کار خوب و نمونه در سایر استان‌ها استفاده شود.

وزیری اظهار داشت: آیین رونمایی از طرح خلاق و ابتکاری سند اجرایی مراسم آغازین مدارس در راستای طرح فراگیر پرورشی و فرهنگی، هم‌زمان با سفر یک‌روزه وزیر آموزش و پرورش به سمنان، دیار فرهنگ و ایمان برگزار شد.

وی افزود: این سند صرفا یک چارچوب و ساختار اجرایی مراسم آغازین مدارس است و مدیران با همراهی تمامی عوامل مدرسه اعم از دانش‌آموزان، کادر اجرایی و معلمان، متناسب با سن، جنسیت و مقطع تحصیلی، برنامه‌ریزی و تدبیر لازم را برای عملیاتی‌ساختن آن مد نظر قرار خواهند داد.

و پاسخ‌گویی به نیازهای جدید تربیتی آن‌ها، عنوان و تصریح کرد: در این سند، هر روزِ هفته با یک عنوان، مشخص شده؛ یعنی شنبه روز هویت ملی، عشق به میهن و احترام به پرچم، یک‌شنبه روز قرآن و نهج‌البلاغه، دوشنبه روز سلامت روان و جسم(تربیت بدنی)، سه‌شنبه روز فرهنگی و هنری و چهارشنبه روز علمی و فناورانه، نامگذاری شده است.

گفتنی است، این طرح به‌منظور افزایش اثربخشی و مشارکت حداکثری دانش‌آموزان و مربیان در مراسم آغازین و هم‌چنین تقویت و توسعه فعالیت‌های تربیتی با نظر نخبگان، متربیان و مربیان مجرب در راستای ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین با رویکردی تحولی و متناسب با نیاز دانش‌آموزان تنظیم و تدوین شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902330

دیگر خبرها

  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • آموزش و پرورش بوشهر ویژه‌تر دیده شود/ لزوم ساخت کلاس‌های درس جدید
  • استقبال وزیر آموزش و پرورش از طرح ابتکاری سند مراسم آغازین مدارس استان سمنان
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • بطحایی، وزیر اسبق آموزش و پرورش: ورود طلاب و روحانیون در مدرسه مسبوق به سابقه بوده است/ درس دینی را با روشی بسیار غلط ارائه می‌دهیم/ ما باید به شدت و سرعت روشمان را تغییر دهیم/ نمی‌شود با یک روش ناقص با مردم لج بازی کرد و به حرف‌های آنان گوش نداد
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان