Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیامرث صالحی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در فصل بهار امسال چهار هزار و ۶۵۱ تولد در استان بوشهر ثبت شده است که بیانگر کاهش ۱۰.۳ درصدی تولد نوزادان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی با اشاره به تولد روزانه ۵۰ نوزاد در استان بوشهر طی فصل بهار امسال، اضافه کرد: از این تولدها دو هزار و ۴۱۳ نوزاد پسر و دو هزار و ۲۳۸ نوزاد دختر بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۸ نوزاد پسر متولد شده‌اند، تصریح کرد: بیشترین نوزادان مربوط به مادران ۲۵ تا ۲۹ سال و ۳۰ تا ۳۴ سال بوده است.

وی با بیان اینکه در فروردین و اردیبهشت ماه امسال تعداد فوتی‌های استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۲.۰۵ کاهش داشته است، به طور متوسط روزانه ۱۰ واقعه فوت در استان بوشهر ثبت می‌شود که بیانگر دو مورد فوت در هر ۱۰ ساعت است.

صالحی‌نیا با اشاره به اینکه بیشترین وفات‌ها در مناطق شهری و مربوط به مردان بوده است، اضافه کرد:‌ بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و تومورها و حوادث غیرعمد همواره سه دلیل عمده فوت در دو ماهه این استان بوده است.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر خاطرنشان کرد: بیشترین فوت های ثبت شده مربوط به گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر است.

کد خبر 4346479

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند شیراز مشهد یاسوج سانحه تصادف آتش سوزی خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بدنبال تماس همراهان بیمار با مرکز پیام اورژانس استان با شکایت مادر باردار، بلافاصله کارشناس تریاژ تلفنی مرکز پیام، ضمن راهنمایی بیمار و همراهان، سریعا نزدیکترین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ را به محل فوریت اعزام می‌کند.   کارشناسان اورژانس آقایان کچلانلو و جعفرزاده بعد از حضور بر بالین بیمار با معاینه وضعیت بالینی وی، متوجه زایمان قریب الوقوع مادر باردار نوزاد دوقلو می‌شوند.   با توجه به وضعیت آناتومیکی نوزادان حین زایمان، مبنی بر تولد یکی از نوزادن با وضعیت سر و یکی دیگر با وضعیت پا (زایمان بریج)، مدیریت مادر باردار انجام شده و کارشناسان اورژانس با مهارت و توانایی مثال زدنی خود نوزاد دو قلو را در منزل بیمار بدنیا آورده و جان مادر و نوزادان را نجات می‌دهند.   مادر و نوزاد دوقلو بعد از حمایت‌های بدو زایمان و تولد، با مراقبت‌های پیش بیمارستانی به بیمارستان شهید بهشتی چالدران انتقال یافتند.   در حال حاضر، وضعیت مادر و نوزاد دو قلو که هر دو دختر می‌باشند پایدار بوده و دربیمارستان شهید بهشتی چالدران تحت نظر می‌باشند.

دیگر خبرها

  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • تلف شدن ۸۰درصد نوزادان حیات وحش که بوی انسان گرفتند