Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:05:27 GMT

احسان علیخانی: گفتند حقت است حواشی دامنت را بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۲۴۵۱

احسان علیخانی: گفتند حقت است حواشی دامنت را بگیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، آیین تجلیل از عوامل برنامه «ماه عسل ۹۷» با حضور سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا پورحسین قائم‌مقام سیما، علی فروغی مدیر و ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه، اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان‌های کشور، شهربانو امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران و چهره‌ها و مدیران فرهنگی جمعه ۲۲ تیرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست بیان کرد: برنامه «ماه عسل» و احسان علیخانی نیازی به این تجلیل ندارند چرا که در نظرسنجی صدا و سیما این برنامه به عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه ماه رمضان انتخاب شده و در واقع مردم اصلی‌ترین تجلیل را انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: ورود به مسایل اجتماعی به قدری حساس است که اگر دقت کافی انجام نشود، استمرار برنامه غیرممکن می‌شود.

رضا پورحسین قائم‌مقام معاون سیما یکی دیگر از سخنرانان این مراسم بود که با اشاره به رسالت رسانه گفت: احسان علیخانی به تنهایی یک رسانه است. وظیفه رسانه انتقال معنا و انتقال پیام درست و سالم به مخاطبان است و علیخانی این رسالت را به خوبی و در اوج انجام می‌دهد.

وی در ادامه درباره راز موفقیت علیخانی گفت: «ماه عسل» بازگشت به فطرت است. آدم‌ها و سرگذشت‌هایی که هر سال در «ماه عسل» مطرح می‌شوند کسانی هستند که راهی را به اشتباه رفته‌اند و با جرقه‌ای به اصل وجود خویش بازگشته‌اند. مهم‌ترین نکته این است که خیلی از این افراد شاید در شرایط عادی هرگز نخواهند سرگذشت خود را نقل کنند اما در این برنامه با اصرار می‌خواهند داستان زندگی خود را بگویند چرا که به این بستر اعتماد دارند و می‌اندیشند که می‌توانند راهگشا باشند.

پورحسین افزود: دلیل دیگر موفقیت این تیم در گروه اجتماعی شبکه ۳، تحقیقی بودن و پژوهشی بودن آنهاست. گروه «ماه عسل» در طول سال زمینه‌یابی می‌کند و به اقصی نقاط کشور سفر می‌کند، مسایل و مشکلات مردم را از نزدیک می‌بیند و می‌شنود و بعد آنها را گزینش می‌کند.

قائم مقام معاون سینما تاکید کرد: اما اگر هر برنامه‌ای این انرژی پژوهش را داشته باشد نمی‌توان با تاکید گفت که آن برنامه موفق خواهد بود. این پژوهش و انرژی بدون باور قلبی مجری، تهیه‌کننده و تولید کنندگان کار کمترین تاثیری بر تاثیرگذاری بر مردم ندارد. آنچه «ماه عسل» را موفق می‌کند این است که احسان علیخانی به کاری که می‌کند سخت باور دارد و این اعمال از شخصیت و ریشه مذهبی‌اش می آید. او از جان و احساس می‌گذارد و با نیت خالص برنامه‌اش را برگزار می‌کند و لاجرم بر دل هم می‌نشیند. 

وی در پایان سخنان خود گفت: البته در تمام این سال‌ها این برنامه با انتقاداتی هم همراه بوده که برخی از آنها درست است و باید باشد اما این نقد که «کام ما را دم افطار تلخ می‌کند» من، نه به عنوان یک مدیر رسانه که به عنوان یک شهروند قبول ندارم. «ماه عسل» برای مخاطب بهجت می‌آورد و بهجت الزاما شادی آفرین نیست. بهترین و عمیق‌ترین نشاطی که ما تجربه می‌کنیم اشک شوق است و خنده نیست. «ماه عسل» مایه بهجت درونی است که عین شادی است.

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما نیز در این مراسم عنوان کرد: «ماه عسل» یک برنامه مردمی است و به همین دلیل بعد از ۱۲ سال هنوز تازه است. موضوع، مهمان، انتخاب‌ کنندگان و حتی قهرمانان آن مردمند که قهرمان اول و آخر کشورند. 

عموم برنامه‌هایی که روی آنتن می‌رود سلبریتی زده است و کمتر برنامه‌سازی این ریسک را می‌کند که محور برنامه را روی مردم بگذاردوی افزود: دلیل دیگر موفقیت «ماه عسل» تهران گریزی است. ۸۷ درصد از مهمانان این برنامه غیرتهرانی بودند و از این بین ۲۴ درصد برای اولین بار به تهران می‌آمدند. این موضوع در بستری قابل اهمیت است که عموم برنامه‌هایی که روی آنتن می‌رود سلبریتی زده است و کمتر برنامه‌سازی این ریسک را می‌کند که محور برنامه را روی مردم بگذارد آن هم مردم عادی و غیر معروف. 

مدیر شبکه سه سیما در پایان گفت: برنامه امسال «ماه عسل» در یکی دو مساله موجب هجمه بسیاری قرار گرفت که من از آن بسیار متعجب شدم چرا که زحمتی که این گروه می‌کشید را از نزدیک شاهد بودم که شاید بزرگترین گواه آن همین ۳۲ میلیاردی بود که به همت مردم در این برنامه جمع شد. توجه ویژه این برنامه به زندانیان جرایم نقدی و حل شدن درصد قابل توجهی از مشکلات آنها، آن قدر موضوع پررنگی است که همه ما را در کنار این برنامه قرار می‌دهد. حل شدن کامل مشکلات زندانیان جرائم نقدی، وعده ما در شبکه ۳ است.

اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان ها نیز تصریح کرد: «ماه عسل» تلاش کرد تا مشکلات را با دید جدیدی ببیند و دست یاری به نیازمندان دراز کند. کمک های نقدی «ماه عسل» فقط بر زندگی زندانیان تاثیر نمی‌گذارد بلکه ما با حدود ۲ میلیون نفر خانواده این زندانیان در ارتباطیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: به کمک این برنامه و دستان پر سخاوت مردم در ماه مبارک امسال، ۳۲ میلیارد تومان جمع آوری شد و ما نیز به ازای کمک مردم، مددکارانمان را بسیج کردیم تا شکات هم بخشی از طلبشان را گذشت کنند تا افراد بیشتری آزاد شوند و شکات نیز ۳۰ میلیارد تومان از حق خودشان را گذشت کردند تا بتوانیم بالای ۲ هزار نفر را به کمک مردم و این برنامه و گذشت شکات به آغوش خانواده بازگردانیم.

احسان علیخانی تهیه‌کننده و مجری برنامه «ماه عسل» نیز در این مراسم بیان کرد: از همکارانم در برنامه «ماه عسل» و خانواده‌هایشان تشکر می‌کنم و مدیونشان هستم. اگر چند سال قبل بود، شاید کلی پز می‌دادم که ما چه کارهایی کردیم ولی امسال لا به لای حواشی، یک عزیزی به من زنگ زد که برایم خیلی نازنین است. طبق روال برایش حرف زدم و گفتم که مهمانان ما اینها بودند و اینجا یک گرهی باز شد و او جمله‌ای که برایم تکان‌دهنده بود، به زبان آورد و گفت «پس حقت است اگر حواشی دامنت را بگیرد.» گفتم «چرا؟» گفت «چون داری این خیرها را می‌شماری. اگر برای رضای خدا و مردم باشد، شمردن ندارد. سرت را بینداز پایین و مسیرت را ادامه بده.» 

وی عنوان کرد: اگر کاری کرده‌ایم و خیری رسانده‌ایم، وظیفه‌مان بوده است. اگر نقد و حاشیه‌ای وجود دارد نیز نشان‌دهنده پویایی و جریان‌سازی برنامه است. پس از ۱۷ سال کار در فضای تلویزیون، معتقدم وقتی از برنامه‌ای حرفی زده نمی‌شود حتماً در حدی نیست که به خوبی دیده شود. یکی از دلایل استمرار «ماه عسل» توجه کردن به جذابیت بصری و ایجاد یک بستر برای انتقال پیام است؛ اتفاقی که خیلی جاها نمی‌افتد و بدون ایجاد جذابیت، سعی در ارایه پیام به مردم داریم.

در پایان این برنامه عوامل برنامه تلویزیونی «ماه عسل۹۷» تجلیل شدند.

کد خبر 4346457 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: احسان علیخانی برنامه ماه عسل شبکه سه سیما تئاتر ایران فیلم سینمایی سینمای مستند موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه سریال ایرانی سینمای آمریکا کنسرت موسیقی برنامه تلویزیونی رادیو خانه سینما تئاتر شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم

کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین و دبیر کمیته جامعه، زن و خانواده در حاشیه برگزاری پنجمین جلسه برش استانی مهندسی فرهنگی کشور گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای افزایش سطح نشاط اجتماعی در سند برش استانی مهندسی فرهنگی کشور به ویژه در مباحثی مانند ازدواج، کاهش طلاق، فرزندآوری و افزایش مهارت‌های زندگی تدارک دیده شده است.

علیخانی افزود: سبک زندگی ایرانی - اسلامی بین خانواده‌های زیادی در قزوین وجود دارد، چراکه خانواده‌های معتقد و متقید زیادی در این استان زندگی می‌کنند، اما با این وجود همچنان نیازمند همت مضاعف در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی ایرانی - اسلامی بایستی در قزوین نهادینه شود، تصریح کرد: جمع بندی آسیب‌های اجتماعی به ما نشان داد که این سبک از زندگی بین خانواده‌ها تا حدودی ضعیف شده است.

علیخانی در رابطه با طرح استانی برش مهندسی فرهنگی کشور، بیان کرد: با توجه به اینکه کار‌های پراکنده‌ای در حوزه مسایل فرهنگی - اجتماعی صورت می‌گیرد، تاکید مقام معظم رهبری همواره بر این بوده تا نقشه‌ای تدوین شود که بتوانیم راهبرد‌های اساسی کشور را در این حوزه پیگیری و به سرانجام برسانیم.

وی ادامه داد: نقشه ملی متفاوت است و مقرر شده تا برش‌های استانی براساس زیست بوم هر استانی نوشته شود تا مسایل و اولویت‌های هر منطقه براساس تشخیص کارشناسان همان استان برنامه ریزی شود.

علیخانی با اشاره به اینکه دبیر کمیته اجتماعی زنان و خانواده برعهده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است، اظهار کرد: با همراهی دستگاه‌های فعال عضو کمیته استان، مسایل این حوزه بررسی و پنج اولویت اصلی در این حوزه مطرح شد و در ادامه نیز نظر و راهکار‌هایی نیز توسط کارشناسان میدانی ارایه گردید.

وی با ابراز امیدواری از نتیجه جمع بندی راهکار‌های این پنج کمیته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، افزود: با تدوین این سند می‌شود در سطح دستگاه‌های اجرایی استان به صورت یکپارچه عمل کرد و از کار‌های پراکنده و جزیره‌ای جلوگیری کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به مساجد و کودکستان‌ها به عنوان ۲ محور مهم مورد توجه این کمیته، توضیح داد: ساماندهی مساجد جزو موارد دیگری هستند که باید به آن توجه شود و همچنین کودکان زیر هفت سال که تاثیر پذیری زیادی در این سن دارند و تاکنون توجه به آنان مغفول مانده هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

علیخانی ابراز امیدواری کرد که برای بسیاری موارد دیگر با برنامه ریزی بتوانیم اقداماتی انجام دهیم تا در شورای برنامه ریزی استان و سازمان برنامه و بودجه به نتیجه برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • واکنش «احسان علیخانی» به عکس جنجالی
  • (عکس) واکنش احسان علیخانی به تصویری فیک؛ نه بابا من نیستم، ادیت شده‌ام
  • این عکس جعلی واکنش احسان علیخانی را برانگیخت | عکس
  • (تصویر) واکنش احسان علیخانی به انتشار یک عکس جعلی
  • واکنش احسان علیخانی به تصویری فیک ؛ نه بابا من نیستم، ادیت شده‌ام (عکس)
  • واکنش احسان علیخانی به تصویری فیک که از او منتشر شد ؛ نه بابا من نیستم (عکس)
  • عکس جدید احسان علیخانی در کنار مه‌لقا باقری
  • (عکس) تصویر باورنکردنی و جدید از احسان علیخانی
  • «سر سفره خدا» در طول سال هم روی آنتن می رود/ عوامل تجلیل شدند