Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان- ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حقوق مستمری بگیران این سازمان در پنج سال گذشته از دوره خدمت دولت تدبیر و امید نزدیک به 104 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید تقی نوربخش روز شنبه در آئین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی آران و بیدگل بیان کرد: حمایت های دولت و افزایش های اعمال شده، بخشی از کم توجهی ها نسبت به حقوق مستمری بگیران در گذشته را جبران کرده اما هنوز کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش19 درصدی حداقل دریافتی مستمری بگیران و 13.5 درصدی سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی افزود: این افزایش بیشتر از نرخ تورم بوده است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: امسال ماهانه 50 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت حقوق مستمری بگیران و بیمه بیکاری پرداخت شده که 47 هزار میلیارد ریال جهت مستمری و سه هزار میلیارد ریال جهت بیمه بیکاری بوده، در شرایطی که این سازمان بدون اتکا به منابع عمومی کشور اداره می شود.
او اضافه کرد: مهمترین رویداد با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی برای سال جاری تصویب آیین نامه اجرایی تبصره 5 قانون بودجه بود که در قالب آن بودجه ای به سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است.
نوربخش عنوان کرد: بخشی از بدهی های دولت با این بودجه تهاتر می شود که بطور قطع در ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی خواهد داشت.
وی همچنین گفت: با توجه به جنگ اقتصادی دشمن، از 6 ماه پیش در سازمان تامین اجتماعی ستادی تشکیل و همه پیش بینی ها جهت تضمین مسائل درمانی و بیمه ای افراد زیر پوشش صورت گرفته و جای نگرانی نیست.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: هم اکنون نزدیک به 41 میلیون و 200 هزار نفر (برابر با نیمی از جمعیت کشور) از جمله 6 میلیون مستمری بگیر اصلی و تبعی زیر پوشش هستند و این سازمان موظف به پرداخت مستمری تامین درمان، سفرهای زیارتی، هزینه های کفن و دفن و بن های خوار و بار است.
به گزارش ایرنا، نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای حضور در آیین بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) آران و بیدگل با زیربنای 2 هزار و 600 مترمربع به ارزش 150 میلیارد ریال و راه اندازی شعبه 2 تامین اجتماعی کاشان در منطقه راوند این شهرستان به منطقه شمال استان اصفهان سفر کرده است.
به گفته او، 50 طرح در نقاط کم برخوردار 22 استان با ارزش 2 هزار و 500 میلیارد ریال به مناسبت هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.
7472/8123 / 1339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی تامین اجتماعی حقوق مستمری آران و بیدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۲۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان