Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر گفت: اکنون این شهر دارای ۴۵۶ هکتار سکونت‌گاه غیرر سمی است که ضرورت دارد این سکونت‌گاه‌ها هر چه سریعتر ساماندهی و تعیین تکلیف شود. ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، اکبر توسلی ظهر امروز در نشست  اعضای شورای بوشهر با تاکید بر عملیاتی شدن طرح توسعه شهر بوشهر براساس طرح تفضیلی اظهار داشت: دو دستگاه اجرایی شهرداری و راه و شهرسازی در حوزه خدمات رسانی به شهروندان رسالت نزدیک با هم دارند و در راستای طرح تفصیلی بوشهرکه  سند توسعه محسوب می‌شود باید ضمن نظارت دقیق برنامه عملیاتی 5 ساله توسعه و عمران شهر تهیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بافت تاریخی بوشهر با بافت‌های تاریخی دیگر نقاط کشور تفاوت‌های زیادی دارد گفت: این بافت تاریخی بوشهر فاقد طرح مصوب جدید است و اکنون بوسیله طرح قدیمی اداره می‌شود که نیاز به پیگیری جدی دارد.

درآمدی شهرداری بوشهر جوابگوی بازگشایی معابر و املاک واقع در مسیر نیست

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با تاکید بر این نکته که برای بازگشایی معابر و املاک واقع در مسیر طرح، پرداخت نقدی از محل منابع درآمدی شهرداری جوابگو نیست خاطر نشان کرد: ضرورت دارد اداره کل راه و شهرسازی سهم بیشتری از املاک برای واگذاری زمین‌های معوض به شهرداری واگذار کند چرا که در زمینه 10 درصد سهم شهرداری تعلل صورت گرفته و حقوق شهروندان ضایع شده است.

توسلی با انتقاد با تغییر کاربری‌های متعدد در شهر بوشهر افزود: همواره به‌طور مکرر شاهد برخی تغییر کاربری‌های در طرح شهر و علی‌الخصوص و تغییر کاربری‌های فضای سبز به مسکونی، مسکونی به تجاری و تغییر در ضوابط پارکینگ در کمیسیون ماده 5 هستیم در حالی که شهر بوشهر با 50 درصدی  کمبود سرانه فضای سبز مواجه است.

وی با تاکید بر حل گره‌های ترافیکی در شهر بوشهر بیان کرد: با توجه به صدور مجوز چند مجتمع تجاری بزرگ در شهر با توجه به کمبود پارکینگ و وجود گره‌های ترافیکی  تقاضا می‌شود کمیسیون ماده 5 در صدور مجوزهای جدید احداث مجتمع تجاری در مرکز شهر بوشهر تجدید نظر کند و یا اینکه برای ساخت این گونه مجتمع‌ها طراحی جدید شود.

ضرورت تامین زیرساخت‌های شهری و خدماتی در شهرک نیایش بوشهر

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر با تاکید بر تامین زیرساخت‌های شهری و خدماتی در شهرک نیایش بوشهر گفت: شهرک نیایش با 2500  واحد که در 1800 واحد آن هم اکنون حدود شش‌هزار نفر شهروندان بوشهری ساکن هستند فاقد خدمات اولیه مثل پارک، فضای سبز، ایستگاه آتش نشانی و مراکز فرهنگی تفریحی است که ضروت دارد در این موارد زمین‌های در این شهرک اختصاص داده شود.

توسلی با تاکید بر ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی بوشهر تصریح کرد:  اکنون  با  456 هکتار سکونت‌گاه غیرر سمی در شهر بوشهر مواجه هستیم که ضرورت دارد طرح تجدید نظر سکونت‌گاههای غیر رسمی هر چه سریعتر تعیین تکلیف و ساماندهی شود.

وی با تاکید بر استقرار اداره بافت‌های فرسوده در بافت تاریخی شهر بوشهر گفت: با توجه به وجود 273 هکتار بافت تاریخی در شهر بوشهر ضرورت دارد اداره بافت‌های فرسوده در بافت تاریخی شهر بوشهر مستقر شود و با سیاستگذار‌ی‌های تشویقی سبب مرمت و بهسازی محلات و ابنیه‌های محل شوند.

ضرورت اختصاص زمین برای ایجاد فضای سبز در محلات تنگک

 عضو شورای اسلامی شهر بوشهر نیز با تاکید بر تهیه طرح تفضیلی محله تنگک‌ها گفت: محلات تنگک‌ها درحالی که کنار شهر بوشهر قرار دارند اما به سبب نداشتن طرح تفصیلی با عقب ماندگی مواجه شدند در حالی که خیلی از روستاهای ما امکانات بهتری نسبت به سه محله تنگک دارند.

ندا عبدالله‌زاده، کمبود فضای سبز ، مرکز درمانی و آموزشی را از مهمترین مشکلات این محلات دانست و تصریح کرد:در حالی که شهرداری زمینی در این محلات برای ایجاد فضای سبز ندارد  انتظارمی‌رود با توجه به نظر مساعد اداره کل راه و شهرسازی زمینی برای ایجاد فضای سبز و مجموعه ورزشی در اختیار شهرداری قرار گرفته شود.

ایجاد پارکینگ طبقاتی و فضای سبز در خیابان مطهری بوشهر

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا  نیز بیان کرد: در راستای دفاع از حقوق شهرداری و شهر بوشهر در کمیسیون ماده 5 اداره کل راه و شهرسازی بسیار محکم و قاطعانه ایستاده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

کیوان هاشم‌زاده با بیان اینکه در خیابان مطهری (باغ زهرا ) به سبب وجود چند مرکز تجاری و اداری شاهد گره ترافیکی بسیار شدید هستیم گفت: در این منطقه نیز با کمبود شدید فضای سبز مواجه هستیم که در بودجه امسال اعتبارخوبی برای ایجاد پارکینگ در این خیابان تصویب شده است.

وی افزود: ایجاد فضای سبز و تفریحی در محلات تنگک یکی از دغدغه‌های جدی  اعضای شورا است که خوشبختانه با پیگیری‌های که صورت گرفته مراحل آخر واگذاری 4 هکتار زمین به شهرداری در حال انجام است.

 جذب بدون مجوز 12 نیروی مامور به خدمت در شهرداری بوشهر غیر قانونی است

عضو شورای شهر بوشهر از جذب بدون مجوز 12 نیروی مامور به خدمت از شهرداری‌های استان در شهرداری بندر بوشهر و سازمانهای تابعه از ابتدای سال 97 خبر داد .

طاهره شمشیری با بیان اینکه چندی قبل هشدار سیل نیروهای مامور به خدمت به شهرداری بوشهر ارائه شد افزود:  بر اساس گزارشات و مستندات  موجود از ابتدای سال 97 تاکنون 12 نیروی مامور به خدمت از دیگر شهرداری‌های استان بدون مجوز جذب شهرداری بندر بوشهر و سازمان‌های وابسته شده‌اند .

وی  افزود: در حالی که استخدام و بکار گیری نیروی جدید در شهرداری‌ها به استناد آئین نامه‌ها و احکام اداری ممنوع است و  70 درصد پرسنل باسابقه شهرداری بندر بوشهر قراردادی هستند جذب 12 نیروی بدون مجوز و قرار گرفتن آنها در پست‌های استخدامی خلاف قانون است و ظلم و جفا در حق پرسنل زحمتکش شهرداری است .

شمشمیری خاطر نشان کرد: این استخدام‌ها سبب  فربه‌تر شدن بدنه شهرداری و افزایش هزینه‌های آن شده است .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای بوشهر تاکید کرد: در صورت عدم جلوگیری از این امر یا ادامه این روند، مستندات لازم را در اختیار مقامات ذی‌صلاح و افکار عمومی قرار داده می‌شود زیرا پذیرش اینگونه نیرو در هیچگونه قاعده تعاملی نمی‌گنجد.

شمشیری با تاکید بر این نکته که ارتقای سطح بهره‌وری در شهرداری، هدف اصلی  است  و برای تحقق این امر باید کارآفرینی صورت بگیرد گفت:  باید ساختار شهرداری و سازمانهای وابسته  بهبود یابد و فرآیندها را اصلاح و نیروی انسانی فعلی توانمند شوند.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

مصوبات جلسه کارگروه دائمی پدافند غیرعامل کشور از سوی رئیس ستادکل نیروهای مسلح ابلاغ و تکالیف جدیدی برای دستگاه‌های اجرایی کشور تعیین شد.

به گزارش ایسنا، مصوبات هشتادوسومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور در نامه‌ای از سوی رییس ستاد کل نیروهای مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد. 

مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور را می‌توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال