Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، حجت‌الاسلام غلام‌رضا مزارعی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای خوب در زمینه صیانت از بیت المال نظم بخشیدن به امور است، گفت: برخی کارها ممکن است در حفظ حقوق بیت المال نگنجد اما برای حفظ آن مؤثر است.

وی افزود: مشکلات اقتصادی و ضعف بنیه مالی مردم، مدیران را دچار دو دلی می‌کند و هجمه درخواست و توقعات مردم از مسئولین زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وضعیت پرونده­‌های دادگستری به شکلی است که نمی توانیم اطلاعات و همه تلاش‌های انجام شده در زمینه آنها را اطلاع رسانی کنیم،ادامه داد: به سبب همین ممنوعیت در اطلاع رسانی و انعکاس، مردم فقط عیب‌ها را می بینند.

مزارعی همکاری بخش­‌های مختلف اداری، سازمانی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی در استان را در مورد کشف جرائم در استان ستود و گفت: اقداماتی که در حوزه جرایم خشن در دستگاه قضایی استان انجام گرفت فوق العاده بوده و دستگیری و اعمال مجازات متهمان این جرائم از کارهای خوب مجموعه قضایی، انتظامی و امنیتی استان بوده است. 

وی رسیدگی به قریب 180 هزار پرونده و فرآیندی که طی می کند را حاصل تلاش­های زیاد دستگاه قضایی و همکاری سایر نهادهای اجرایی، انتظامی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی دانست و افزود: امنیت در استان موجب شده که برخی از مجرمان فراری استان­‌های دیگر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شوند.

مزارعی با تاکید بر اینکه ما مسئولان امانت داریم و باید امانت داری کرد، افزود: اموال بیت المال متعلق به همه مردم است بیت المال را به عده­ ی خاصی برای استفاده شخصی تحویل نمی دهند، گاهی اوقات دستوری که هم برای استفاده از بیت المال داده می‌شود خلاف است، باید بیت المال را به دست آدم حق شناس، دین دار و امین سپرد اگر غیر از این باشد اسلام و مسلمین در خطر است.

وی با اشاره به موضوع رودخانه بشار و تعیین ضرب الاجل یک ماهه برای روشن شدن وضعیت کارخانه‌­های شن و ماسه بستر این رودخانه، گفت: ادارات و سازمان­‌ها و مسئولین حفظ حوزه امنیت رودخانه بشار یک ماه فرصت دارند مسئله کارخانه‌­هایی که از بستر رودخانه شن و ماسه برداشت می‌کنند را روشن و چنانچه قرار است عده­‌ای به فعالیت­شان در رودخانه بشار ادامه دهند و عده‌ای تعطیل شوند یا همه تعطیل و یا اینکه دیگران نیز فعالیت کنند و این شورا پس از پایان این فرصت از رودخانه بشار بازدید می‌کند.

وی به مدیران سهل انگار در حفظ حقوق بیت المال هشدار داد و گفت: مدیری که نمی‌تواند قانون را اجرا کند نماند و برود، دادگستری به تخلفات مدیرانی که کم کاری کنند و حافظ حقوق بیت المال نباشند رسیدگی کرده وبرای آنان حکم به انفصال دائم از خدمات اداری داده می‌شود.

مزارعی خاطرنشان کرد: شهرداری یاسوج در مدت 3 ماه موضوع مدیریت پسماند این شهر را پیگیری و در هر حوزه که مشکل وجود دارد بررسی و رونوشت مکاتبات مربوطه را به شورای حفظ حقوق بیت المال ارسال کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد رودخانه بشار کارخانه های شن و ماسه رئیس کل دادگستری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۲۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد

اکبر ایزدی بخشدار یزدان آباد گفت: بنا به هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی، به شهروندان توصیه می‌شود، علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، به دلیل امکان وقوع سیل از استقرار یافتن در مناطق مرتفع و اتراق و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طی این مدت خودداری کنند.

وی افزود: بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، بخش وسیعی از کشور و از جمله استان کرمان تا پایان هفته جاری تحت تاثیر سامانه بارشی جدیدی قرار می‌گیرد که پیامد آن بارش‌های سنگین و جاری شدن سیل در این مناطق خواهد بود.

ایزدی تصریح کرد: هر چند مردم و مسئولان از آمادگی بیشتری برای اقدامات پیشگیرانه برخوردار هستند، اما وضعیت برخی از مناطق بخش یزدان آباد به گونه‌ای است که واهمه بروز خسارت بر اماکن و زیرساخت‌ها همچنان وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به آماده باش همه دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری، بخشداری، شهرداری، راهداری، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر و جهادکشاورزی برای مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هموطنان از نواحی حادثه‌خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها و بازگشایی دهانه پل‌ها توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • آماده باش دستگاه‌های خدمت رسان در بخش یزدان آباد
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه