Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن بیانیه جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی به مناسبت روز عفاف و حجاب آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

موضوع حجاب و عفاف یک امر حیاتی برای هر جامعه ای بشمار می رود  چرا که قوام بخش و تامین کننده‌ امنیتِ نهاد خانواده به عنوان مهمترین و مقدس ترین نهاد آن جامعه است از این رو می توان گفت  بی شک نهادینه ساختن فرهنگ حجاب و عفاف یکی از بایسته های باور دینی است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و کاربردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه توجه به سه مرحله «نهادینه سازی یا تعمیق»، «گسترش فرهنگ یا ترویج» و «حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده یا تحفیظ» ضروری است . 

در شرایط کنونی شاهدیم که استکبار و دشمنان انقلاب با هدف قرار دادن کانون خانواده و ارزش های اخلاقی در کنار فشارهای اقتصادی سخت ، به دنبال اهداف پلید خود هستند تا از طریق فضای مجازی و ماهواره ای، و بستر سازی و تلقین سبک زندگی غربی و غیر اسلامی  مردم این سرزمین را از عقاید دینی و انقلابی خود دور سازند. و متاسفانه غفلت و کم توجهی نسبت به مساله سبک زندگی اسلامی از درون  جامعه بر تسریع این امر کمک کرده است .

بی شک نگاه تعالی بخش و انسان ساز در اسلام با جهان بینی لیبرالی که انسان را تنها به مثابه ابزار می بیند، دو چشم انداز متفاوت و متضاد را بر می سازد. انسان کامل در جهان بینی اسلامی، اشرف مخلوقات است و مقامی والا دارد پس از این رو سعادت غایت این نوع نگاه به انسان است. در مقابل غایت تفکر و نگرش لیبرالی به انسان مادی و حیوانی است. کشورهای لاییک نه تنها در پی محدود کردن حجاب در کشورهایشان هستند بلکه می خواهند این کار را به دیگر نقاط جهان تسری دهند چرا که نمی خواهند آگاهی و بینش مبتنی بر جهان بینی توحیدی رشد و توسعه پیدا کند. جمعیت بانوان فرهیخته  استان آ.ش با محور قرار دادن سه هدف «نهادینه سازی »، «گسترش وترویج» و «حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده » سعی دارد تفاوت بین نگرشهای اسلامی و غیر اسلامی را  بین نسل جوان بشناساند و در بصیرت افزایی گام بردارد. 

بنابراین جمعیت بانوان فرهیخته  از نهادها و سازمان های سیاستگذار، قانونگذار، نظارتی، اجرایی و قضایی تقاضا دارد : مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی قرار داده و آن را به جد پیگیری و اجرا  کنند. مجلس شورای اسلامی با اجتناب از مصوبات  و معاهدات مشکوک اقتصادی و فرهنگی  به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه فرهنگ ناب اسلامی باشد. 

از قوه قضاییه می خواهیم که هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهتر و قاطع تر با حلقه ها و جریان هایی که با رویکرد معاند مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور فعالیت های تخریبی انجام می دهند، به عمل آورد.از رسانه ملی می خواهیم با تولید برنامه های مفید و ثمر بخش در قالب های مختلف به مساله حجاب و عفاف توجه کند، همچنین از مراکز و نهادهای فرهنگی به ویژه نخبگان حوزوی و دانشگاهی انتظار داریم که به تبیین و روشنگری و جذابیت های مساله حجاب و عفاف پرداخته و بر دین باوری جوانان اهتمام بورزند.

در پایان یقین داریم که با گوش جان سپردن و عمل به رهنمودهای مقام عظمای ولایت که به مثابه صراط و شاهراه اصلی است، از راه های فرعی دور شده و به هدف متعالیِ نهادینه شدن، ترویج و تحفیظ فرهنگ ناب اسلامی در کشور خواهیم رسید.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر شنبه در آئین تجدید میثاق و وداع با پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در مصلی جمعه گناوه با تقدیر از مردم ولایتمدار، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی و عاشقان شهدا در این آئین معنوی و با تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امروز استان بوشهر و شهرستان گناوه با حضور این شهید والامقام معطر به حضور عطر شهدا شده است.

امام جمعه گناوه افزود: امروز و در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق (ع) ما پیکر شهید والامقامی را که پیرو راستین آن همام و دلباخته مکتب اهل بیت (ع) بود و در لبیک به فرمان امام زمان خود و شاگرد مکتب امام صادق (ع)، همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و در این راه دین و ولایت و مردم فدا کرد، تشییع خواهیم کرد.

وی گفت: امروز ملت ایران اقتدار، صلابت و عزت خود را مدیون فداکاری‌ها و ایثار و ازخودگذشتگی همه شهدا است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی و در این مقطع بسیار حساس و تاریخی که دشمنان، نظام مقدس اسلامی را مورد هجمه‌های مختلف قرار داده‌اند، آنچه می‌تواند ما را از همه این توطئه‌های بدخواهان و دشمنان نجات دهد ادامه دادن راه شهدا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و شهیدان برای همه ما الگو هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که امام صادق (ع) مایه حیات جامعه بشریت شد، امروز شهدا مایه حیات جوامع بشری هستند.

وی گفت: حال شهیدان، مانند شمعی است که می سوزد تا به بشریت حیات و روشنایی دیگری ببخشد و لذا فضیلت، مقام و منطق شهید و پیام شهدا این است که باید همه هستی خود را برای اعتلای دین فدا کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند برای شهدا جایگاه و مقام ویژه ای قائل شده است گفت: به تعبیر قرآن کریم خداوند مشتری جان شهدا است، شهدا با خدا معامله کردند و خداوند در برابر این معامله که شهدا با خداوند متعال انجام داده‌اند بهشت را به شهدا داده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی اضافه کرد: امروز مردم شهرستان گناوه در روز شهادت امام صادق (ع) در این آئین معنوی و در این مکان مقدس جمع شده‌اند تا بار دیگر عهد و پیمان خود را با شهدا، آرمان‌ها و اهداف آنها تجدید کنند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند و امروز اگر با صلابت تل آویو و حیفا و سرزمین‌های اشغالی با پهپاد ها و موشک‌های ایران اسلامی نشانه می‌رود نتیجه خون پاک این شهدا و مقاومت، پایداری، صبر و استقامت ملت ایران و در رأس همه خانواده معظم شهدا است.

امام جمعه گناوه گفت: هم امام صادق (ع) و هم شهدا به جهان اسلام حیاتی دوباره بخشیدیم و همه ما باید تلاش کنیم تا راه و آرمان‌ها و وصایای شهدا را جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 6096665

دیگر خبرها

  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • راهپیمایی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب در بوشهر برگزار می‌شود
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور