Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، در حالی که آمریکا با استناد به بالا بودن میزان کسری تراز تجاری این کشور با چین، جنگ تجاری با پکن را آغاز کرده است، آمارها نشان می‌دهد در ماه ژوئن کسری تراز تجاری آمریکا با این کشور آسیایی به بالاترین میزان خود رسیده است.

کسری تراز تجاری واشنگتن با پکن در ماه ژوئن به 29 میلیارد دلار رسید که طی سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان اعلام کرده‌اند انتظار می‌رود تاثیر تعرفه‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه چین در چند ماه آینده خود را در روابط تجاری چین با آمریکا نشان داده و به ضرر پکن تمام شود.

آمی‌ ژوآنگ کارشناس چینی بانک نوردآی سنگاپور می‌گوید:‌ انتظار داریم اعمال تعرفه گمرکی از سوی آمریکا بر برخی کالاهای چینی بر صادرات این کشور به آمریکا در ماه جولای تاثیر گذاشته باشد.

وی ادامه داد:‌البته انتظار سقوط شدید صادرات چین به آمریکا را نداریم چرا که این تعرفه‌ها تنها بر 34 میلیارد دلار صادرات چین به آمریکا تاثیر خواهد گذاشت که بخش کمی از مبادلات تجاری بین دو کشور را شامل می‌شود.

آمارها نشان می‌دهد در 6 ماه نخست سال جاری صادرات چین به آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.6 درصد افزایش یافته و واردات این کشور از آمریکا نیز 11.8 درصد رشد داشته است.

در 6 ماه نخست سال جاری کسری تراز تجاری آمریکا با چین از 117.5 میلیارد دلار از سال گذشته به 133.76 میلیارد دلار رسیده است.

هفته گذشته دولت آمریکا به بهانه بالا بودن کسری تراز تجاری این کشور با چین بر واردات 34 میلیارد دلار کالا از چین تعرفه گمرکی 25 درصدی اعمال کرد که این مسئله با واکنش شدید چین مواجه شده و چین برای واردات همین میزان کالا از آمریکا تعرفه گمرکی 25 درصدی اعمال کرد.

دولت ترامپ تهدید کرده است در صورتی که چین در مذاکرات تجاری با آمریکا جدی عمل نکند، بر واردات 200 میلیارد دلار و در فاز بعد بر 300 میلیارد دلار دیگر از چین تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد کرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته

سعید کیاکجوری در گفت وگوبا خبرنگار مهر در حاشیه بازدید استاندار مازندران از بندر اظهار کرد: تراز آب دریای خزر طی حدود دو دهه گذشته دو متر کاهش یافته است.

وی از تامین لایروبی برای لایروبی حوضچه بندر نوشهر خبر داد و گفت: کاهش تراز آب دریای خزر از جمله دغدغه ها است و در تلاش هستیم تا کاهش تراز آب دریا را با لایروبی حوضچه و اسکله جبران کنیم.

وی به محدودیت های فراروی لایروبی اسکله اشاره واضافه کرد: از نظر فنی با چالش هایی روبرو هستیم و نمی توانیم زیاد در عمق لایروبی انجام دهیم و به فوندانسیون اسکله آسیب می زند.

مدیرکل بنادر دریانوردی مازندران گفت: مطالعات مربوط به کاهش تراز آب دریای خزر توسط موسسات مربوط در حال انجام است و اکنون تراز آب دریای خزر در سطح پایینی قرار دارد.

مازندران سه بندر در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار دارد.

کد خبر 6093299

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • تراز تجاری منفی ۱۶ میلیارد دلار واقعی نیست
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی