Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@08:18:04 GMT

کاروان تانک‌های سعودی در مرز یمن هدف قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۳۷۳۹

کاروان تانک‌های سعودی در مرز یمن هدف قرار گرفت

یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش یمن کاروان تانک‌های سعودی را در غرب پایگاه نظامی «السدیس» واقع در استان نجران عربستان هدف قرار دادند.

خبرگزاری فارس: نیرو‌های ارتش یمن و انصارلله دیروز جمعه یک کارون تانک‌های ارتش سعودی را در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی یمن به المسیره گفته که ارتش یمن و انصارالله محل استقرار تانک‌های سعودی را در غرب پایگاه نظامی «السدیس» هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع نظامی تصریح کرد که عملیات هدف‌گیری پس از عملیات شناسایی و رصد دقیق کاروان تانک‌هایی که با پشتیانی نظامیان سعودی به این پایگاه رسیدند، صورت گرفته است.

وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد که یک فروند جنگنده سعودی روز پنجشنبه گذشته در جنوب غربی عربستان سعودی سقوط کرده و ائتلاف سعودی نیز صحت این خبر را تائید کرده است.

پدافند هوایی ارتش یمن در طول جنگ عربستان علیه یمن با موشک‌های زمین به هوا چندین جنگنده ائتلاف از نوع «تورنادو» و «تایفون» را در مناطق مختلف یمن سرنگون کردند.

یگان‎ تک تیرانداز نیز از جمله یگان‎های موفق ارتش یمن و انصارالله در مقابله با مزدوران و شبه نظامیان ائتلاف سعودی به شمار می‌رود، چرا که از دقت بالایی در عملیات هدف‎گیری برخوردار است و تاکنون صد‌ها نفر از نظامیان ارتش عربستان و شبه نظامیان ائتلاف سعودی را از پای درآوردند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XWB

منبع: فردا

کلیدواژه: تانک های سعودی عربستان سعودی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۳۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • (تصاویر) M۱۰ Booker؛ جدیدترین زره پوش ارتش ایالات متحده
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم