Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: با رصد و پایش مستمر فضای سایبری، کارشناسان پلیس فتا دریافتند که فرد یا افرادی فعالیت غیرقانونی اقدام به‌ راه‌اندازی کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام کرده‌اند.

فرمانده انتظامی سبزوار افزود: با توجه به‌تحقیقات کارشناسان پلیس فتا،‌ سرنخ‌هایی از عامل ایجاد و راه‌اندازی این کانال به‌دست آمد و در ادامه بررسی‌ها، هویت متهم سابقه‌داری شناسایی این فرد با اخذ مجوز قضایی دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: متهم که پسری 15 ساله بوده، در مواجه با ادله موجود، جرم خود را پذیرفت و اعتراف کرد،‌ توسط گوشی تلفن همراه هوشمند با برخی افراد سودجو و کلاهبردار آشنا شده و در این رابطه به‌منظور کسب منفعت مالی اقدام به‌فروش نرم‌افزارهای هک و نفوذ کرده است.

هاشمی تصریح کرد: متهم نوجوان که 2 سال قبل نیز به‌علت برداشت غیرمجاز از حساب فردی پرونده‌ای در پلیس فتا داشت، پس از تکمیل پرونده به‌مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی سبزوار یادآور شد: فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی مانند شمشیر دو دم هستند که در صورت استفاده ناآگاهانه می‌تواند بسترساز جرایم زیادی در جامعه باشد. 

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان

سردار سعید دادگر گفت: بدنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادیر هنگفتی پول از آنان دریافت کرده، اما بجای پرداخت سود، به مکانی نا معلوم متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات تخصصی پلیس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تردد متهم شدند.

سردار دادگر تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان اقرار و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • کشف بیش از ۶۰ سکه‌های تاریخی در فسا
  • از کلاهبرداری به بهانه فروش سوالات کنکور تا مرگ ۳ نفر در حادثه رانندگی در فارس
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • پلیس مانع فروش سکه‌های دوره اشکانی شد
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند