Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@13:10:58 GMT

سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه یورو نصف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۴۳۴۰

سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه یورو نصف شد

در سال ۲۰۱۷ حجم سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای عضو منطقه یورو بیش از نصف کاهش یافته است.حجم سرمایه‌گذاری کشورهای عضو منطقه یورو در یکدیگر نیز ۸۹.۲ درصد کاهش یافته است.

ایران آنلاین /از سوی دیگر میزان سرمایه‌گذاری شرکت های آمریکایی در اتحادیه اروپا ۲۷۴ میلیارد دلار و سرمایه‌گذاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا در آمریکا ۶۷ میلیارد یورو کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارشات اولیه، بیشترین روابط سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا با سوئیس بوده است به گونه‌ای که از کل ۱۲۰ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری شده توسط کشورهای اروپایی در خارج از کشورهای خود، ۶۱ میلیارد یورو در سوئیس سرمایه‌گذاری شده است. سرمایه‌گذاری جذب شده در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز در شرایطی به ۳۷ میلیارد یورو رسیده است که این رقم در سال ۲۰۱۶ حدودا ۱۰ برابر بوده است.

میزان سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا ناچیز بوده است و بعد از سوئیس، ژاپن با ۱۳ میلیارد یورو و کانادا با ۱۱ میلیارد یورو، بیشترین سرمایه گذاری را در اتحادیه اروپا انجام داده اند. هنگ کنگ و روسیه نیز از دیگر کشورهایی بوده اند که بیشترین سرمایه گذاری را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام داده‌اند.

آمریکا پیش از این همواره بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده است، اما با تغییر سیاست‌های این کشور، سرمایه‌گذاری در اتحادیه اروپا شدیدا کاهش یافته است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه میلیاردها دلار خسارت در نوار غزه به جا گذاشته است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روزچهارشنبه اذعان کرد: میزان ویرانی های غزه در نتیجه حملات اسرائیل، بیشتر ازویرانی های جنگ جهانی دوم است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: جنگ در غزه ۱۹ میلیارد دلار به این منطقه خسارت زده است.

بورل تاکید کرد که بیش از ۶۰ درصد زیرساخت ها آسیب دیده و ۳۵ درصد زیر ساخت های غزه به طور کامل تخریب شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز هم اذعان کرد که رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت در خصوص کمک رسانی به نوار غزه را زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6087935

دیگر خبرها

  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس
  • بورل: به همکاری با آنروا ادامه می دهیم
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • تحریم‌های بیشتری باید علیه شهرک نشینان وضع شود