Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر زائران حج ۹۷ را به خرید سوغات از داخل توصیه کرد و افزود: حجاج فرصت حضور درحج را از دست ندهند و کالا‌های مورد نیاز خود را از بازار داخل خریداری و از کالای ایرانی حمایت کنند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت درگردهمایی حجاج بیت الله الحرام استان آذربایجان شرقی که درسالن دانشگاه تبریز برگزار شد، با تاکید براینکه سفرحج قابل مقایسه با دیگر سفر‌ها نیست، اظهارداشت: روح و جان حاجی درحج از پرتو این مناسک عظیم نورانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که زیارت مضجع شریف پیامبرگرامی اسلام و قبور مطهر ائمه بقیع و خانه حضرت زهرا (س) و مسجد النبی و مسجدالحرام تنها بخشی از برکات حضورحجاج در سفرحج است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انبیاء، اولیای الهی، ائمه اطهار و فرشتگان الهی خانه کعبه را طواف می‌کنند واین فرصت مغتنم امروز نصیب شما حجاج شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان این‌که خداوند متعال بهشت را به حاجی جایزه و پاداش می‌دهد، گفت: در روایت آمده است؛ هر کسی می‌خواهد به خیر دنیا و آخرت دست یابد، قصد زیارت خانه خدا کند.

وی با بیان این‌که امسال حدود ۸۵ هزار و ۲۰۰ زائربه حج اعزام خواهند شد، خاطرنشان کرد: مسئولان حج سعودی در توافق نامه‌ای که امضاء کردند برحفظ عزت، امنیت و کرامت حجاج ایرانی متعهد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به تبلیغات منفی علیه حج و حتی راه انداختن کمپین نرفتن به حج دربرخی کشور‌های اروپایی در سال ۹۶ اظهار داشت: پس از اعزام سال گذشته مردم مشاهده کردند که همه حجاج با سهولت حج خود را انجام داده و با سلامتی و امنیت کامل بازگشتند امسال بحمدا... شرایط نسبت به سال گذشته به مراتب بهترهم شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تحول روحی و اخلاقی را از آثار حج ذکر کرد و گفت: عزت و کرامت امت اسلامی در حج به نمایش گذاشته می‌شود بر این اساس؛ شعار حج امسال «حج؛ تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت اسلامی» انتخاب شده است.

وی افزود: حاجی در کنار بارگاه پیغمبر و خانه کعبه از خداوند متعال مدد می‌گیرد تا در روح و روانش تحول ایجاد شود و از سبک زندگی دینی و از رسول خدا و ائمه بقیع الگو بگیرد و راهی روشن برای ادامه زندگی برگزیند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربا اشاره به اینکه عزت و کرامت امت اسلامی درحج باید به نمایش درآید، ادامه داد: ایران اسلامی امروزافتخار دارد در قله عزت جهان اسلام قرار گرفته و توانسته است افراطی گری را در منطقه و داعش را با همه حامیانش شکست دهد و پرچم اسلام را به دست گیرد. وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در قضیه حج انتفاعی عمل نمی‌کنند، گفت: هر سال قیمت تمام شده مبنای اعزام حجاج قرارگرفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: حدود سه ماه است که کارشناسان متخصص حوزه حج درتلاش اند تا علیرغم افزایش نرخ ارز، صرفه‌جویی حداکثری صورت پذیرد و بدون اینکه از کیفیت کاسته شود، مبلغی هم که ازحجاج گرفته شده، قیمت تمام شده است وتبعیضی در این مورد وجود ندارد.

وی با تأکید براین‌که هیچ تفاوت و تبعیضی در تغذیه و حمل و نقل درون و برون شهری حجاج وجود ندارد و تقاوت تنها درهتل‌های محل اقامت زائران است، گفت: ظرفیت‌های خوبی برای حجاج ایجاد شده است، درعرفات از چادر‌های نسوز و مجهز به کولر‌های گازی استفاده می‌شود و نسبت به سال‌های گذشته به مسایل رفاهی توجه بیشتری شده است.

نماینده ولی فقیه از حجاج خواست به توصیه‌هایی که به آن‌ها ارائه می‌شود عمل کنند و افزود: همان‌هایی که سال گذشته نمی‌خواستند مردم به حج بروند، امسال نیز شروع به شیطنت کردند که دولت ارز یارانه‌ای به حج می‌دهد درحالیکه سازمان حج وزیارت ارز یارانه‌ای از دولت نگرفته بلکه در اسفند ۹۶ ارز حج را از بانک مرکزی خریداری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خطاب به حجاج بیت الله الحرام گفت: از شما انتظارداریم که نهایت همکاری و تعامل را با مدیران و روحانیان کاروان‌های خود داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که کمک به رونق اقتصادی و اشتغال جوانان مسؤولیت همگانی است، گفت: زائران تا می‌توانید خرید‌های خود را از داخل کشور انجام دهید، ضمن این‌که با نرخ امروز ارز معلوم نیست جنسی با کیفیت‌تر از داخل آنجا خریداری کنید.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکربه حجاج توصیه کرد: فرصت حضور درحج را از دست ندهند و کالا‌های مورد نیاز خود را از بازار داخل خریداری و از کالای ایرانی حمایت کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج حجاج نرخ ارز کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند

 همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج ۱۴۰۳» امروز با حضور حجت الاسلام سید عبدالفتاح؛ نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار شد.

در این همایش به صورت زنده و از طریق فضای مجازی روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج سایر استان‌ها حضور داشتند.

افزایش هفت کاروان به زائران خانه خدا با کاستن از تعداد خادمان

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این همایش گفت: نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج قرار دارند و در سال‌های اخیر تلاش شده است با کاهش تعداد خادمان و عوامل، زائران بیشتری به سرزمین وحی اعزام شوند.

وی با بیان اینکه با گذشت نزدیک به دو دهه از نام نویسی حج، شماری از افرادی که ثبت نام کرده بودند بدون آن که چشمشان به خانه خدا بیفتد از دنیا رفتند، افزود: در حج پیش رو کمترین نرخ اعزام خادمان و عوامل را نسبت به تمام دوره‌های گذشته حج خواهیم داشت و با کاستن از تعداد خادمان، تعداد هفت کاروان به زائران خانه خدا افزوده شده است.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن تقدیر از تلاش دست اندرکاران برگزاری حج، تجدید نظر در برنامه‌های گذشته را با توجه به تحولات و شرایط روز ضروری خواند و گفت: هدف ارائه خدمات بیشتر از سوی خادمان است.

وی خطاب به حاضران عنوان کرد: زائرانی که سال‌ها در نوبت بوده اند اکنون مطالبه گر هستند، لازم است به مهمانان خانه خدا بیشتر سر بزنیم و به آنها محبت کنیم، زیرا ائمه هم اینگونه بودند.

حجت الاسلام نواب با اشاره با ارتقای سطح دانش و معلومات زائران نسبت به گذشته تصریح کرد: روحانیون کاروان‌ها شایسته است آگاه و به روز باشند و در انجام مسئولیتی که همگی به‌عهده داریم اخلاص را در اولویت قرار داده تا در دل زائران خانه خدا نفوذ کنند.

محاسبه هزینه‌های حج در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت مبلغی به دلیل صرفه جوئی و یا عدم ارائه خدمات در کشور میزبان طی حج گذشته بازگردانده شده که به زودی به حساب حجاج واریز خواهد شد، ادامه داد: در کشور تصور بر این است که هزینه حج گران است در حالیکه هزینه‌ها در خارج از کشور بر مبنای نرخ ارز خارجی محاسبه می‌شود.

وی به شرایط امروز جهان اشاره کرد و گفت: این شرایط در سال‌های قبل وجود نداشت، وضعیت جهان امروز ملتهب است و آتش زیر خاکستر بین غرب و شرق هرازگاهی زبانه می‌کشد.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دو عملیات بزرگ و تنبیهی «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» و پشتیبانی بی مهابای استکبار از نسل کشی مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شرایط را پیچیده‌تر کرده است، افزود: برخی از کشور‌های آزاده که وابستگی خاصی ندارند از قضیه فلسطین و ملت آزاده آن دفاع می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود با خوانش انگاره‌های چند نظرسنجی گفت: ارزیابی روحانیون در حج در دو مدل انجام می‌شود یکی توسط رابطین و دیگری هم از طریق نظرسنجی اینترنتی که از حجاج انجام می‌شود و در اعزام‌ها تاثیرگذار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • همایش سراسری روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • اتهامات تتلو اعلام شد
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد+ عکس
  • دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد