Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@00:24:30 GMT

161 مسکن معلولان خراسان جنوبی واگذار می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۴۸۳۹

161 مسکن معلولان خراسان جنوبی واگذار می شود

به گزارش ایرنا علی عرب نژاد روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: شعار هفته بهزیستی امسال « بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه به زیستن» انتخاب شده است.
وی اظهار داشت: این سازمان درسه حوزه اجتماعی، پیشگیری و مشارکت های مردمی فعالیت دارد و پارسال 102 هزار نفر از خدمات این نهاد حمایتی برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عرب نژاد ادامه داد: بخشی از این خدمات عام بوده و بخشی خاص بوده که خدمات بخش خاص در2 قالب مستمری و غیر مستمری به 30 هزار نفر افراد تحت پوشش بهزیستی استان ارایه شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه معلولیت و پیشگیری سال قبل گام های موثری برداشته شد، عنوان کرد: در بحث پیشگیری از معلولیت شنوایی طرح غربالگری بینایی 100 درصد پوشش داده شد.
مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه امسال طرح غربالگری ژنتیک در حال انجام است، یادآور شد: سال قبل نیز در این زمینه اقدامات خوبی انجام شد و توانستیم بسیاری از معلولیت های ذهنی و جسمی را کنترل کنیم.
وی از اجرای طرح غربالگری اضطراب به صورت وسیع در سطح استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح شاهد افزایش ازدواج و کاهش طلاق در سطح کشور هستیم.
عرب نژاد گسترش اورژانس های اجتماعی را از دیگر اقدامات بهزیستی استان دانست و گفت: فعالیت این مراکز شبانه روزی شد و 22 نفر برای تجهیز و توسعه اورژانس ها بکارگیری شدند.
وی بیان کرد: در خصوص توانمند سازی جامعه هدف، پارسال 176 معتاد توانسته اند تمام مراحل بهبودی و توانمند سازی را به اتمام برسانند و به پاکی کامل برسند و در نهایت با استفاده از تسهیلات بانکی وارد کسب و کار شوند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته میزان مستمری افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی افزایش یافت اظهار داشت: میزان مستمری هر خانواده یک نفره ماهانه 193 هزار و 500 تومان و پنج نفر به بالا 610 هزار تومان شد امسال نیز افزایش 10 درصد مستمری بگیران مصوب شده است.
وی بیان کرد: برای نخستین بار در استان پارسال جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان با هدف توانمند سازی جامعه هدف در خراسان جنوبی برگزار شد.
عرب نژاد ادامه داد: همه ساله جشنواره هایی با عناوین مختلف در سایر استان ها برگزار می شود اما تاکنون در خراسان جنوبی به دلیل کم برخورداری و کمتر توسعه یافتگی برگزار نشده است.
مدیرکل بهزیستی استان اضافه کرد: در نتیجه برگزاری این جشنواره، اکنون 2 گروه تئاتر معلولان از خراسان جنوبی در سطح کشوری نقش ایفا کنند، همچنین خیلی از معلولان از خانه بیرون آمده و وارد جامعه شدند.
وی گفت: امسال نیز جشنواره هنرهای تجسمی معلولان در استان برگزار می شود چراکه اگر پیشقدم نشویم اینگونه جشنواره ها مانند گذشته در استان های برخوردار برگزار می شود.
عرب نژاد با بیان اینکه خدمات بهزیستی گسترده است و بیش از 70 وظیفه برای این نهاد حمایتی تعریف شده است، یادآور شد: هم اکنون بیش از هشت هزار نفر از مددجویان این نهاد مستمری بگیر بوده و هدف کلی ما توانمند سازی جامعه است.
7557 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تئاتر خانواده خراسان جنوبی مسکن معلولان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴