Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:16:01 GMT

اختلافات خانوادگی در صدر آسیب های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۴۸۹۵

اختلافات خانوادگی در صدر آسیب های اجتماعی است

به گزارش ایرنا، علی عرب نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق گزارش های اورژانس 123 بیشترین آمار آسیب های اجتماعی مربوط به نزاع های خانوادگی است.
وی سرمنشا این آسیب را نداشتن مهارت های ارتباطی زوجین دانست و گفت: همین موضوع باعث بروز طلاق عاطفی در جامعه می شود.
عرب نژاد با بیان اینکه آمار طلاق عاطفی از ثبتی بیشتر است افزود: به خاطر اینکه زوجین توانایی و مهارت ارتباطی کافی در زندگی ندارند به محض کوچکترین بحث وارد دعوا می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به موضوع کودکان خیابانی در استان نیز گفت: کودک خیابانی ایرانی در استان وجود ندارد بلکه تمام آنان افغان هستند لذا سامان دهی آنان بر عهده سازمان اتباع بیگانه است که متاسفانه این سازمان ساز وکار مناسبی برای سامان دهی کودکان خیابانی ندارد.

** افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان تصویب شد
مدیرکل بهزیستی استان از تصویب افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: امسال هزار و 695 مددجوی پشت نوبت استان به چرخه حمایت بهزیستی اضافه می شود.
وی افزود: یکی از برنامه های سال جاری پیگیری جلب مشارکت خیران و سازمان بهزیستی کشور برای کمک بیشتر به مددجویان است.
عرب نژاد بیان کرد: با توجه به رشد بالای جذب مشارکت های مردمی در سال گذشته پیش بینی می شود جذب مشارکت های مردمی در سال جاری با 15 درصد رشد به مبلغ 127 میلیارد ریال برسد.
وی برگزاری جشنواره های متعدد را از رویکردهای اداره بهزیستی عنوان کرد و گفت: علی رغم شبهات ایجاد شده در جامعه که چرا هزینه های جشنواره صرف امور اقتصادی معلولان نمی شود؛ باید این موضوع را برای مردم تبیین کرد که برگزاری جشنواره در راستای توانمندی و فروش تولیدات این قشر است از طرفی هم وقتی خراسان جنوبی میزبان جشنواره ای باشد نتیجه آن رونق پروازها و هتل ها خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین از آنجایی که اعتبارات تفکیک شده است نمی توانیم از اعتبار جشنواره برای سبد کالا هزینه کنیم و اگر این اعتبار جذب نشود در استان های دیگر هزینه خواهد شد.

** افتتاح 161 واحد مسکونی معلولان در استان
وی حق سرانه پرستاری هر فرزند در خانواده هایی که بیش از 2 قلو دارند را 90 هزار تومان عنوان کرد و گفت: 300 مورد از این خانواده ها در حوزه حمایت توانسته اند خدمات مربوطه را دریافت کنند.
عرب نژاد با اشاره به کسب رتبه سوم استان در ارایه خدمات مددکاری به معلولان افزود: همچنین سال گذشته در بحث مناسب سازی محیط زندگی معلولان نیز رتبه اول کشور را کسب کردیم.
وی از افتتاح 161 واحد مسکونی معلولان در استان خبر داد و یادآور شد: این واحدهای مسکونی همزمان با هفته بهزیستی تحویل مددجویان می شود.
9766 * 6054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی بهزیستی خانواده خراسان جنوبی کودکان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۴۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد