Web Analytics Made Easy - Statcounter

کودکان روستاهای حاشیه ورامین، پیشوا، پاکدشت، قیامدشت، شهرری، خاورشهر و کوره‌های آجرپزی محمودآباد همراه با مادرانشان توسط دانشگاه علوم پزشکی ارتش معاینه کامل شدند.

به گزارش ایلنا ، پنجشنبه گذشته کودکان حاشیه‌نشین مناطق جنوب وشرق استان تهران  همراه مادرانشان مهمان انجمن مستقل  یاریگران خورشید بودند تا با همکاری این انجمن توسط گروه جهادی پزشکی شهید محسن قوطاسلو (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ارتش)به صورت رایگان معاینه سلامت شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این گردهمایی که با هدف سلامت کودکان و مادران حاشیه‌نشین منطقه برگزار شد، گروه جهادی پزشکی شهید محسن قوطاسلو  به صورت رایگان معاینات مختلفی را از قبیل معاینه چشم‌، دندان‌، عمومی و داخلی، پوست، مامایی و زنان برای این افراد انجام دادند.  آموزش بهداشت دهان و دندان نیز از  جمله کارهای دیگر این گروه پزشکی بود.  همچنین کودکانی که نیاز به درمان تکمیلی و بستری داشتند نیز  شناسایی شده و توسط یاریگران به مراکز درمانی معرفی شدند.

براساس این گزارش که به نقل از انجمن یاریگران خورشید آمده بیماری اغلب این کودکان سوتغذیه، ناراحتی های پوستی و خرابی دندان  تشخیص داده شد که دلیل اصلی آن  فقر شدید است.

همچنین داشتن محل زندگی نامناسب از نظر بهداشتی  و نداشتن  وسایل سرمایشی و گرمایشی در فصول مختلف سال و مواد غذایی سالم از جمله خواسته  های این کودکان بود.

 یاریگران خورشید سال‌ها است در کنار کوره‌های آجرپزی محمودآباد شهرری در درمانگاه خیریه شهید عراقی کلاس‌های آموزشی، مهارت‌آموزی و توانمندسازی برگزار می‌کند. فعالیت‌های یاریگران توسط اعضای داوطلب برای حمایت از کودکان کار، بی‌سرپرست، بدسرپرست و آسیب‌دیده در سراسر استان تهران انجام می‌پذیرد و این کودکان از خدمات مختلف حمایتی و مددکاری بهره‌مند می‌شوند.

حمایت تحصیلی، اهدای مواد غذایی، پوشاک، بهداشت و درمان، تهیه مسکن، کارآفرینی، آموزش، توانمندسازی، مهارت‌آموزی و...از جمله این خدمات است. 

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 پوست زنان سوءتغذیه فقر مواد غذایی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان

دانشمندان «دانشگاه استنفورد» و «دانشگاه پنسیلوانیا» به سرپرستی دکتر «مریم حاج فتحعلیان»، از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌های دهان و دندان استفاده کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، هنگامی که باکتری‌های مضر روی دندان‌ها یا زخم‌ها جمع می‌شوند، اغلب یک سد سفت و لزج را ایجاد می‌کنند که «زیست‌لایه»(Biofilm) نام دارد و آنها را به یک حریف سرسخت در برابر درمان‌های مرسوم تبدیل می‌کند.

به نقل از نانو مگزین، زیست‌لایه‌ها مانند قلعه‌های میکروسکوپی عمل می‌کنند، به محافظت از باکتری‌ها در برابر اثرات آنتی‌بیوتیک‌ها می‌پردازند و از بین بردن عفونت را به چالش می‌کشند.

یک روش پیشگامانه که توسط دانشمندان «دانشگاه استنفورد»(Stanford University) و «دانشگاه پنسیلوانیا»(UPenn) ابداع شده، نویدبخش مقابله با این مشکل بدون نیاز به آنتی‌بیوتیک است.

در این روش نوآورانه از نانوذرات طلا استفاده می‌شود که ذرات ریز طلا هستند و برای حمله موثر به زیست‌لایه‌ها مهندسی شده‌اند. پژوهشگران، روشی را برای پوشاندن این نانوذرات با شکر ابداع کرده‌اند که توانایی آنها را برای هدف‌گیری و چسبیدن به زیست‌لایه‌ها افزایش می‌دهد.

هنگامی که نانوذرات در جای خود قرار بگیرند، می‌توان آنها را برای تولید گرما و تخریب ساختار زیست‌لایه‌ فعال کرد و در نتیجه، باکتری‌های محصور در آن را از بین برد. این روش نه تنها به تجزیه زیست‌لایه‌ کمک می‌کند، بلکه راهی را برای ردیابی بصری فرآیند با استفاده از یک روش تصویربرداری منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد.

دکتر «لویزا راسل»(Luisa Russell) یک چهره پیشرو در تحقیقات بخش علوم و فناوری اکتشافی «موسسه ملی تصویربرداری زیست‌پزشکی و مهندسی زیستی»(NIBIB)، اهمیت این راهبرد بدون آنتی‌بیوتیک را برجسته کرد.

راسل توضیح داد: با استفاده از این پلتفرم می‌توانید زیست‌لایه‌ها را بدون جراحی جدا کنید. همچنین، این روش می‌تواند بیماران را در صورت حساسیت داشتن به آنتی‌بیوتیک‌ها یا ابتلا به سویه‌های مقاوم به دارو درمان کند.

همچنین، راسل بر اهمیت یافتن درمان‌های جایگزین تأکید کرد که به آنتی‌بیوتیک‌ها متکی نیستند. این نگرانی با توجه به افزایش مقاومت آنتی‌بیوتیکی و آلرژی‌ها تشدید می‌شود.

مشکل زیست‌لایه‌ها فراتر از مقاومت آنها در برابر آنتی‌بیوتیک‌هاست. شناسایی و ریشه‌کن کردن آنها بسیار دشوار است و یک چالش مهم در مراقبت‌های پزشکی و دندان‌پزشکی به شمار می‌رود. پژوهشگران به دنبال راه حلی بودند که بتواند به طور موثر به شناسایی و حذف زیست‌لایه‌ها بپردازد. آنها پاسخ خود را در نانوذرات طلا یافتند که به دلیل زیست‌سازگاری و توانایی ژ در تبدیل کردن موثر نور به گرما شناخته شده‌اند. از این ویژگی می‌توان برای اهداف درمانی استفاده کرد.

دکتر «مریم حاج فتحعلیان» پژوهشگر دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، استاد مهندسی پزشکی در «موسسه فناوری نیوجرسی»(NJIT) و پژوهشگر ارشد این پروژه ضمن صحبت کردن در مورد سرعت و کارآیی درمان، به ویژه برای عفونت‌های دهانی خاطرنشان کرد: این روش درمان به ویژه برای عفونت دهان سریع است. ما لیزر را به مدت یک دقیقه اعمال کردیم اما در حدود ۳۰ ثانیه می‌توانیم همه باکتری‌ها را از بین ببریم.

این پژوهش در «Journal of Clinical Investigation» به چاپ رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ گروه جهادی نشاط اجتماعی در کشور
  • ابتکار دانشمند ایرانی در استفاده از نانوذرات طلا برای از بین بردن باکتری‌ دهان و دندان
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • قحطی و سوءتغذیه در غزه بیداد می‌کند
  • سازمان ملل: قحطی و سوءتغذیه در غزه بی‌داد می‌کند
  • بیمه تکافل چه تمایزی با دیگر بیمه‌های بازرگانی دارد؟
  • پلیس: از توقف در حاشیه معابر استادیوم آزادی خودداری کنید
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند