Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی دشتکی ظهر شنبه در همایش روحانیون مبلغ به در پیش بودن دهه کرامت اشاره کرد و با تاکید بر توجه به سبک زندگی اسلامی - ایرانی گفت: متاسفانه برخی مواقع خواسته یا ناخواسته به برخی نقشه‌های دشمن برای بهتر اجرا شدن آن دامن می‌زنیم.

وی بااشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای سبک زندگی اسلامی - ایرانی افزود: دهه کرامت فرصتی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی - ایرانی در جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه باید آنچه باید را از سبک زندگی اسلامی - ایرانی به مردم آموزش داد، گفت: بسیاری از طلاق‌ها نتیجه هم کفو نبودن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی زوج ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصتی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، گفت: باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را جامهعمل پوشاند.

وی بابیان اینکه بی توجهی به این بیانات شرایط را سخت می کند کمااینکه موضوع اقتصاد مقاومتی از سال ها پیش مورد تاکید مقام معظم رهبری بود اما توجه خاصی نسبت به حل مشکلات اقتصادی صورت نگرفته است، به وظیفه مبلغان در این خصوص اشاره کرد و گفت: مبلغان باید نهادینه کردن پیام مقام معظم رهبری را در اولویت بدانند.

عضو ارشد شورای فقهی بانک مرکزی ایران نیز در این نشست ربا را از بزرگترین گناهان کبیره برشمرد و گفت: بانکداری بدون ربا بر روی کاغذ مشکلی ندارد اما در اجرا چندین مشکل اساسی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام عباس موسویان معاملات صوری و غیر واقعی را اولین و مهم‌ترین مشکل عنوان کرد و گفت: ریشه معاملات صوری و غیر واقعی در عدم آموزش صحیح کارکنان نظام بانکی و مشتریان نظام بانکی است.

عضو ارشد شورای فقهی بانک مرکزی ایران با بیان اینکه اگر مردم و کارکنان آموزش‌های لازم را فراگیرند صوری بودن معاملات پایان خواهد یافت، گفت: وجه التزام یا جریمه تاخیر دغدغه دیگر مراجع تقلید در بانکداری بدون ربا است.

حجت الاسلام موسویان با بیان اینکه برخی مراجع تقلید جریمه تاخیر را مصداق با ربا می‌دانند، عنوان کرد: بانک‌های ربوی بهره دیرکرد را از مشتری دریافت می‌کنند اما وجه التزام همان مبلغی است که در معاملات شرط می‌شود و در راستای پایبندی به قرارداد است.

وی سودهای نرخ بانکی را دغدغه دیگر مراجع تقلید در نظام بانکداری عنوان کرد و افزود: اگر شرایط اقتصادی در یک کشور تورمی باشد به صورت طبیعی نرخ‌های سود بانکی بالا خواهد رفت.

حجت الاسلام موسویان با اشاره به اینکه تورمی بودن اقتصاد یک کشور باعث افزایش نرخ سودهای بانک‌های ربوی و بدون ربا می‌شود، گفت: نرخ سودهای بانکی کشور نسبت به عرف بین‌المللی بالا است.

کد خبر 4346593

منبع: مهر

کلیدواژه: دهه کرامت بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند شیراز مشهد یاسوج آتش سوزی سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، روشنک مکبری نژاد، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه نهم تا یازدهم خرداد ماه 1403، شاهد برگزاری رویدادی مهم در عرصه ی پزشکی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: اولین کنگره ملی طب ایرانی با همت و تلاش انجمن علمی طب سنتی ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، برگزار می شود و فرصتی مغتنم برای تبادل دانش، تجربیات و دستاوردهای علمی در زمینه ی این طب کهن و ارزشمند خواهد بود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: طب ایرانی، گنجینه ‌ای بی نظیر از دانش و تجربه هزاران ساله پزشکان و حکیمان این مرز و بوم است که در صورت استفاده از این ظرفیت غنی می ‌تواند در تداوم سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم نقشی بی‌ بدیل ایفا کند.

 مکبری نژاد با بیان اینکه حفظ و احیای طب ایرانی، رسالتی ملی و وظیفه‌ای خطیر بر دوش همه ی ماست؛ تصریح کرد: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه ی طب سنتی ایران و ارتقای جایگاه این طب کهن و ارزشمند در نظام سلامت کشور است.

وی افزود: این کنگره دریچه ‌ای نو به سوی دستاوردهای علمی نوین در حوزه طب سنتی ایران خواهد گشود و افق‌ های تازه‌ ای را برای درمان بیماری ‌ها و ارتقای سلامت جامعه ترسیم خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه حضور در این کنگره، گامی در جهت احیای طب ایرانی و حفظ هویت ملی ماست، از تمامی متخصصان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌ مندان به طب سنتی ایران دعوت کرد تا با حضور فعال در این کنگره، در مسیر اعتلای این طب کهن و ارزشمند گام بردارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این کنگره نقطه عطفی در تاریخ طب سنتی ایران باشد و شاهد پیشرفت‌ های روزافزون در این عرصه باشیم.

گفتنی است، این کنگره  نهم تا یازدهم خردادماه 1403 برگزار می شود و دارای امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و امتیاز بازآموزی برای پزشکان و داروسازان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • دشمنان به دنبال ضربه به هیات‌های مذهبی هستند
  • صحنه های امدادرسانی فرصتی از سوی خداوند برای هلال احمری ها است
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند