Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@03:01:43 GMT

برچسب مات بر اتاق شیشه ای مدیران شهرستان قشم

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۵۳۴۸

برچسب مات بر اتاق شیشه ای مدیران شهرستان قشم

به گزارش ایرنا، شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود یک هزار و 628 کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان به دلیل وجود بافت شهری دارای اداره ها و نهادهای مختلف دولتی است و از سوی دیگر به علت وجود سازمان منطقه آزاد قشم، مدیریت ها و اداره های کل مختلفی زیر نظر این سازمان فعالیت می کنند که مجموعه این 2 عامل، تراکم مدیریتی شدیدی را در این جزیره شکل داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم قشم معتقدند بسیاری از مسئولان این شهرستان که در سخن خود را به مدیریت شفاف پای بند نشان می دهند، در وادی عمل به جز اندکی رغبت چندانی نسبت به آن نشان نمی دهند.
یک شهروند قشمی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: مدیران قشم در سخنرانی با جملات زیبا و کلمات قصار درباره مدیریت شفاف سخن می گویند اما چندان به الزام های آن پای بند نیستند.
اصغر دریانورد افزود: گفتار و رفتار برخی مسئولان درباره پاسخگویی چنان متناقض است که در بادی امر این مساله به ذهن متبادر می شود که گویی از عوامل ایجاد و هم چنین ثمرات مدیریت در اتاق شیشه ای اطلاعات چندانی ندارند.
وی ادامه داد: این مسئولان باید بدانند که نمی توان وجود یک درخت را تایید و شاخسارش را تحسین، اما میوه آن را انکار کرد.

**اطلاعات آزاد و پاسخگویی دو رکن اصلی شفافیت
یک دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: منظور از مدیریت در اتاق شیشه ای، شفافیت سازمانی است و در این زمینه بیشتر به افشای اطلاعات تاکید شده است.
عایشه نیکخواه افزود: شفافیت بر مبنای دسترسی آزاد، تصمیم گیری و اطلاعات آزاد شکل می گیرد و تا کنون سه نوع شفافیت اطلاعات، شفافیت مشارکتی و شفافیت پاسخگویی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه با انتقاد از برخورد برخی مدیران در شهرستان قشم ادامه داد: وقتی مدیران مذکور رغبتی برای شفافیت اطلاعاتی و قابل فهم کردن اقدام ها و تصمیم های خود و اقناع افکار عمومی ندارند دیگر سخن گفتن از مشارکت فعال در دستیابی، توزیع و ایجاد دانش و نیز پاسخگویی در برابر اعمال، گفتار و تصمیم های خود، قابل مطرح شدن نیست.

**رفتارهای مدیریتی ناگزیر از شفافیت
یک دانشجوی دیگر قشمی نیز گفت: این امر که شفافیت باعث می شود عملکرد اداره ها بهبود پیدا کند امری بدیهی است و امتناع مسئولان در برابر تبادل اطلاعات دلایلی را در برابر افکار عمومی قرار می دهد که چندان برای مسئولان خوشایند نیست.
مصطفی بعنونی افزود: باید دانست که در برابر شفافیت نمی توان ایستادگی کرد زیرا پاسخگو نبودن مسئولان نیز به عنوان نوعی پاسخ به مطالبات مردمی محسوب می شود که پیام های خاص خود را داراست و این رفتار به عنوان قطعه اطلاعاتی جهت بررسی در دسترس دیگران قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه رسانه ها یکی از ارکان تحقق مدیریت شفاف هستند ادامه داد: برخی مسئولان بین رسانه و افکار عمومی تمایز قائل می شوند که باید تاکید کرد بلکه مخاطب نهایی اخبار مردم هستند و نقش نمایندگی افکار عمومی و حتی هدایت آن برای رسانه ها قابل کتمان نیست.

**مسئول مورد نظر نمی خواهد در دسترس باشد
یک شهروند قشمی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یک مساله طنز در مقاومت مسئولان برای تحقق مدیریت در اتاق شیشه ای وجود دارد که آن ها با پیشرفت علم توجیهات خود را به روز می کنند.
طالب پور عباسی افزود: رفتارهای نامناسب با مطالبه گران و خبرنگاران در گذشته پس از مدتی جای خود را به خارج شدن مدیران از دسترس رسانه ها و مردم داده است.
وی ادامه داد: امروز نیز با نخ نما شدن غیبت مسئولان در برابر افکار عمومی، رد تکلیف به بهانه هایی مانند محدود شدن از استان، مجاز نبودن به انتشار اخبار، بخشنامه ممنوعیت مصاحبه مسئولان شهرستانی و غیر آن مطرح می شود.

** با مسئولان غیر پاسخگو برخورد می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان قشم در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تمام مسئولان شهرستان قشم موظف به پاسخگویی سریع و مناسب به مردم هستند و در این مورد هیچ اغماضی پذیرفته نیست.
عباس ماژین افزود: معترضان می توانند به طور مستقیم با معاونت فرمانداری تماس حاصل کنند و اعتراضات خود را نسبت به نهادهای دولتی ابراز کنند تا به صورت جدی پیگری شود.
وی ادامه داد: اداره هایی که در شورای اداری شهرستان حضور می یابند موظف هستند که با ارباب رجوع در کمال احترام برخورد کنند و برای رفع مشکلات آنها در سریع ترین زمان ممکن بکوشند.
7500/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ذهن شورای اداری فرماندار شهرستان قشم مسئولان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی سه شنبه شب در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان بوشهر در خصوص توازن توزیع اعتبارات گفت: مطالبات شهرستان بوشهر با توجه به سیاست های شورای برنامه ریزی و توسعه شهرستان، اتمام پروژه های نیمه تمام است و لازمه آن اهتمام جدی دستگاه های اجرایی است.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات خوبی در سطح ملی برخوردارند، گفت: مدیران دستگاه‌های شهرستان بوشهرباید پیگیری مستمر داشته باشند تا متناسب با پروژه هایی که در دست اجرا دارند سهم شهرستان را اخذ کنند تا افزایش روند رو به رشد شاخص های توسعه های در سطح شهرستان باشیم.

وی در ادامه اولویت‌بندی را یکی از نکات مهم برای حل مشکلات شهرستان بوشهر دانست و بیان کرد: مدیران باید با در نظر گرفتن سطح انتظارات جامعه، برنامه‌ریزی را بر اساس حل مشکلات مردم انجام دهند.

فرماندار شهرستان بوشهر کمیته برنامه‌ریزی را تعیین کننده خط مشی و سند توسعه و نقشه راه شهرستان عنوان کرد و تاکید کرد: هر اندازه که مدیران در جذب اعتبارات، فعال و توانمند باشند، در سالهای آینده، بودجه بیشتری برای شهرستان جذب خواهد شد.

وی افزود: در حوزه شاخص های عمومی، رضایتمندی مردم، نحوه اطلاع رسانی، بهره وری، تعالی و عدالت سازمانی مد نظر بوده و در حوزه شاخص های اختصاصی نیز وظایف و ماموریت های هر یک از دستگاه ها به صورت جداگانه بررسی می شود.

کد خبر 6093661

دیگر خبرها

  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند