Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@02:19:05 GMT

مهلت ۲ ماهه اروپا تمام شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۵۵۱۳

مهلت ۲ ماهه اروپا تمام شده است

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سیدحسین نقوی حسینی، با اشاره به ارائه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در خصوص آینده برجام و با ارزیابی این بسته پیشنهادی اظهارداشت: با خروج آمریکا از برجام، توافق هسته ای دچار یک تنش شدید و مشکل جدی شد چرا که وقتی آمریکا از برجام خارج می شود، تحریم های ثانویه آمریکائی ها برمی گردد و این نقض آشکار برجام است و آن را بی خاصیت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های ثانویه، اروپائی ها را هم در ایفای تعهداتشان در موضوع توافق هسته‌ای دچار تردید جدی می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری راهبرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه اروپائی ها برای ادامه حیات برجام باید خسارات خروج آمریکا را با ارائه تضمین کافی جبران کنند، گفت: حالا با گذشت ۲ ماه از خروج آمریکائی‌ها از توافق هسته ای، بسته پیشنهادی اروپا ارائه شده اما این بسته نه تنها خسارات خروج آمریکا را جبران نمی کند، بلکه اجرای تعهدات خود اروپائی ها را نیز با تردید جدی مواجه می کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: علت این مسئله نیز آن است که پیشنهادات ارائه شده کاملاً کلی است و برنامه عملیاتی مشخصی ندارد و هیچ کدام از انتظارات و حقوق جمهوری اسلامی را در موضوع برجام ضمانت نمی کند و همین باعث شد که حتی آقای روحانی هم این بسته پیشنهادی را مایوس کننده توصیف کند.

پیگیری میزان اجرای فرمان ۱۴ خرداد رهبر انقلاب، پس از تعطیلات مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه مهلت دو ماهه اروپائی ها برای تضمین منافع برجامی ایران به پایان رسیده است، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران از این به بعد باید برنامه عملیاتی خود را منطبق بر قانون «اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام» آغاز کند و بعید هم به نظر می رسد که در مذاکرات آینده با اروپائی ها نیز به چیزی دست یابیم، چرا که یکسری موانع راهبردی و فنی بین اروپا و آمریکا وجود دارد که نمی گذارد مستقل تصمیم بگیرند.

نقوی حسینی با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد امسال مبنی بر ضرورت فراهم کردن مقدمات ۱۹۰ هزار سو غنی‌سازی اورانیوم در چارچوب برجام تاکید کرد: بهترین راهبرد برخورد با شرایط جدید هسته ای در گام نخست، همین فرمان رهبر معظم انقلاب بوده که باید توسط دولت اجرا شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکنون جلسه ای در خصوص اقدامات انجام شده برای اجرای این فرمان نداشته و گزارشی دریافت نکرده است، تصریح کرد: پس از تعطیلات مجلس شورای اسلامی، حتماً پیگیری این مسئله در دستور کار کمیسیون خواهد بود.

 

الف

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: برجام مهلت نقوی حسینی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۵۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران

کمیسیون اروپا، از توافق کمک مالی یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان که قرار است به جلوگیری از افزایش پناهجویانی که از این کشور به مقصد اروپا عزیمت می‌کنند بیانجامد خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، به منظور جلوگیری از هجوم پناهجویان از سوریه که در حال حاضر در لبنان زندگی می کنند، کمیسیون اتحادیه اروپا به این کشور وعده کمک مالی به ارزش حدود یک میلیارد یورو را داده است. اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز گذشته پس از گفتگو با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور لبنان و نیکوس کریستودولیدیس، رئیس جمهور قبرس، در بیروت اعلام کرد که این پول از امسال تا سال 2027 در دسترس خواهد بود.

وی اعلام کرد که آنها روی همکاری خوب در جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و مبارزه با جرایم قاچاق حساب می کنند. به منظور حمایت از این کشور در مدیریت مهاجرت، اتحادیه اروپا متعهد شده است که مسیرهای قانونی به اروپا را باز نگه دارد و پناهندگان را از لبنان به اتحادیه اروپا اسکان دهد.

این پول همچنین برای حمایت از نیروهای مسلح لبنان و سایر نیروهای امنیتی استفاده خواهد شد. فون در لاین گفت: «این در درجه اول مربوط به ارائه تجهیزات و آموزش برای اداره مرز است. علاوه بر این، این کمک‌ها برای تقویت سیستم‌های بهداشتی، آموزشی و اجتماعی در لبنان در نظر گرفته شده است.

دولت قبرس به‌ویژه اخیراً از تعداد فزاینده پناهجویان سوری از لبنان انتقاد کرده و خواستار اقدام اتحادیه اروپا شد. حدود 4000 مهاجر از ابتدای سال شمارش شده است - در سه ماهه اول سال قبل تعدا آن ها تنها 78 نفر بودند.

اخیراً اتحادیه اروپا همچنین در راستای سیاست‌های ضد مهاجرت خود در ماه مارس قرارداد مشارکتی 7.4 میلیارد یورویی را با قاهره منعقد کرده است که بر اساس آن مصر در ازای دریافت کمک اتحادیه اروپا، مهاجرت غیرقانونی به سمت اروپا را محدود خواهد کرد. مدل‌های این توافق، توافق‌های بحث برانگیز مهاجرت و اقتصادی با ترکیه و اخیراً با تونس و موریتانی است. انتقادهای شدیدی از سوی سازمان‌های پناهجویان به این گونه توافقات اتحادیه اروپا وجود دارد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین وعده داد که به چگونگی کارآمد کردن کمک اتحادیه اروپا از جمله با تسهیل رویکرد ساختارمندتر برای بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری توجه کند.

لبنان حدود 210 هزار فلسطینی و 1.5 میلیون آواره سوری را در خود جای داده است. این موضوع این نگرانی را به وجود می‌آورد که بی‌ثباتی در منطقه سبب شود موجی از مهاجران از طریق جزیره قبرس به سمت اروپا راه بیفتد.

کریستودولیدس، رئیس‌جمهوری قبرس از رهبران اتحادیه اروپا خواسته است که ارزیابی مجدد مناطق به اصطلاح امن در سوریه را به منظور تسهیل بازگشت مهاجران و پناهندگان بررسی کنند.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان روز پنجشنبه با تشکر از کریستودولیدس برای میانجیگری در این توافق، اذعان کرد: «مشکلاتی که در مرز قبرس مشاهده می‌شود تنها یک نمونه از اتفاقاتی است که در صورت عدم رسیدگی به این مشکل ممکن است رخ دهد».

مفقود شدن بیش از 50 هزار پناهنده خردسال در اروپا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • دوری 9 الی 12 ماهه رونی بردغجی، هدف نقل و انتقالاتی بزرگان اروپا از میادین
  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • خطر از بزرگترین اقتصاد اروپا گذشت