Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@07:41:32 GMT

چرخش 30 زندگی با چرخ خیاطی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۵۸۳۵

چرخش 30 زندگی با چرخ خیاطی

به گزارش خبرنگار ایرنا، اگر قرار باشد تولید کننده باشی، نیازی به موقعیت مکانی و خاص نداری، مکان فعالیت می تواند یک کارخانه بزرگ و مجهز در پایتخت کشور باشد یا یک روستای دور افتاده در شهرهای محروم و مرزی باشد.
عشق و علاقه به تولید، کار و اشتغال که در انسان به جوشش در آید، آنگاه می توان دید که زمین و زمان برای همیاری، توانستن و موفق شدن تو در صف انتظار ایستاده و منتظرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعدادی مددجوی بهزیستی شهرستان بیجار با ایجاد کارگاه تولیدی دوخت پیراهن برای خود کسب و کار و شهرتی بر هم زده و با دریافت سفارشات انبوه از جای جای ایران اسلامی از جمله پایتخت، نشدنی ها را شدنی و باورها را به یقین تبدیل کردند که تا انسان با چشم خود نبیند، شنیدن و باور کردن آن ممکن نیست.
کار آفرین برتر حوزه تولید و اشتغال بیجار، هفت سال بعد از اولین روزی که چراغ کارگاه تولیدی اش را با دوخت پیراهن روشن کرد، امروز برای بیش از 30 خانوار درآمدی ثابت و اشتغالی پایدار ایجاد کرده و موجب رونق کسب کارش را فراهم کرده است.
زهرا فولادی توانمند جوان بیجاری با اشاره به مشکلات و موانع سختی که در سال های اول کار تولیدی تجربه کرده است، گفت: اوایل سال 1390 بود در خیابان با یکی از مدرسان و آموزش دهندگان هنر خیاطی آشنا و در کلاس های آموزشی او در بهزیستی شرکت کردم.
وی افزود: در همان سال پس از دریافت مدرک خیاطی از بهزیستی بیجار، علاقه زیادی در من برای ادامه این حرفه ایجاد شد و پس از تشویق ها و حمایت های برادرم، با 70 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 40 میلیون آورده شخصی در یک اتاق کوچک مشغول کار و تولید شدم.
فولادی تاکید کرد: با کمی کارهای عمرانی و تعمیرات در یک اتاق 12 متری، سه دستگاه چرخ خیاطی مستقر کردم و با همیاری 2 نفر دیگر از هنر آموزانی که در کلاس آموزش خیاطی با هم آشنا شده بودیم تولید پیراهن را در کارگاه کوچک خود آغاز کردیم.
این بانوی کارآفرین یادآور شد: تولید اولین قدم هدفم برای ایجاد اشتغال بود اما دریافت سفارش تولید و بازاریابی قدم دوم و سومی بود که برای حیات یک کارگاه تولیدی مهم و حساس است.
وی می گوید: با همت و تلاش و توکل به خدا، موفق شدم سفارش تولید چند صد دست پیراهن را از یک تولید کننده بزرگ پیراهن بگیرم و تولید را با اطمینان خاطر آغاز کنم.
فولادی ادامه داد: از آن روز حدود هفت سال می گذرد و امروز در کارگاه تولیدی پیراهن که با همیاری اداره بهزیستی بیجار راه اندازی شده بیش از 30 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم صاحب شغل و درآمد هستند.
او با بیان اینکه کارگران کارگاه بیمه شده تامین اجتماعی هستند، اضافه کرد: میزان پرداخت حقوق و دستمزد به این صورت است که حداقل حقوق دریافتی یک کارگر ساده پنج میلیون و 500 هزار ریال و حداکثر حقوق یک خیاط حرفه ایی بیش از 13 میلیون ریال در ماه است.
فولادی از آمادگی افزایش تعداد کارگران در کارگاه تولیدی خود خبر داد و گفت: در تامین و افزایش چرخ های خیاطی و سایر ملزومات مشکلی نداریم و تنها سد راه افزایش سطح تولید و اشتغال کارگاه خیاطی، تامین سرمایه در گردش است.
به گفته وی، در وضعیت کنونی بازار، طرف های قرارداد خرید تضمینی تنها 60 درصد هزینه سفارشات را پرداخت می کنند و 40 درصد باقی مانده پس از هشت ماه به حساب واحد تولیدی واریز می شود.
وی افزود: به همین علت در صورت حمایت مالی دولت در ارائه تسهیلات یک میلیارد ریالی، می توانیم ظرفیت تولید و میزان اشتغال افراد را به 2 تا 3 برابر حال حاضر افزایش دهیم.
به گزارش ایرنا، ظرفیت روزانه تولید پیراهن در این کارگاه که با حمایت مالی بهزیستی شهرستان بیجار ایجاد شده حدود 350 تا 400 دست است و در طول ماه با توجه به وضعیت بازار بیش از هفت تا 9 هزار دست پیراهن تولید و به بازار پایتخت ارسال می کنند.
بیش از نیمی از کارگران کارگاه تولید پیراهن، از مددجویان بهزیستی می باشد و سایر کارگران از نیروهای آزاد است.
در شهرستان بیجار حدود چهار هزار واحد صنفی و تولیدی وجود دارد که بیشتر آنها به علت معوقات بانکی و افزایش بدهی نیمه فعال و تعطیل هستند.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بهزیستی حقوق زهرا عشق و علاقه کلاس های آموزشی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • تکریم فرزندان مستقل بهزیستی در البرز