Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@06:02:35 GMT

وظیفه شیعیان عاشورایی کردن غدیر است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۶۵۸۰

وظیفه شیعیان عاشورایی کردن غدیر است

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وظیفه شیعیان به ویژه اهل قلم، اهل بیان و محققان این است که غدیر را عاشورایی کنند.

به گزارش ایلنا از ساری،آیت الله نورالله طبرسی امروز در آیین معارفه دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران با اشاره به اهمیت غدیر و ترویج و تبیین این فرهنگ در بین عموم اظهار داشت:  باید سیره حضرت علی ( ع) بصورت عملی در زندگی ما ساری و جاری شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت روز عید غدیر ،حضور مبلغین برای حقانیت امام (ع) در روز عید غدیر را الزامی دانست و افزود:

عید غدیر فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم ناب اسلام محمدی (ص) است و باید از این فرصت ارزشمند نهایت بهره را ببریم.

نماینده ولی فقیه مازندران از غدیر به عنوان شناسنامه و هویت شیعه یاد کرد و گفت: باید فرهنگ غدیر در جامعه ترویج شود چرا که اسلام نشات گرفته از بعثت و غدیر است.

وی امامت را برای حفظ دین مهم دانست و گفت: امروز یکی از وظایف علما این است که باید در زمینه ولایت درقرآن کتابی نوشته شود زیرا حضرت علی (ع) مظلوم تاریخ هستند.

آیت‌الله طبرسی عنوان کرد: وظیفه شیعیان به ویژه اهل قلم، اهل بیان و محققان این است که غدیر را عاشورایی کنند و در پنج قاره دنیا جهانی شود که بنیاد بین‌المللی غدیر گامی در جهت رضایت و خوشنودی اهل بیت(ع) برداشته است.

وی افزود: وظیفه شیعیان به ویژه اهل قلم، اهل بیان و محققان این است که غدیر را عاشورایی کنیم و در پنج قاره دنیا جهانی شود که بنیاد بین‌المللی غدیر گامی در جهت رضایت و خوشنودی اهل بیت (ع) برداشته است.

آیت الله طبرسی با مهم بر شمردن غدیر و اهمیت تبیین ارزشهای اهداف این روز به ترویج فرهنگ مهدویت نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه هیچیک از این دو امر مهم بصورت مطلوب اجرایی نشده است.

در این مراسم  با حضور مسئولین کشوری استانی وشهرستانی حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی بعنوان دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان معرفی شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اهل بیت دین شیعیان معارفه ولی فقیه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۶۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تمجید از همراهی مقاومت لبنان با مردم مظلوم فلسطین گفت: همدلی مقاومت در برابر رژیم کینه‌توز صهیونیستی مایه مباهات است و امیدواریم این همبستگی تا آخر ادامه پیدا کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم و به نقل از روابط‌ عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله حسینی سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار نایب‌رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، گفت:‌ ملت ایران به معنای واقعی کلمه در کنار مردم لبنان هستند و در شادی آنها شاد و در حُزن آنها غمگین هستند.

وی با اشاره به نقش مثبت امام موسی صدر در رشد و ارتقای شیعیان و سید حسن نصرالله در یکپارچگی کشور لبنان، افزود: این شخصیت‌های فاخر مایه افتخار جهان اسلام و شیعیان هستند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمت‌رسانی شیعیان لبنان به سایر طوایف در هنگام مشکلات گفت: در حالی‌که لبنان از طوایف مختلف تشکیل شده‌ است، نقش و نوع تعامل شیعیان با دیگر طوایف از جمله اهل‌ سنت و مسیحیان، مثال‌زدنی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از پاسخ نظامی به تجاوزات رژیم صهیونیستی بیان کرد: این ایام، ایام پیروزی امت اسلامی بر رژیم صهیونیستی است.

وی تاکید کرد: همدلی مقاومت در برابر رژیم کینه‌توز صهیونیستی مایه مباهات است و امیدواریم این همبستگی تا آخر ادامه پیدا کند.

شیخ علی الخطیب، نایب‌رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز در این دیدار از تدبیر جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با تجاوز رژیم صهیونیستی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • همدلی مقاومت لبنان برابر رژیم صهیونیستی مایه مباهات است
  • تمجید نایب رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان از عملیات وعده صادق
  • ایستادگی مقاومت لبنان در مساله فلسطین، مایه افتخار همه ماست
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • دیدار نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان با امیرعبداللهیان
  • رقابت ۱۰ نقال و پرده خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم