Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مصطفی آذرکیش عصر شنبه در حاشیه دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری شاخه کار دانش در شهرستان خمین، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه تحصیل ۵۰ درصد از دانش آموزان دوران متوسطه در هنرستان های کشور هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سالانه تحصیل دو درصد از دانش آموزان در شاخه های کار و دانش و فنی و حرفه ای افزوده می شود، بیان کرد: متناسب سازی آموزش با نیاز بازار کار و توسعه رشته های مهارتی در این راستا در هنرستان های کشور مدنظر قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، برگزاری جشنواره ها و مسابقات مهارت های هنری و معرفی برترین ها، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از رشته های تحصیلی در هنرستان ها و اجرای طرح هدایت تحصیلی را از برنامه های آموزش و پرورش در جذب حداکثری دانش آموزان و هنرجویان برای تحصیل در هنرستان ها عنوان کرد.

آذر کیش با بیان اینکه عمدتا هنرجویان در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای بعد از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند، افزود: به طور میانگین ۷۰ درصد هنرجویان بعد از تحصیل دارای شغل هستند و در برخی رشته ها این رقم به ۱۰۰ درصد می رسد.

وی با اشاره به اینکه رشته های تحصیلی در هنرستان های کشور متنوع و متناسب با بازار کار هر منطقه است، ادامه داد: در مناطق شمالی و جنوبی کشور عمدتا رشته های دریایی و در بسیاری از مناطق کشت زعفران، داروهای گیاهی و... متناسب با بازار کار هر منطقه وجود دارد.

مدیر کل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره مهارت های هنری کار و دانش به مدت سه روز  در ۱۱ گرایش در حال برگزاری است و ۹ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

آذر کیش با بیان اینکه در مجموع ۷۰ اثر از هنرجویان دختر و شش اثر از هنرجویان پسر به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند، گفت: در اختتامیه این جشنواره از ۱۱ گرایش ۳۳ اثر پذیرفته شده و نفرات برتر نشان طلا، نقره و برنز دریافت می کنند.

وی هدف از برگزاری جشنواره مهارت های هنری شاخه کار و دانش را معرفی توانمندی ها و قابلیت های دانش آموزان هنرستان های کشور، کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی، مشارکت دستگاه های متولی مهارت در اجرای آموزش و نقش هنر و صنایع فرهنگی در توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد.

مدیرکل دفتر آموزش های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: ۶۴۰ هزار هنرجو در هفت هزار و ۱۰۰ هنرستان در سطح کشور تحصیل می کنند، که از این تعداد ۳۵۰ هزار هنرجو در ۱۶۰ رشته شاخه کار و دانش و ۲۹۰ هزار هنرجو در ۴۳ رشته شاخه فنی و حرفه ای آموزش و مهارت های لازم را کسب می کنند.

کد خبر 4346707

منبع: مهر

کلیدواژه: هنرستان وزارت آموزش و پرورش بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند شیراز مشهد یاسوج سانحه تصادف آتش سوزی خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل رتبه اول کشوری را دارد.

علی اسماعیلی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت روز معلم با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار همکار در حوزه تعلیم و تربیت آموزش‌وپرورش استان زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در سال‌تحصیلی جاری بیش از ۲۲۷ هزار دانش‌آموز از پیش‌دبستانی تا پایه دوازدهم در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه وقتی به معلمان به عنوان یک گروه مرجع نگاه شود به جایگاه تعلیم و تربیت نیز احترام گذاشته می‌شود، افزود: معلمان مسئولیت خطیر و سنگین انسان‌سازی را برعهده دارند و دانش‌آموزان به مثابه امانت در نزد آنان هستند.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۸ کلاس درس را اداره نوسازی در استان تحویل داده است که آمار بی‌سابقه‌ای طی سالیان متمادی است، ادامه داد: برخی مدارس قدیمی و نیازمند به تخریب و بازسازی در استان وجود دارد که این موضوع دلایل خاص خود را دارد، درحالی‌که در سال‌های گذشته اعتبارات خوبی برای تخریب مدارس نامناسب و بازسازی و بهینه‌سازی فضای آنها اختصاص یافت اما در عمل این اعتبارات محقق نشد.

اسماعیلی با اشاره به جذب ۱۴۰ نفر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای سال‌جاری، ابراز کرد: با قانون رتبه‌بندی تعداد مقاضیان برای ورود به آموزش‌وپرورش از دستگاه‌های دیگر افزایش یافته است. در این راستا ۱۰۰ نفر تقاضای خود را در این زمینه ثبت کرده‌اند که البته بر اساس مدرک تحصیلی و جدول شغلی موارد بررسی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان وجود ندارد، تاکید کرد: هیچ مدرسه‌ای را به حال خود رها نکرده‌ایم و ۸ ملک شهری برای مولدسازی در قالب تهاتر و فروش و ‌... معرفی شده و منتظر ابلاغ از طرف تهران هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با بیان اینکه تعداد ورودی و خروجی نیروهای آموزش‌وپرورش به طور مدوام در حال تغییر است، افزود: امسال ردیف اختصاص داده برای استان زنجان مطابق خروج و بازنشستگی و احصای نیاز ۱۴۰۰ نفر است که از این تعداد اصولا ۷۶ درصد ردیف‌ها پر می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه در اوایل سال ورود مدارس شبانه‌روزی ۷۰ درصدی شهری و ۳۰ درصد روستایی بود، تصریح کرد: اینجا مسئله عدالت آموزشی مطرح است، امسال در نظر داریم ۶۰ درصد دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی شبانه‌روزی از قشر روستایی باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار
  • روایتی از ۵۳ سال تدریس و مهری ماندگار