Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@16:13:39 GMT

بیمارانی که نباید ایمپلنت دندان انجام دهند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۷۲۰۵

خرداد:دبیر علمی چهارمین همایش ایمپلنت دندانی به بیمارانی که داروهای کورتن استفاده می کنند، دیابتی و مبتلا به پوکی استخوان توصیه کرد ایمپلنت دندان انجام ندهند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا از دبیرخانه همایش اییمپلنت دندانی، احمد مقاره عابد روز شنبه افزود: همچنین افراد سیگاری که روزانه استعمال بیش از 10 نخ سیگار دارند برای انجام ایمپلنت توصیه نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کاشت ایمپلنت در نواحی عصب فک تحتانی می‌تواند خطرناک باشد و باید دقت زیادی در انجام آن صورت گیرد، اظهار داشت: کسانی که مشکل سیستمیک همچون دیابت و پوکی استخوان کنترل نشده دارند، عمل قلب باز یا پیوند کلیه شده‌اند افرادی که مشکلات عصبی داشته و یا سیمی درمانی شده‌اند به دلیل کیفیت استخوانی پایین، انجام ایمپلنت برای آنها با محدودیت همراه است.مقاره عابد با اشاره به اینکه انجام ایمپلنت امروزه فراگیر شده است، گفت: جنس فلز ایمپلنت تیتانیوم است و به دلیل گرانقیمت بودن کاشت ایمپلنت پیش از این، بیشتر در شمال تهران و جنوب اصفهان مورد استقبال قرار گرفته بود ولی امروزه آمار با ورود برندهای جدید کره‌ای که قیمت پایین‌تری دارند بیشتر شده است.به گفته وی، هزینه ایمپلنت کره‌ای برای بیمار مبلغی حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان و برندهای اروپایی و سوئیسی حدود 3تا 3.5 میلیون تومان است.به گزارش ایرنا ،ایمپلنت ها پایه هایی از جنس تیتانیوم خالص هستند که درون استخوان فک گذاشته می شود و به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش هایی که جایگزین تاج دندان شده استفاده می شوند، این ریشه های مصنوعی پس از اینکه در استخوان محکم شدند، دندان های جدید روی این ریشه ها نصب می گردند و این دندان ها کاملا از هر نظر شبیه به دندان های طبیعی هستند و احساس می شوند.ایران یکی از پر مصرف‌ترین کشورها در زمینه ایمپلنت به شمار می‌رود و به طور متوسط هر ایرانی دو دندان پوسیده، کشیده یا پر شده دارد.
برچسب ها: بیماری ، اینپلنت ، دندان

منبع: خرداد

کلیدواژه: بیماری دندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان های جنین در دوران بارداری مفید است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده غذایی که بدن را به خوبی آب رسانی می‌کنند

مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت ها در طی چند روز مصرف می شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت های خون به سرعت رشد می کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می شود که ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان های جنین در دوران بارداری مفید است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227969 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • خواص آب هویج بستنی
  • طراحی و تولید نسل جدید داربست‌های ترمیم استخوان
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی
  • برای سلامت استخوان‌ها این میوه را بخورید