Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@15:15:28 GMT

چند نکته کلیدی برای نورپردازی آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۷۶۹۱

چند نکته کلیدی برای نورپردازی آشپزخانه

امروزه کمتر کسی است که نسبت به اهمیت ویژه و بالای نورپردازی داخلی ساختمان بی اطلاع باشد. نورپردازی امری است که از یک طرف خودش باعث زیبایی فضا می‌شود، از طرف دیگر باعث می‌شود که به سبب نورش طراحی داخلی و لوازم داخلی فضا بیشتر و بهتر و زیباتر به چشم بیایند. در این میان فضا‌های غذاخوری و آشپزخانه دارای اهمیت ویژه تری می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که هم به لحاظ روانشناسی و هم به لحاظ زیبایی بصری تاثیر زیادی بر روی سلامت بدن می‌گذارد. با ما باشید تا با نورپردازی آشپزخانه و غذاخوری در خدمت شما باشیم.


برای آنکه آشپزخانه‌ای بهترین کارآیی را در طول روز از خود نشان داده و پذیرای تمامی فعالیت‌هایی که در این مکان انجام می‌شود، باشد وظیفه‌ی خطیری بر عهده دارد. به معنای دقیق کلمه، "آشپزخانه" اتاقی بزرگ و پرحجم است که می‌توان در آن از طیف گسترده‌ای از ابزار نورپردازی استفاده کرد. نکته کلیدی نورپردازی پس زمینه است، چرا که آشپرخانه یک محیط کاری است که داشتن سطح مناسب نور عمومی در آن ضروری است. در آشپرخانه‌های معاصر چنین نوری اغلب به شکل مناسب به وسیله‌ی نور‌های پایین تاب توکار تامین می‌شود.

از چیدمان منظم و شبکه‌ای نور‌های پایین تاب بپرهیزید، و اطمینان حاصل کنید که نور‌های پایین تاب را بالای مسیر‌های رفت و آمد قرار نداده و پیشخان آشپزخانه در تاریکی رها نشده است. در این فضا به سطوحی که دارای اختلاف سطح هستند و نورپردازی هر یک توجه کنید. بهترین راه حل در یک خط قرار دادن نور‌های پایین تاب در کابینت‌ها و هدایت نور به سطح آنهاست، که نور انعکاسی و لطیفی پدید آورند.


چند نکته‌ی اصلی برای نورپردازی آشپزخانه ضروری می‌باشد. این نکات عبارتند از:


نورپردازی موردی در آشپرخانه ضروری است. با استفاده از ابزار پایین تاب کم ولتاژ بر بخش زیرین کابینت‌ها سطوح کاری زیر آن‌ها را نورپردازی کنید.
در آشپزخانه‌ای با سقف مرتفع، می‌توان از پیشخان کابینت‌ها برای نصب نور‌های بالاتاب و تولبد نور عمومی استفاده کرد. این کار در عین حال به کاسته شدن از تعداد منابع پایین تاب مورد نیاز می‌انجامد.
اگر قفسه‌های آشپزخانه پایه آزاد باشند و پاخور پایه نداشته باشند، می‌توان با نصب رشته‌های ال. ای. دی؛ و منابع کلیک ستریپ در زیرشان، آن‌ها را چنان نمایاند که گویی شناورند.


در ذهن داشته باشید که تمامی ادوات نورپردازی غیر توکار چرک و چربی حاصل از پخت و پز را به خود جذب می‌کنند. پس در صورت امکان ابزار توکار انتخاب کنید.
اگر سقف آشپزخانه شما تیر‌های حمال داشته باشد، از آن‌ها برای پنهان ساختن منابع نقطه‌ای کم ولتاژ استفاده کنید، منابع نور را بین تیر‌ها توکار کنید، و یا بر سطح سف نصب کنید.
منابع نور نقطه‌ای را درون قاب پنجره‌ی بالای سینک به شکل توکار نصب کنید، یا آن‌ها را بالای کابینت‌ها پنهان سازید و پرتو‌های نور را بر سراسر سینک هدایت کنید، تا بدرخشد.
با روشن کردن تمام فرورفتگی‌ها و طبقات بر هیجان فضا بیافزایید، به ویژه اگر طبقات از شیشه باشند. اگر پنهان کردن منابع نور عملی نباشد، از نور‌های نقطه‌ای سقف کوب استفاده کنید.


هر نوع اتاقی داشته باشید نکته کلیدی متمرکز کردن نور بر مرکز میز است -بر ظروف نقره یا گل‌های روی میز-. اما نور هیچ گاه نباید میستقیما بر سر افراد دور میز بتابد. ساده‌ترین راه برای انجام این کار استفاده از نور‌های پایین تاب کم ولتاژ و کم درخشش با لامپ پرتو باریک درجه‌ی ۱۰ و در صورت نیاز یک کرکره‌ی شانه عسلی است. می‌توان از یک لوستر یا چلچراغ به عنوان نقطه‌ی تمرکز بصری استفاده کرد و برخی طراحی‌ها را می‌توان با افزودن یک نور پایین تاب بر مداری جداگانه، یا نور پایین تابی که در هر دو سمت قابل استفاده باشد، هماهنگ کرد.
بالای میز ناهار خوری، یک جفت منبع پرتو باریک تعبیه کنبد تا تابشی لطیف و پر حس و حال بر مرکز آن داشته باشید.
اگر یک چراغ کریستال مرکزی دارید، مطمئن شوید که مدار مخصوص به خود را داشته باشد، چرا که می‌توان شدت آن را تا حد تابشی دکوراتیف تغییر داد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه مد و دکوراسیون نور پردازی آشپزخانه چیدمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت مهم شش ستاره در پرسپولیس

 تیم پرسپولیس در حالی پای به 7 بازی پایانی لیگ برتر خواهد گذاشت که در امتیاز، تفاضل و گل‌زده از تیم استقلال عقب‌تر است و باید این موضوع را در هفته‌های باقیمانده جبران کند.

به گزارش ورزش سه، نکته مهم اینکه احتمال برابری امتیازات پرسپولیس و استقلال وجود دارد و باتوجه به اعمال قانون جدید، حالا تفاضل گل و گل زده از اهمیت بالایی در تعیین تیم قهرمان برخوردار است. هم اکنون پرسپولیس دو تفاضل گل و یک گل زده از استقلال کمتر دارد و مهاجمان این تیم ماموریت مهمی در کسب پیروزی‌های پرگل خواهند داشت.

نکته جالب در مورد پرسپولیس این است که این تیم تنها یک مهاجم نوک در فهرست بزرگسالان خود می‌بیند و عیسی آل‌کثیر باید روند گلزنی خود را از همین بازی با صنعت نفت آبادان آغاز کند.

علاوه بر عیسی، پرسپولیس عناصر تهاجمی دیگری هم دارد که این ماموریت مهم را پیش روی خود خواهند داشت. مهدی ترابی، امید عالیشاه، اوستون اورونوف، وحید امیری و سعید صادقی بازیکنانی هستند که به عنوان وینگر یا بازیکن پشت مهاجم برای پرسپولیس بازی می‌کنند و باید در روند گلزنی به تیم کمک کنند.

این در حالی است که در سال‌های گذشته پرسپولیس و استقلال با اتکا به خط دفاعی برتر توانستند قهرمانی را از آن خود کنند اما احتمالا این فصل زمانی است که خط حمله برتر از بین این دو تیم به عنوان قهرمانی خواهند رسید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خبر بد پرسپولیس به گوش اوسمار رسید | بازیکن کلیدی سرخ ها بازی‌های مهم را از دست داد
  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • تزریق ۲ همت اعتبار برای اجرای طرح‌های کلیدی استان گلستان
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • نگهداری از موتور گیرلس چگونه است؟
  • بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • ماموریت مهم شش ستاره در پرسپولیس
  • ◄ غفلت بزرگ موسسه های آموزشی و دانشگاه های دریایی
  • علما نقش‌آفرینان کلیدی در تمدن نوین اسلامی و تحقق عدالت اجتماعی