Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - تعدادی از اهالی شهر مرزی اروندکنار همزمان با حضور استاندار خوزستان در بخشداری این شهر در اعتراض به شوری و سختی آب این منطقه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا تجمع کنندگان که تعداد آنها بیش از 100 نفر تخمین زده شد شنبه شب در حالی که بشکه های خالی آب در دست داشتند نسبت به بی توجی مسئولان محلی به آبرسانی به این شهرمرزی اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تجمع کنندگان با سردادن شعار نسبت به توجهی به مشکلات این شهر که به مهاجرت اهالی منجر شده نسبت به خشک شدن نخلستان ها، از بین رفتن دامداری ها و شوری بیش از حد آب شرب این بخش مرزی اعتراض کردند.
استاندار خوزستان با حضور در میان تجمع کنندگان گفت:با توجه به محدودیت ها وکاهش بارندگی آب مورد نیاز نخلستانهای منطقه رهاسازی شده و در حال رسیدن به منطقه مارد است و پس از آن از طریق رودخانه بهمنشیر به نخلستان های منطقه منتقل می شود.
غلامرضا شریعتی اظهار داشت:خط انتقال آب طرح غدیر از تصفیه خانه جامع آب آبادان به ایستگاه جمشید آباد آبادان به پایان رسیده و پس از تست اولیه آب طرح غدیر به اروندکنار منتقل که نتیجه آن کاهش شوری آب شرب منطقه است.
وی افزود:ساخت یک واحد آب شیرین کن پس از منافصه در 15 مردادماه در اروندکنار اجرا می شود که در پی آن آب اروندکنار از وضعیت پایداری برخوردار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا تا لحظه مخابره تجمع کنندگان از صحبت های استاندار خوزستان قانع نشده و مقابل بخشداری به تجمع خود ادامه دادند.
اروندکنار با 12 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب آبادان و روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان در سفر به شهرستان آبادان با حضور در برخی از روستاها با اهالی روستاها گفت و گو کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.
7100/3015/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اروندكنار ابادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۷۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در اروند

محمد سبزه زاری مدیر سازمان هواشناسی خوزستان گفت: آسمان امروز آبادان و خرمشهر بارانی است و دمای هوا در این شهر‌ها روی نقشه هواشناسی ۲۴ درجه را نشان می‌دهد که چهار درجه کمتر از دیروز است.

به گفته مدیر سازمان هواشناسی خوزستان در حال حاضر نم نسبی هوا ۷۸ درصد و دید افقی هفت هزار متر است.

او گفت: بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۴ درجه گزارش شده است.

این مسئول گفت: سرعت وزش باد در آبادان و خرمشهر ۲ متر بر ثانیه و هفت کیلومتر بر ساعت است.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر یک/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی یک
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر/ استقلال خوزستان صفر- ملوان صفر/ آلومینیوم صفر- فولاد صفر/ ذوب آهن صفر - نساجی صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک/ مس صفر- گل گهر صفر
  • هوادار 2 - صنعت نفت یک
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • نگرانی اهالی گالیکش از آلودگی طبیعت کوه نیلکوه به لطف کارخانه سیمان
  • بارش باران در اروند
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی