Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جزینی زاده عصر شنبه در جلسه  ستاد بحران استان کرمان اظهار داشت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا ppr  حدودد یکماه پیش در پارک ملی خبر شهرستان بافت گزارش شد و ما بلافاصله اداره کل  دامپزشکی استان را مطلع کردیم.

وی با اشاره به اینکه در ۲۳ خردادماه سال جاری گزارش تلفات چند حیوان در پارک ملی خبر اعلام شد، گفت: لاشه ای از این حیوانات به آزمایشگاه فرستاده شد و در تاریخ ۱۰ تیرماه نتیجه آزمایش طاعون نشخوارکنندگان کوچک اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزینی زاده عنوان کرد: این بیماری از طریق دام قاچاق که شرق کشور وارد استان شده است و باید به شدت از ورود دام قاچاق به کشور به ویژه به استان کرمان جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: این بیماری تنها در منطقه حفاظت شده پارک ملی خبر بافت دیده شده و اگر واکسیناسیون دام های اهلی به صورت کامل صورت نگیرد می تواند باعث ثکثیر این بیماری در بین حیوانات شود.

وی بیان داشت:  بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری مشترک بین انسان و دام نیست اما انسان می تواند ناقل این بیماری شود.

جزینی زاده ابراز داشت: سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان در راستای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری اقداماتی از جمله پیگیری واکسیناسیون دام های اهلی در منطقه، ضد عفونی کردن مدخل های ورودی پارک ملی خبر، ضدعفونی و پاکسازی همه منابع آبی، آماده باش به نیروهای یگان ویژه منطقه، رصد و پایش دام های اهلی و... را انجام داده است.

وی افزود: تاکنون ۷۰ راس  قوچ، کل، بز و میش به علت بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در پارک ملی خبر بافت تلف شده و ما برای جلوگیری از این بیماری این لاشه ها را سوزاندیم و دفن کرده ایم.

وی گفت: چهار میلیون هکتار سطح مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست استان کرمان قرار دارد که باید پایش شود.

کد خبر 4346771

منبع: مهر

کلیدواژه: طاعون محیط زیست کرمان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند شیراز مشهد یاسوج سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه آتش سوزی مجلس شورای اسلامی حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد

ستاره خط حمله اتلتیکومادرید دچار شرایطی غیرعادی شده است که او را تا مدتی نامشخص از همراه روخی بلانکو محروم خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی اسپانیا اعلام کرد که دلیل غیبت آلوارو موراتا مهاجم اتلتیکومادرید در بازی اخیر این تیم برابر آلاوس ابتلای او به یک بیماری نادر بوده که اکنون جزئیات آن مشخص شده و به همین دلیل هم وضعیت بازیکن 31 ساله نگران کننده جلوه می‌کند.

بیماری که موراتا به مبتلا شده به «نورالوژی عصب سه‌قلو» معروف است؛ یک بیماری درگیر کننده عصب سه قلوی صورت که با سردردهای شدید و حملات ناگهانی و برق آسا در یک یا دو شاخهٔ عصب سه قلو در صورت می‌باشد.ا ین بیماری در اثر آسیب تدریجی عصب سه‌قلو به وجود می‌آید و باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌، پیشانی، بینی و غیره می‌شود و از شدیدترین دردهای شناخته شده توسط بشر است.  با توجه به طولانی بودن دوره نقاهت این بیماری که درمانش ممکن است حتی به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشد، تاریخی برای بازگشت ستاره سابق تیم‌های یوونتوس و چلسی اعلام نشده است.

یوونتوس به دنبال بازگرداندن موراتا به تورین

 

به این ترتیب انتظار می‌رود که غیبت موراتا در بازی‌های بعدی اتلتیکومادرید هم ادامه‌دار باشد و او حتی تا پایان فصل خانه‌‌نشین شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ابتلا به یک بیماری عجیب، موراتا را خانه‌نشین کرد
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • رمزگشایی از ویدئوی جنجالی از سه حیوان وحشی در شرق تهران | این حیوانات گرگ هستند؟!
  • ایمن سازی دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان طرقبه شاندیز