Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ برتر انگلیس بار دیگر نشان داد که در فصل نقل و انتقالات هم جذاب ترین لیگ دنیا محسوب می شود. هایجک جورجینیو توسط چلسی از منچسترسیتی، چندمین هایجکی است که طی چند سال اخیر در انگلیس رخ می دهد

طرفداری - اصلا عجیب نبود که پپ گواردیولا چند ماه پس از آن که بازیکن ناپولی را "شگفت آور" توصیف کرد، به دنبال جذبش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گواردیولا پیش از این نيز بارها نشان داده که هر زمان بازیکنی را از لحاظ فنی بخواهد، تمام تلاشش را می کند تا سرانجام او را به دست آورد. تلاش تابستان گذشته او مبنی بر خرید مدافعان کناری که او را از لحاظ فنی قانع کند، مدت ها مورد بحث تاکتیک نویسان بود که صد البته نتیجه اش نیز فصل گذشته به خوبی مشخص شد. با این حال اما در اقدامی کم سابقه در شرایطی که تمامی توافقات صورت گرفته بود، جورجینیو با رفتن مائوریتزیو ساری به چلسی، راهی لندن شد تا یکی از عجیب ترین نقل و انتقالات تابستان رخ دهد. . جورجینیو گرچه انتخابی هیجان انگیز و فوق العاده برای منچسترسیتیِ گواردیولا محسوب می شد اما حضورش در چلسی با سرمربی گری ساری نیز به همان اندازه جذاب خواهد بود. ساری، سرمربی است که به خوبی توانست هافبک ایتالیایی را به اوج دوران حرفه ایش برساند و همکاری مجدد این دو در تیمی جدید، بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

جورجینیو خیلی زود در 19 سالگی توانست به سطح دوم یکی از 5 لیگ معتبر اروپایی راه پیدا کند. او از فصل 2011/2012 در تیم هلاس ورونا راه حرفه ایش را آغاز کرد و از هفته شانزدهم لیگ چهل و دو هفته ای سری بی ایتالیا توانست به عنوان یار ثابت در ترکیب آندره آ ماندرولینی ظاهر شود. جورجینیو تقریبا تمام فصل را در پست شماره 6 در سیستم های 1-4-5 و 3-3-4 به میدان رفت و از همان ابتدا توانایی هایش را برای بازی در این پست نشان داد. پیشرفت جورجینیو در فصل بعد ادامه داشت. اعتماد ماندرولینی به هافبک ایتالیایی اش بیشتر شد و جورجینیو توانست آمار خیره کننده 41 بازی از مجموع 42 بازی ممکن را در فصل 2012/2013 در سری بی از خود ثبت کند. او همچنان در پست شماره 6 برای ورونا به میدان می رفت با این تفاوت که نسبت به فصل قبل بازی در نقش «Double pivot» در سیستم 1-3-2-4 را نیز تجربه کرد. او در آرایش های مختلف ماندرولینی همچنان مرکز ثقل ورونا در عقب زمین محسوب می شد و نقشی محوری داشت.

با صعود ورونا به سری آ، جورجینیو علی رغم پیشنهادات مختلف ترجیح داد یک نیم فصل همراه با تیمی که باعث پیشرفتش شده بود در سری آ بماند. با این حال مقاومت ورونا در نقل و انتقالات زمستانی فصل 2013/2014 در هم شکست تا جورجینیو با مبلغ 9.5 میلیون یورو به ناپولیِ رافائل بنیتس بپیوندد. مسئله ای که گامی رو به جلو در کارنامه حرفه ای او محسوب می شد. جورجینیو خیلی زود جای خودش را در ترکیب بنیتس پیدا کرد تا در نقش «Double pivot» در 1-3-2-4 مورد علاقه سرمربی اسپانیایی به زوج گوخان اینلر تبدیل شود. او از مجموع 18 بازی ممکنی که در نیم فصل دوم می توانست در ترکیب ناپولی حضور پیدا کند، در 15 دیدار برای این تیم به میدان رفت.

در حالی که انتظار می رفت فصل 2014/2015 درخشش جورجینیو در ناپولی بیشتر شود، اوضاع تغییر کرد. جورجینیو دیگر انتخاب اول بنیتس در خط دوم ناپولی نبود. سرمربی اسپانیایی بر خلاف انتظارات دیوید لوپز یا حتی گارگانو را در بیشتر اوقات به جورجینیو ترجیح می داد. بسیاری از تاکتیک نویسان تمایل بیش از اندازه بنیتس به استفاده از توپ های بلند و بازی مستقیم را در آن فصل یکی از مهم ترین دلایل نیمکت نشینی جورجینیو دانسته بودند. مسئله ای که بعدها توسط جورجینیو نیز تایید شد:"بنیتس رویکردش را تغییر داد. او به استفاده از توپ های بلند روی آورد که من برای چنین سبکی ساخته نشده بودم."

با خروج بنیتس و روی کار آمدن مائوریتزیو ساری، اما دنیا بار دیگر روی خوشش را به جورجینیو نشان داد. ساری همان رویکردی را داشت که جورجینیو برای بازی در آن ساخته شده بود. هافبک ایتالیایی - برزیلی خیلی زود خودش را در سیستم 3-3-4 مورد علاقه ساری نشان داد. او تبدیل به بازیکن ثابت ساری در پست شماره 6 و نقش «Deep-lying playmaker»(توضیح مفصل فنی پیرامون این نقش) شد تا خط هافبک 3 نفره ناپولی باحضور جورجینیو، همسیک(زیلینسکی) و آلان طی سه فصل گذشته درخشش فوق العاده ای داشته باشد.

جورجینیو را بسیاری از تاکتیک نویسان حوزه فوتبال ایتالیا با آندره آ پیرلو مقایسه می کنند. آندره آ پیرلو به عنوان یک بازیکن در نقش «Deep-lying playmaker» یا به قول ایتالیایی ها «Regista»، که اساسا تعریف متفاوت و تازه ای به این نقش بخشید. مقایسه جورجینیو با پیرلو گرچه مانند تمامی قیاس ها اغراق آمیز است و حتی سبک بازی او تفاوت زیادی در جزئیات با پیرلو دارد اما به خوبی می تواند کیفیت او را برای بازی در این نقش بیان کند. مهم ترین خصوصیت جورجینیو به عنوان یک بازیکن پست 6 توانایی های استثنایی اش در ارسال پاس های کوتاه و کنترلی دقیق در راستای آغاز بازی سازی یک تیم در عقب زمین است. جایی که تیمی با سبک مبتنی بر مالکیت توپ می تواند بیش ترین بهره را از آن ببرد. دقیقا به همین دلیل او از ترکیب بنیتس کنار گذاشته شد و به مورد اعتماد ترین مهره مائوریتزیو ساری تبدیل شد. تصویر زیر وضعیت جورجینیو را در پارامتر «Possession Score» مربوط به وبسایت آماری - تحلیلی مرجع Squawka نشان می دهد. جایی که امتیاز ها و رتبه بازیکنان بر اساس تمامی پارامترهای مربوط به ارسال پاس و بازی مالکانه ارزشیابی می شود. جورجینیو با 586 امتیاز مطابق انتظار توانسته در میان تمامی بازیکنان شاغل در سری آ در فصل گذشته رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

راجا ناینگولان جمله بسیار معروفی درباره سبک بازی جورجینیو دارد که بارها در رسانه های ایتالیایی مورد بررسی قرار گرفته است. همه می دانیم که ناینگولان چه توانایی هایی به عنوان یک هافبک میانی دارد و به همین علت ارزش آنچه او پیرامون جورجینیو بیان کرده، چندین برابر می شود:"بسیار دشوار است که به عنوان هافبکِ رو به روی جورجینیو بتوانید پاس های کوتاه او را قطع کنید. او در فضاهای کوچک پاس های باور نکردنی را میان هم تیمی هایش رد و بدل می کند. از دنبال کردن و تلاش برای قطع توپ های او خسته خواهید شد." از سال 2004 که Opta کار خود را آغاز کرد، آمارهایی حیرت آور و باور نکردنی از جورجینیو ثبت شده است. جورجینیو از آن سال توانسته بارها رکورد بیش ترین پاس موفق در طول یک بازی را به نام خود ثبت کند و یکی پس از دیگری در جدالی یک طرفه رکوردهای شخصی خود را بهبود بخشد. تصویر زیر رتبه 10 بازیکنی را نشان می دهد که بیش ترین پاس صحیح را در تاریخ سری آ از سال 2004 به این سمت در یک بازی ارسال کرده اند. جورجینیو  9 رتبه از 10 رتبه موجود را به خود اختصاص داده است.

قدرت بالای جورجینیو در به گردش در آوردن توپ در فضاهای مختلف باعث شده تا او به طور طبیعی همان طور که پست و نقشش ایجاب می کند، تبدیل به نخستین انتخاب تیم برای دریافت پاس شود. او در طول بازی تقریبا در تمامی کانال های میانی زمین توپ را لمس می کند، به گردش در می آورد و نبض بازی را در اختیار می گیرد. تصویر زیر آمار حیرت انگیز دیگری از جورجینیو است. جایی که می بینیم او توانسته 9 بار رکورد استثنایی پیرلو در لمس توپ را از سال 2014 به این سمت جا به جا کند و به شکلی یک طرفه همواره بیش ترین لمس توپ در یک بازی در لیگ ایتالیا را از خود ثبت کند.

از تفاوت سبک بازی جورجینیو با پیرلو صحبت کردیم. جورجینیو لزوما بازیکنی نیست که همچون پیرلو از عقب زمین به طور مستقیم با ارسال پاس های بلند، ریسکی و با طول زیاد در یک ثانیه با نبوغی خارق العاده سرنوشت یک بازی یا تورنمنت را عوض کند. او چنین توانایی هایی را ندارد. نکته بارز او همان طور که گفته شد، در کنترل بازی تیمش با ارسال پاس های کوتاهِ با سرعت زیاد است. جایی که او می تواند در تیمی با سبک بازی کلی مبتنی بر مالکیت توپ، هافبک های حریف را خسته و در بازه های زمانی مختلف از بازی خارج کند. برای چنین تیم هایی گردش سریع توپ در فضاهای کوچک و مختلف بسیار حائز اهمیت است. مسئله ای که باز هم جورجینیو در آن تبحر دارد. 

جورجینیو همچنین به خوبی می تواند تیمش را در بازی مقابل تیم هایی همچون لیورپول که سبک بازی مبتنی بر «Gegenpressing»(توضیح مفصل فنی پیرامون این سبک از بازی) دارند، یاری کند. دقت، سرعت به گردش در آوردن و حمل توپ توسط جورجینیو همان طور که پیشتر گفته شد می تواند کار را برای هر بازیکنی دشوار کند. مائوریتزیو ساری پیش از این در ناپولی موفق شد بهترین استفاده را از جورجینیو ببرد. حالا هواداران چلسي امیدوار هستند تا سرمربی ایتالیایی همان فرمول را در بازی گرفتن از جورجینیو تکرار کند. مسئله ای که البته با وجود یک هافبک تخصصی پست 6 دیگر همچون انگولو کانته، باید دید ساری با آن چه طور برخورد می کند. در صورت باقی ماندن کانته در چلسی، تماشای فرمول ساری در بازی گرفتن از انگولو کانته و جورجینیو در کنار یکدیگر(دو بازیکن در پست 6 با نقش های متفاوت)، احتمالا یکی از جذاب ترین سورپرایزهای فنی سال خواهد بود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر

آفتاب‌‌نیوز :

ساحل «دَستیر» در شهر پارسیان و در استان هرمزگان قرار دارد. این ساحل زیبا و طبیعت زیبای آن در کنار خلیج فارس و در نزدیکی شهر بندری پارسیان با سواحل بی‌نظیرش واقع شده‌است. ساحل «دَستیر» به عنوان یک مقصد توریستی محبوب شناخته می‌شود و با جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی خاص خود، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

دَشتی شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان پارسیان در استان هرمزگان واقع در جنوب ایران است. این شهر از سال ۱۳۹۰ از روستا به شهر تبدیل شده‌است.

از مناطق دیدنی این شهر ساحل بسیار زیبای «دَستیر» که محل زندگی و تخم ریزی لاک پشت‌های پوزه عقابی می‌باشد و از بکر‌ترین و زیباترین سواحل دنیا است که طول ساحل نزدیک به ۶ کیلومتر می‌باشد و باغ‌ها و قله کلات سرخ که از دیرباز محل زندگی شیوخ و حاکمان منطقه بوده است.

ساحل «دَستیر»، نام‌های دیگری مثل پارسیان و دشتی نیز دارد. این منطقه با ساحلی شنی و پهناور، آبی بسیار صاف و آرام و نیز داشتن تپه‌های سبز و جنگلی در اطراف، ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی را به ارمغان می‌آورد. این ساحل یک محیط آرامش‌بخش و شگفت‌انگیز برای استراحت، پیاده‌روی در ساحل، شنا، ماهیگیری و تفریحات مرتبط با آب فراهم می‌کند.

یکی از زیباترین و معروف‌ترین مناطق ساحل «دَستیر» پارسیان، شکاف صدفی است. مسیر رسیدن به شکاف صدفی جاده‌ای خاکی و صعب‌العبوری است که از روستای دشتی به سمت جنوب منتهی می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاکتیک ماشاریپوف برای فرار؛ چرا او پاسپورتش را به استقلال تحویل نداد؟
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • تغییر تاکتیک حزب‌الله مقابل رژیم صهیونیستی
  • نقاشی کشیدن با ماشین تحریر (فیلم)
  • ساحل شگفت انگیز «دَستیر»
  • تصاویر | ساحل شگفت انگیز دَستیر
  • تلاقی هیجان و ترس پلی در آسمان (فیلم)
  • ببینید | شگفت‌زدگی در ایران
  • اردیبهشت کجا سفر بریم؟ ۵ مقصد شگفت‌انگیز
  • اردیبهشت ماه کجا سفر بریم؟ ۵ مقصد شگفت انگیز