Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال فروپاشی مذاکرات آستانه در صورت ادامه حملات ارتش سوریه به مواضع گروه‌های تروریستی در ادلب هشدار داد. ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که اگر حملات ارتش سوریه به ادلب ادامه یابد، احتمال فروپاشی مذاکرات آستانه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ 24-23 ژانویه سال 2017 میلادی (4 و 5 بهمن 1395) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا و ایجاد چندین منطقه کاهش تنش در سوریه انجامید و تاکنون 9 دور از مذاکرات آستانه برگزار شده است.

تماس تلفنی اردوغان با پوتین در حالی صورت گرفته که با نزدیک شدن عملیات نظامی ارتش سوریه در ادلب، ترس و نگرانی شدیدی در میان گروهک‌های تروریستی حاکم شده است.

این در حالی است که ترکیه نیز به درخواست روسیه، حضور نظامی خود را در ادلب کاهش داده و این بدان معناست که جنگ به پایان خود نزدیک می‌شود.

به رغم سیطره گروه تروریستی جبهه النصره بر سرتاسر استان ادلب در سال 2015، دولت سوریه و نهادهای دولتی همچنان نفوذشان را در این مناطق حفظ کرده‌اند و از محبوبیت مردمی برخوردارند و جمعیت این مناطق منتظر ورود ارتش سوریه هستند.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه به ترکیه می‌رود

شبکه المیادین از سفر قریب الوقوع رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه المیادین اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس پایان هفته آینده برای دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به این کشور سفر می کند.

این در حالی است که اردوغان امروز در اظهاراتی گفته بود تا زمانی که عمر دارد به حمایت از مساله فلسطین ادامه خواهد داد.

هنوز جزئیات بیشتری از برنامه سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه منتشر نشده است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • السودانی:لزوم توقف فوری جنگ غزه/ اردوغان دوشنبه در عراق است
  • موضع اردوغان درباره حادثه اصفهان
  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • اردوغان: حماس جنبش آزادی‌بخش است/ با هنیه دیدار خواهم کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند