Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@00:33:42 GMT

خاطرات ما قابل گفتن نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۸۴۴۸

خاطرات ما قابل گفتن نیست

واژه‌ها را کامل و دقیق بیان می‌کند؛ با فاصله‌گذاری درست و لحن و صدایش را مطابق با متن هماهنگ می‌کند. می‌گویم چقدر خوب است شنیدن متنی که شما بخوانید! با فروتنی و خنده پاسخ می‌دهد، این تنها کاری است که از من برمی‌آید. نرگس عاشوری خبرنگار

ایران آنلاین /همچون نام‌خانوادگی‌اش به برومندی شعور مخاطب فکر می‌کند و همچون نامش به کلمات احترام می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادداشتی که به مناسبت تولد یکی از بزرگان سینما از طرف خانواده رشیدی نوشته را پشت خط تلفن چنان با تعهد به واژه‌ها و تلفظ دقیق‌ تک تک‌شان می‌خواند که انگار از رسانه‌ای فراگیر و عمومی در حال پخش است. به آهنگ صدایش و پرستاری دقیقش از کلمات گوش می‌کنم و حسرت می‌خورم برای کودکانی که الفاظ بریده و جیغ و هیاهوی خاله‌ها و عموهای تلویزیونی جایگزین صدای مهربان و با وقار او شده است اما «اتی جان» محبوب اهالی سینما با نگاه واقع‌بینانه و بلندنظرانه‌ می‌گوید: «نسل جوان کارش را خوب انجام می‌دهد. بچه‌ها به طراوت و شادابی نیاز دارند و جوان‌ها بیشتر به وجدشان می‌آورند. من هم از 21 سالگی تا 31 سالگی در این کار بودم یعنی همان دوران جوانی.» بر اهمیت تجربه‌اش و لزوم انتقال آن به نسل جدید اصرار می‌کنم و او تأکید می‌کند که ممنوعیتی برای حضور در صداوسیما ندارد. زیر لب می‌گوید هر کس دوره و زمانه‌ای دارد اما دوباره تن صدایش به همان رضایت و شادی خاطر همیشگی می‌نشیند که از احترام برومند سراغ داریم: «خودم هم این کار را خیلی دوست دارم، در اصل خودم را مجری و گوینده می‌دانم.» در صحبت‌هایش دائم به گفته‌های داوود رشیدی استناد می‌کند که انگار مانیفست زندگی مشترکشان در این سال‌ها بوده است: «به هر حال از آن روزها بسیار گذشته و به قول آقای رشیدی؛ زمانی دیگر و عاداتی دیگر.»

31 سالگی اما سن کمی است برای بازنشستگی، آن هم نه در نقطه پایان بلکه در اوج پختگی کار. به دوری‌اش از تلویزیون و این تبعید و به تعبیری محرومیت در اوج دوران کاری‌ اشاره می‌کنم و دلیل را جویا می‌شوم اما منش او مرور نکردن این بی‌مهری‌هاست: «40 سال از آن دوران گذشته و مرور آن چیزی را تغییر نمی‌دهد به قول آقای رشیدی که همیشه می‌گفت هی اینقدر نگین نذاشتن، کارتون رو بکنین. من هم سعی می‌کنم کاری را انجام دهم که واقعاً دوستش دارم.» کاری که او دوست دارد برای خیلی‌هایی که در دو سال اخیر با دغدغه‌های برومند آشنایی دارند زنده نگه داشتن نام و یاد داوود رشیدی تعبیر می‌شود: «هرکاری که در توان دارم برای زنده نگه داشتن نامش انجام می‌دهم تا مرامش و راهش و تفکرش را به جوان‌ها منتقل کنم.» در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال انتشار کتاب خاطرات داوود رشیدی با طنازی می‌گوید که خاطرات ما قابل گفتن نیست و در ادامه از انتشار کتابی مشتمل بر مصاحبه‌های او از سال 60 تا 92 خبر می‌دهد؛ کتابی حاوی اظهارات آقای رشیدی از سیاست و فوتبال تا تئاتر و هنر. دوشنبه 25 تیرماه که از راه برسد، داوود رشیدی 85 ساله می‌شود و خانواده رشیدی دومین سالی است که در نبود او این روز را جشن می‌گیرند اما او می‌گوید هر روز بیشتر از روز قبل حضورش را احساس می‌کند: «برای من که نمرده و همیشه زنده است.» آرزوی هر ساله داوود رشیدی در این روز را حضور در صحنه تئاتر عنوان می‌کند: «همیشه می‌گفت آرزویم این است که امسال بتوانم یک نمایش جدید بگذارم.» برومند اهدای نشان داوود رشیدی در مراسم سالمرگ داوود رشیدی و همچنین اولین تجربه تئاتری‌اش را در راستای برآورده شدن همین آرزو عنوان می‌کند: ««آهواره» کار نو و فوق‌العاده‌ای است. مسائل روز و قرن را مورد توجه قرار داده. تم بسیار انسانی‌ای دارد. هم ادای دین به انسان است و هم تئاتر. و در روزهای نزدیک به تولد آقای رشیدی این دومی مرا بیشتر مشتاق کرده» اجرای این نمایش به کارگردانی احسان گودرزی با حضور نگار جواهریان، الهام کردا، علی باقری و محمد ولی‌زادگان از اول مردادماه آغاز می‌شود. احترام برومند با وجود حضور در یک خانواده تئاتری اما برای اولین بار است که حضور در صحنه تئاتر را قبول کرده. شاید بواسطه همین همنشینی با داوود رشیدی و دخترش لیلی است که چنین به دانش و ملزومات کار صحنه مقید است: «اصلاً در خود چنین توانی نمی‌بینم. پیش از این هم پیشنهاد کار داشتم اما از آنها عذرخواهی کردم، این کار را هم قبول کردم چون بازی با صدا و تمرکز روی صداست» و به خاطر همین شناخت است که به‌عنوان صداپیشه هم خود را متعهد می‌داند که در تمام تمرین‌ها حاضر شود. همین می‌شود که گپ و گفت ما با رسیدن او به صحنه تمرین به پایان می‌رسد.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • قابل احیا بودن ۱۴ درصد مساحت محوطه ربع رشیدی تبریز
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود