Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@12:40:47 GMT

کشف بیش از ۱۵ تُن مواد مخدر و روان‌گردان در کشور

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۶۶۹۲۷۶

کشف بیش از ۱۵ تُن مواد مخدر و روان‌گردان در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۵ تن و ‏‏۱۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در هفته سوم تیر ماه خبر داد.

خبرگزاری فارس: معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۵ تن و ‏‏۱۶۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در کشور در هفته سوم تیر ماه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدالله هادی‌نژاد، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مجموع کشفیات در هفته سوم تیرماه ۱۵ هزار و ۱۶۸ کیلوگرم است که نسبت به هفته گذشته که ۸۴۳۹ کیلوگرم بوده، ۷۹.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۹۴۵۶ کیلوگرم بوده که ۶۲.۳ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: از این میزان، ۱۴۱۶ کیلوگرم حشیش، ۲۱۶ کیلوگرم هروئین، ۳۵۴۶ کیلوگرم مرفین، ‏‏ ۴۳۷ کیلوگرم شیشه، ۱۲۴۷ کیلوگرم مواد پیش‌ساز، ۵۳ هزار و ۳۱۰ عدد قرص روانگردان و ۹۵ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۱۸۲ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۱۲.۸ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

وی افزود: از مجموع ۱۲۴۷ لیتر مواد پیش ساز مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۱۲۰۶ لیتر به استان تهران، ۳۱ لیتر استان خراسان رضوی و ۱۰ لیتر استان آذربایجان غربی است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: از مجموع ۵۳ هزارو ۳۱۰ عدد قرص‌های روانگردان مکشوفه در این مقطع، بیشترین تعداد به ترتیب با ۳۴ هزارو ۸۷۶ عدد مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۱۵ هزارو ۷۰۰ عدد استان سمنان، ۱۹۰۹ عدد استان گلستان و مابقی مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، هرمزگان، خراسان شمالی و تهران است.

هادی‌نژاد با بیان اینکه بالغ بر ۷۰.۸ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان کشور است، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۴۴۶ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۲۲.۷ درصد کشفیات کشور است و هرمزگان با ۳۲۲۵ کیلوگرم، تهران با ۱۸۹۹ کیلوگرم، بوشهر با ۷۶۹ کیلوگرم و خراسان رضوی با ۷۴۱ کیلوگرم و اصفهان با ۶۶۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی تصریح کرد: سهم کشفیات سه استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور ۴۶.۷ است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدرتصریح کرد: طی این مدت، ۱۰۹ دستگاه خودرو، ۳۸ دستگاه موتور سیکلت، ۴ قبضه سلاح و ۲۵ دستگاه موبایل توقیف شد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003XTA

منبع: فردا

کلیدواژه: مواد مخدر روانگردان کشفیات مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: برای ارائه مضامین ارزشمند پیشگیری از اعتیاد به جوانان و نوجوانان، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ساحت شعر فارسی» استفاده کنیم که «جشنواره شعر نفس پاک» گام محکمی در این راستا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمد جمالو در نشست خبری «جشنواره شعر نفس پاک» اظهار کرد: در عرصه جهانی مبارزه با مواد مخدر پرچم‌دار هستیم و با جانفشانی این شهدا بیشترین کشفیات مواد را در دنیا داریم.

وی افزود: با یک آلودگی جسمی، روانی و اجتماعی که هم پیش رونده و هم عود کننده است، روبه‌رو هستیم که رهایی از آن بسیار دشوار است، لذا باید تلاش کنیم کسی وارد این بلای خانمان سوز نشود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های ارزشمند این چنینی در همین راستا است تا بتوانیم از ظرفیت هنر در پیشگیری از اعتیاد استفاده کنیم.

جمالو بیان کرد: در دنیای امروز که پر از محتوا و ذهن انسان‌ها در حال فراگیری است، ظرفیت هنر می‌تواند در بهترین شرایط، فراگیری را برای آنان ایجاد کند، رساندن یک پیام کافی نیست، بلکه ایجاد باورمندی در بین فرزندانمان خیلی مهم است به ویژه در آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد باید این امر ایجاد شود.

وی گفت: هر زمان از زبان هنر استفاده کردیم، بیشترین موفقیت را کسب کردیم، لذا باید مهمترین آموزه‌ها را با زبان آهنگین و شاعرانه در بین اذهان همه ایرانیان ایجاد کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم مضامین بسیار ارزشمند «پیشگیری از اعتیاد» را به جوانان و نوجوانان ارائه کنیم، باید از ظرفیت هنر به ویژه «ظرفیت ارزشمند شعر فارسی» استفاده کنیم که این جشنواره گام محکمی در این راستا خواهد بود.

جمالو افزود: هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره یک ریل گذاری اثرگذار است تا افراد با آموزه‌های پیشگیری از اعتیاد آشنا شوند؛ بهره‌مندی از ظرفیت هنر برای آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی از جمله تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط مؤثر، خودآگاهی، مدیریت خشم، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، همدلی و مدیریت استرس، بسیار مؤثر است و اگر کسی این مهارت‌ها را فرابگیرد، کمتر به سمت اعتیاد و دیگر آسیب‌های اجتماعی می‌رود.

کد خبر 746902

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است