Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روساي جمهوري ترکيه و روسيه در گفت و گوي تلفني با يکديگر بر ضرورت حفظ يکپارچگي سياسي و تماميت ارضي سوريه تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «رجب طيب اردوغان» و «ولاديمير پوتين» شنبه شب در اين تماس تلفني ضمن تاکيد بر حل بحران سوريه در چارچوب تماميت ارضي و يکپارچگي سياسي اين کشور، تسريع در فرايند حل مساله جنگ داخلي در سوريه را از طريق مذاکرات آستانه قزاقستان خواستار شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردوغان و پوتين در اين گفت وگوي تلفني درباره روابط دو جانبه و موضوعات منطقه اي نيز رايزني کردند .
قرار است مذکرات براي حل بحران سوريه در روزهاي 30 و 31 ژوئيه 2018 در آستانه پايتخت قزاقستان برگزار شود .
بحران در سوريه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎هاي تروريستي مورد حمايت عربستان، آمريکا و متحدانشان براي تغيير معادلات منطقه به نفع رژيم صهيونيستي آغاز شده و در ماه هاي اخير ارتش سوريه موفقيت هاي زيادي را در مقابله با تروريسم به دست آورده است. 118

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۹۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص کاهش تنش در منطقه و آتش‌بس غزه تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، در ادامه بیانیه وزارت امورخارجه قطر آمده است، بن عبدالرحمن همچنین نگرانی دولت قطر را از تحولات منطقه بیان کرده است.

وزارت امورخارجه قطر اعلام کرد که در این تماس تلفنی نخست وزیر قطر، همه طرف‌ها را به آرامش و خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق راه‌حل مسالمت‌آمیز دعوت کرده است.

این تماس تلفنی در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه و حمله تنبیهی ایران به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیما‌های جنگنده خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

دیگر خبرها

  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • مخبر: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • پیشنهاد پوتین برای میانجیگری میان ایران - اسرائیل / 3 شرط تهران / روزنامه کویتی: روسیه قطعات حساس جنگنده سوخو35 را به ایران نداده
  • تماس تلفنی وزیر امورخارجه قطر و آمریکا؛ محور گفتگو چه بود؟
  • تا پای جان از تمامیت ارضی کشور دفاع خواهیم کرد
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای ژاپنی