Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه نسل جوان امروز آماده‌تر از جوانان گذشته برای حضور در صحنه هستند گفت: عدم پاسخگویی به سؤالات جوانان در مورد انقلاب سبب ابطل ماندن جشن‌های چهلمین سالگرد می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم مدرسی شب گذشته در شورای سیاست گذاری و راهبردی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان یزد که با حضور اعضا در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه اگر امروزه نتوانیم به سؤال‌های جوانان در مورد انقلاب اسلامی پاسخ دهیم جشن‌های چهلمین سالگرد ابطل می‌ماند اظهار داشت: بدون شک یکی از مهمترین مسائلی که باید در دستور کارمان قرار گیرد، پاسخگویی به سؤال‌ها و شبهات ایجاد شده در نسل جوان در موضوعات انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای حوزه علمیه یزد تصریح کرد: اگر امروزه شاهد حرکت‌های نادرست و اشتباه از سوی جوانان کشور هستیم نشان از عدم توضیح درست و تبیین دستاوردهای انقلاب و عدم پاسخگویی به سؤالات و شبهات جوانان است.

وی گفت: برخی از حرکت‌های نامناسب در کشور توسط جوانان ناآگاه به وجود می‌آید که اگر در این سال‌ها در جهت روشنگری این قشر تلاش می‌کردیم شاید امروزه این آسیب‌ها را شاهد نبودیم.

مدرسی با تاکید بر اینکه جوانان امروز نسبت به جوانان دهه 50 و 60 آمادگی بیشتر برای حضور در صحنه دارند تصریح کرد: تبیین مسائل مختلف انقلاب اسلامی برای جوانان امروز، می‌تواند تداعی‌گر جوانان دهه 50 و 60 که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند باشد.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه امروزه باید وضعیت کنونی کشور را با دوران قبل از انقلاب بیاندیشیم و بررسی کنیم افزود: جمهوری اسلامی در قبل از انقلاب با مسائل و مشکلات عدیده‌ای روبه رو بود که اکنون شاهد آن مسائل نیستیم.

وی اظهار داشت: در قبل از انقلاب مطالعه کتاب امام جرم زندانی داشت، اقتصاد وارداتی داشتیم، توسط کشورهای زورگو و توطئه‌گر هدایت می‌شدیم، رئیس حکومت ما را دریک زمانی فرد بی سواد معرفی می‌کردند، هواپیمایی‌های ما در جنگ ویتنام شرکت می‌کردند درحالی که شاه خبر نداشت و بسیاری دیگر از مشکلات را در قبل از انقلاب داشتیم که بحمدالله در این چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی با هیچ کدام از مباحث روبه رو نیستیم.

مدرسی در پایان گفت: همه این نقاط ضعف باید برای جوانان و نسل جوان امروز به خوبی تبیین شود که جز یکی از ضروری‌ترین کارها است.

انتهای پیام/

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟

ایسنا/یزد حوزه هنری استان یزد به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوعی را در استان برگزار کرد.

نام گذاری روز بیستم فروردین ماه به نام «روز هنر انقلاب اسلامی» پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در سال ۱۳۷۲ و به پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و به دستور مقام معظم رهبری، اتفاق افتاد.

این مناسبت در واقع فرصتی است برای معرفی و گسترش هنر انقلاب اسلامی که هنرمندان کشورمان طی چند دهه گذشته با برداشتی ماهرانه از مبانی هنر کهن ایرانی ـ اسلامی و منطبق با شرایط و امکانات روز، آنها را خلق و توسعه داده‎اند.

با توجه به تقارن هفته هنر انقلاب اسلامی با تعطیلات رسمی و ایام عید فطر در برخی از استان‌ها برنامه‌های هفته هنر با تاخیر برگزار شد که استان یزد هم از این جریان مستثنی نبود ولی در عین حال برنامه‎های متنوع از برگزاری چهل و چهارمین محفل طنز «قند شکن» با حضور مسئولان، شاعران، طنزپردازان و عموم مردم که با شعرخوانی طنزپردازان استان و کشور از جمله «محمد حسین مهدویان»، «امین شفیعی» و «احمد رفیعی وردنجانی» تا مراسم افتتاحیه دومین جشنواره طنز عدلیه(دادخند) که با حضور دادستان یزد و معرفی حجت‌الاسلام «مهدی پرنیان» به عنوان دبیر  این رویداد  هنری ادبی، به بهانهی این مناسبت در یزد برگزار شد.

البته برنامه‌های دیگری مانند اکران و تحلیل فیلم «تک تیرانداز» در مدرسه فیلم حوزه هنری یزد با حضور هنرمندان، توزیع بلیط  فیلم‌های آسمان غرب و آپارتچی با موضوع دفاع مقدس بین هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، تجدید میثاق جمعی از هنرمندان استان و کارکنان حوزه هنری یزد با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی در قالب ویژه برنامه «آسمانی‌ترین رفیق» همراه با غبارروبی قبور مطهر شهدا که همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حمله تروریستی راسک در گلزار شهدای خلدبرین یزد به همراه شعرخوانی، بیان خاطره و سخنرانی سردار فتوحی از یادگاران دوران دفاع مقدس درباره شهدا و عملیات وعده صادق برگزار شد را نیز می‌توان در این باره نام برد.

برگزاری نشست نقد کتاب «به من نگو فرمانده» اثر بانوی نویسنده یزدی «نجمه السادات موسوی بیوکی» با حضور استاد «محمد قاسمی پور» پژوهشگر و نویسنده کشوری و جمعی از نویسندگان استان در حوزه هنری، همچنین برگزاری کارگاه آموزشی »مصاحبه در تاریخ شفاهی و خاطره نگاری» با حضور استاد «محمد قاسمی پور» و جمعی از نویسندگان استان، رونمایی از کتاب «رازی بین من و تو» اثر «محمد رضا امیر خانی» نویسنده یزدی به همراه  اجرای نمایشنامه خوانی این اثر  با حضور هنرمندان استان در سالن استاد فرج نژاد حوزه هنری یزد، نیز از دیگر برنامه‎های شاخص حوزه هنری استان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی بود که البته کمتر از سوی رسانه‎ها به آن پرداخته شد.

بازدید هنرجویان هنرستان فنی و حرفه‎ای سما از حوزه هنری استان یزد و آشنایی آنها با ساختار، برنامه ها  و چشم اندازهای حوزه هنری، تماشای تولیدات باشگاه فیلم و تبیین سند تحول حوزه هنری استان نیز از دیگر برنامه‎ها در این هفته بود.

البته بهتر بود مسئولان مربوطه در همان زمان، اطلاع رسانی گسترده‌تری در خصوص تأخیر در برگزاری برنامه‌های این هفته انجام می‌دادند تا انعکاس مطلوبی از این برنامه‌ها را در رسانه‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی