Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول آموزش و توانمندسازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهارداشت: نخستین دوره تربیت معلم و مربی بینش مطهر با حضور بیش از ۱۷۰ نفر در دو شهر بیرجند و قاین در حال برگزاری است.

محمد امین کریمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بیرجند در بیرجند گفت: نخستین دوره تربیت مربی بر مبنای نظام اندیشه دینی با محوریت آثار و اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری(ره) در خراسان جنوبی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی، این دوره از 18 تیر آغاز شده و به مدت۱۲ هفته کلاس آموزشی در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار خواهد شد.

 

کریمی با بیان اینکه فراگیران پیش از شروع کلاس، هر هفته یک ساعت به مباحثه در قالب 10 گروه 5 نفره می پردازند، اظهارداشت: تعداد 170 نفر از برادران و خواهران در بیرجند و قاین در این دوره شرکت کرده اند که به صورت مجزا در هر دو شهرستان این کلاس‌ها برگزارمی‌شود.

 

مسئول آموزش و توانمندسازی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این دوره با همکاری دانشگاه فرهنگیان استان و قرارگاه استانی خاتم الاوصیا در حال برگزاری است، گفت: با توجه به تاکید نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر استفاده از ظرفیت اساتید بومی، از توان اساتید حوزه و دانشگاه‌های بیرجند برای تدریس در این دوره استفاده شده است.

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مجلس شیراز حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع اسحاق جهانگیری جشن های دهه کرامت فوتبال آیت الله محمدرضا حدائق تصادف روز حضرت شاهچراغ ع خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۶۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: تعداد ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است؛ هزینه پروانه و عوارض ساختمانی به میزان ۱۰ درصد برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال دارای تخفیف است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، حمیدرضا طالبی امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: سالمندی جمعیت عوارض و عواقب بسیاری دارد و حتی در سطح تهدیدی برای هر کشور و جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فواید جوانی جمعیت و عواقب سالمندی در جامعه، ادامه داد: قانون جوانی جمعیت در کشور مصوب و ابلاغ شده، لذا از همه دستگاه‌های اجرایی شامل این قانون انتظار می‌رود قانون جوانی جمعیت را به درستی اعمال کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: چنانچه هنوز آئین‌نامه و ابلاغی ذیل این قانون از سوی وزارتخانه و دستگاه‌های بالا دستی واصل نشد، انتظار می‌رود مدیران پیگیری لازم را داشته باشند تا کارها در مرکز برای اجرای قانون، تسهیل شود چون وقتی قانون ابلاغ شود، لازم‌الاجرا است.

وی در ادامه تبلیغات محیطی درخصوص ترویج جوانی جمعیت را مؤثر دانست و بیان کرد: در همین راستا باید تبلیغات فرهنگی و فضاسازی محیطی و رسانه‌ای با روش‌های مختلف، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

طالبی بر ارائه و تداوم آموزش‌های لازم در این حوزه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌هایی که مسئولیت دارند تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های متولی مجری این قانون باید اطلاع‌رسانی کافی در خصوص مصوبات قانونی جوانی جمعیت را به جامعه هدف داشته باشند تا مردم از امتیازات قانونی خود مطلع و بهره‌مند شوند.

وی به ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند برای تأمین و ارتقای کیفیت مسکن، پایان کار و عوارض ساخت و ساز، کلیه هزینه‌های تخصیص شبکه، انشعابات و خدمات نظام مهندسی را به میزان ۵۰ درصد برای خانواده‌های دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و به میزان ۷۰ درصد برای خانواده‌های دارای حداقل چهار فرزند زیر ۲۰ سال برای یک مرتبه تخفیف دهند.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس این قانون، هزینه پروانه و عوارض ساختمانی به میزان ۱۰ درصد برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال دارای تخفیف است.

وی به ارائه عملکرد دستگاه‌های مربوطه در این زمینه پرداخت و افزود: تاکنون شرکت آب و فاضلاب استان این قانون را برای ۲۸ مورد از خانواده‌های دارای چهار فرزند و ۷۵ مورد از خانواده‌های دارای سه فرزند اجرایی کرده است.

طالبی عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان نیز تاکنون ۵۷۵ مورد تخفیف و کنتور رایگان به این خانواده‌ها ارائه کرده و بیش از ۹۰ انشعاب هم در حوزه آب واگذار شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه واگذاری زمین اقدامات خوب و ارزشمندی انجام شده و خراسان جنوبی از استان‌های پیشرو در این زمینه است، گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در دو منطقه مرکز استان (بیرجند) آماده قرعه‌کشی و واگذاری برای خانواده‌های مشمول قانون جوانی جمعیت است و در واگذاری زمین‌ها هیچ محدودیتی نداریم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص وام‌های قانون جوانی جمعیت امسال منابع بهتری جذب شده و امیدواریم صف تشکیل شده برای تسهیلات فرزندآوری کاهش یابد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت خوابگاه‌های متأهلی در استان، بیان کرد: در قانون، مشوق‌های خوبی برای فرزندآوری لحاظ شده که باید دستگاه‌های اجرایی در راستای شفاف‌سازی قانون و تببین ابعاد مختلف آن تلاش کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

کد خبر 747308

دیگر خبرها

  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز نهضت فیبرکشی در خراسان جنوبی/نسل ۵ اینترنت به استان می آید؟
  • رقابت ۱۴۹۰۰ داوطلب در آزمون سراسری نوبت اول در خراسان جنوبی