Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس اتحادیه فرش دستبافت استان گفت: در سه ماه نخست سال جاری بافندگان استان 35 هزار مترمربع فرش به ارزش 13 میلیارد تومان تولید کردند که 20 هزار مترمربع آن صادر شد.
کامیابی مسک با بیان اینکه در این مدت بیش از 60 درصد تولیدات فرش دستبافت  استان به کشورهای اروپایی صادر شد افزود: فرشهای دستباف خراسان جنوبی به کشورهای آلمان، امارات، ایتالیا، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عمده نقوش فرشهای تولیدی استان را شامل ریزه ماهی، خشتی و ایلیاتی عنوان کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته نیز همین مقدار صادرات فرش را داشتیم.
رئیس اتحادیه فرش دستبافت استان، کوچک شدن بازارهای جهانی، روی آوردن مشتری ها به سمت سایر کفپوش ها و پیدا نکردن بازارهای جدید را از جمله مشکلات فروش و صادرات فرش خراسان جنوبی عنوان کرد.
کامیابی مسک با گلایه از اینکه تنها ده درصد بافندگان خراسان جنوبی بیمه هستند افزود: از 50 هزار بافنده تمام وقت، پاره وقت و فصلی استان هم اکنون تنها 4 هزار و 300 نفر بیمه قالی بافی هستند.
خراسان جنوبی یکی از قطب های تولید  فرش دستبافت کشور است به طوری که دو فرش قهستان و مود این استان نیز به ثبت جهانی رسیده اند. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فرش دستبافت خراسان جنوبی ارز آوری اتحادیه فرش بافندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۰۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود

طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه جنایات اسرائیل در غزه، برای نخستین‌بار این رژیم را پای میز محاکمه کشاند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه علیه جنایات اسرائیل در غزه، برای نخستین‌بار این رژیم را پای میز محاکمه کشاند.درنهایت تیم حقوقی آفریقای جنوبی با استدلال قوی جنایت نسل‌کشی توسط اسرائیل را ثابت کرد و توانست این رژیم را در دادگاه لاهه محکوم کند.حالا پس از گذشت حدود سه ماه از صدور این حکم علیه اسرائیل، زمزمه‌هایی از صدور حکمی جدید برای بازداشت سران این رژیم ایجاد شده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • مجوز قبولی بیمه اتکایی دی به زودی صادر می شود
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • فیلم| تایمز انگلیس: به‌زودی حکم بازداشت نتانیاهو صادر می شود
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت