Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با نخستین شب از ماه ذی القعده و درخشش ماه نو در آسمان سرزمین شمس توس، شهر امام رضا (ع) و مضجع شریف ثامن الحجج (ع) غرق نور شد و از هر سو نوای خوش دلدادگی عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) به گوش می رسید.
همه صحن و سرای حرم قدسی در شب میلاد کریمه اهل بیت (ع) معطر از بهترین عطرها و مزین به زیباترین گلها بود، زائران و مجاوران از گوشه و کنار به حرم قدسی مشرف شده بودند که در نخستین شب از دهه کرامت ، میلاد یگانه بانو از خاندان اهل بیت (ع) در ایران را جشن بگیرند و این روز فرخنده را به ساحت آن امام همام تبریک گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س)؛ نماز مغرب و عشا در بارگاه منور رضوی به امامت مرجع عالیقدر، آیت الله نوری همدانی برپا شد، سپس جشنی تحت عنوان 'شکوه رضوان' در صحن جامع رضوی با حضور پرشور زائران و مجاوران برگزار شد.
سخنران حرم مطهر رضوی در این ویژه برنامه گفت: کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) از جمله بانوان خاندان اهل ‌بیت(ع) هستند که از نظر شخصیت علمی و معنوی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند که هر کس ایشان را زیارت کند، جایگاهش بهشت است.
حجت الاسلام جعفر اسلامی فر افزود: پنج تن از ائمه معصومین (ع) در باب شخصیت کریمه اهل بیت (ع)، روایت دارند و امام جعفر صادق (ع) پیش از تولد آن بانوی گرامی، آمدن ایشان را نوید دادند.
وی اظهار داشت: زیارت نامه حضرت معصومه (س) جایگاه ویژه ای دارد زیرا در بین امامزادگان، تنها حضرت عباس(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت معصومه (س) زیارت نامه‌‏ هایشان از سوی امام معصوم (ع) بیان شده است.
حجت الاسلام اسلامی فر به بیان روایتی از حضرت رضا(ع) در مورد زیارت مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) پرداخت و گفت: آن حضرت فرمودند کسی که خواهرم را زیارت کند، پاداش او بهشت است، امام صادق (ع) نیز در حدیثی در مورد زیارت این بزرگ بانو فرمودند که پاره تن من در قم به خاک سپرده می‌شود و هرکس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.
دیگر سخنران برنامه شکوه رضوان نیز در این مراسم گفت: امام رضا (ع) کریمه اهل‏ بیت (س) را معصومه نامیدند زیرا ایشان یک عالمه بودند و زوایای مختلف زندگی اشان بیانگر عالمه و دانشمند بودن این بانوی کریمه دارد زیرا در زمان حیاتشان به سوالات خیلی از دانشمندان و علما پاسخ می‏ دادند.
حجت الاسلام عباس فرازی نیا اظهار داشت: حضرت معصومه (س) آگاه به مسائل دینی و معارف اسلامی بودند و در درجه ای از علم قرار داشتند که گاهی در نبود پدر بزرگوارش به پرسش‌ های دینی و فقهی شیعیان پاسخ می دادند.
همچنین همزمان با شب میلاد حضرت معصومه (س)، همایش تخصصی 'حجاب گوهر عفاف' در تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) به مناسبت هفته عفاف و حجاب ویژه بانوان خادم برگزار شد.
در بخش اول این برنامه بانو عبدالباقی، یکی از کارشناسان دینی درباره موضوع عفاف و حجاب مطالبی را بیان کرد و در بخش دوم، به پرسش های مدعوین پاسخ داده شد.
با برگزاری جشن میلاد کریمه اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی، ویژه برنامه های آستان قدس امام رضا (ع) در دهه کرامت به صورت رسمی آغاز شد.
7489
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اهل بیت پدر حجاب حرم مطهر امام رضا آیت الله نوری همدانی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم

شهردار قم گفت: بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: اگر قم و مشهد دارای کرامت هستند، به دلیل وجود بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت معصومه(س) و آستان قدس رضوی(ع) است.

وی افزود: بیش از 65 موضوع برنامه‌های مختلفی را در ستاد شهرداری قم خواهیم داشت.

شهردار قم با اشاره به اینکه بیش از چندین هزار میلیارد پروژه در ایام دهه کرامت در قم افتتاح خواهد شد، بیان کرد: همچنین به نام گرامی‌داشت دهه کرامت برنامه نشست شوراهای اسلامی شهرهای کشور به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

ارائه اسکان به زائران در مسجد جمکران

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست گفت: برنامه‌های مختلفی را با محوریت همکاری و هم‌افزایی با آستان مقدس حضرت معصومه(س) در نظر گرفته‌ایم.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با بیان این که در کنار اقدامات فرهنگی در بحث اسکان زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) همکاری خواهیم داشت، افزود: سال گذشته نیز مسجد مقدس جمکران در بحث اسکان اقدامات مطلوبی انجام داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • افتتاح چند هزار میلیارد پروژه شهری طی دهه کرامت در قم
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا