Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري کردستان با صدور اطلاعيه اي در خصوص خطر آتش سوزي در مراتع و جنگل هاي استان هشدار داد و از مردم خواست با رعايت موارد ايمني اين نهاد را کمک کنند.

به گزارش روز يکشنبه روابط عمومي اداره کل منابع طبيعي و آبخيزادري کردستان، در اين اطلاعيه آمده است: با آغاز فصل گرما و خشکي هوا، احتمال وقوع آتش در محيط هاي طبيعي بويژه مراتع و جنگل هاي استان افزايش يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ضرورت دارد دامداران، طبيعت گردان و تمام کساني که در محيط هاي طبيعي براي تفريح حاضر مي شوند از روشن کردن آتش خودداري کنند و کشاورزان و باغداران نيز در اين فصل بقاياي گياهي را در مزارع و باغات آتش نزنند.
اين اداره کل از عموم مردم خواست به عنوان يک وظيفه ملي و قانوني در حفظ مراتع و جلوگيري از تخريب آن کوشش کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخريب مراتع، آتش سوزي و ديگر موارد با شماره تلفن رايگان 1504 تماس گرفته و ماموران يگان حفاظت را در جريان بگذارند.
منابع طبيعي کردستان از شهرداري ها و دهياران نيز خواست از آتش زدن زباله ها خودداري کرده و در صورت اقدام به اين کار پوشش گياهي اطراف سايت زباله را به عرض 10 متر پاک کنند.
با استفاده از اطلاعات آتش سوزي در مراتع و جنگل هاي کردستان طي سال هاي گذشته، نقشه حريق مراتع استان تهيه شده که در آن مناطق پرخطر از نظر آتش سوزي شناسايي و راه هاي دسترسي به اين مناطق مشخص و تعيين شده است.
در سال جاري چند فقره حريق در مراتع کردستان اتفاق افتاد که در اين آتش سوزي ها، 35 هکتار از مراتع و 2 هکتار از جنگل هاي استان طعمه حريق شد.
از مساحت 2 ميليون و 937 هزار هکتاري استان کردستان، بيش از 60 درصد آن شامل يک ميليون و 587 هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکيل مي دهد.
20 درصد از مراتع استان کردستان جزو مراتع درجه يک (متراکم) است که در هر هکتار از مراتع درجه يک سالانه بيش از 450 کيلوگرم علوفه خشک توليد مي شود و مابقي مراتع درجه 2 (نيمه متراکم) هستند.
در مجموع 67 هزار خانوار روستايي استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستاني 6.5 درصد علوفه کشور را توليد مي کنند.
3020/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۰۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان

احمد فعله گری گ اظهار کرد: با گازرسانی به هزار و ۲۶۸ واحد تولیدی، ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شد و در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی در کردستان طبق مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی برنامه ریزی شده است و تا پایان فروردین ماه تعداد سه واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • ماجرای قطع ۴۰ درخت در نوشهر
  • ماجرای قطع ۴۰ اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد