Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ شبستان نوشت: روزچهارشنبه 20 تیر ماه در خبری اعلام شد مانتوهای جلو باز قرار است از فروشگاه های شهر تهران جمع شوند و مانتو فروشی ها نمی توانند این مدل مانتو را به فروش برسانند. خبر ممنوعیت فروش مانتوهای جلو باز کافی بود تا در هوام دم کرده عصر پنج شنبه به خیابان ولی عصر و مانتو فروشی هایش سر بزنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به هر مانتو فروشی می روم انواع و اقسامی از این مانتو ها بر رگال و یا بر تن مانکن هاست و هنوز هم جمع آوری نشده اند.

 

 

سلیقه بخشی از جامعه همین مانتو هاست/ نمی توانیم بازار کارمان را از دست بدهیم

از فروشنده ای که خود را «امیر» معرفی می کند می پرسم آیا می دانید که فروش مانتوهای جلو باز ممنوع شده است؟ می گوید «بله، همیشه از این صحبت ها می شود اما ما هم کار خودمان را می کنیم در نهایت با سنجاق یا قزنی می توانیم این مشکل را حل کنیم؛ سلیقه بخشی از مردم جامعه بویژه جوانان همین نوع مانتو است پس ما نمی توانیم بازار کارمان را از دست بدهیم.»

 

مانتو به عنوان پوشش اجتماع بر اساس خواست جامعه و انگاره مد طراحی و تولید می شود و اغلب طراحان با تلفیق رنگ ها و طرح های مختلف و حتی استفاده از المان های بومی  اثری را به بازار ارایه می دهند که در نهایت زیبایی و آراستگی باشد. ممکن است این آراستگی و طراحی خلاف عرف جامعه هم باشد و واکنش هایی را هم در جامعه برانگیزد. به همین دلیل بود که ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک فروش مانتوهای جلو باز در فروشگاه ها را ممنوع کرد.

 

 

مانتویمان را خودمان انتخاب می کنیم

از«سارا»  که برای خرید مانتو به مانتو فروشی در خیابان فاطمی مراجعه کرده می پرسم برای خرید مانتو به فروشگاهای معرفی شده در سایت اتحادیه پوشاک مراجعه می کنید؟ می گوید: «من خودم انتخاب می کنم مانتویی که می خواهم را از کجا خریداری کنم». او در پاسخ به این پرسش که می دانید فروش مانتوهای جلو باز ممنوع شده است توضیح می دهد: «مانتو جلو باز در هر مانتو فروشی پیدا می شود اگر از سطح فروشگاه ها هم جمع شود مزون هایی هستند که از آن مزون ها خریداری می کنیم.»

 

فروشگاه ها نفروشند، مزون ها می فروشند

با اینکه بیش از ۴۸ ساعت از اعلام ممنوعیت فروش مانتوهای جلو باز در تهران می گذرد انگار فروشندگان مانتو خبری از آن ندارند و مانتوهای جلو باز در فروشگاه ها به روی مشتریان لبخند می زند. در یکی از پاساژهای میدان ولیعصر که اغلب مانتو فروشان لباس های سنتی عرضه می کنند، 70 درصد مانتوها جلو باز و با رنگ های شاد هستند و تاکنون هم  کسی به آنها برای جمع آوری مانتو های جلوباز مراجعه نکرده است، «مریم»  فروشنده ای که طراحی مانتو هم می کند می گوید : «لباس های ما همه شئونات ایرانی و اسلامی را در خود دارد و مغایرتی با عرف ندارد. طرح های ما در عین سادگی پوشیدگی را در خود دارند.»

 

وی درباره موفقیت یا عدم موفقیت طرح ممنوعیت فروش مانتوهای جلو باز می گوید: «بعید می دانم  این طرح موفق آمیز باشد چون حتی اگر در فروشگاه های مانتو، فروشندگان نتوانند این مانتو را عرضه کنند عده ای هستند که به صورت زیر زمینی به نیاز مشتریان خود پاسخ می دهند.»

 

 

مانتو فروشان و خریداران مانتو  طرح ممنوعیت فروش مانتو جلو باز را جدی نمی گیرند

با اینکه یک روز از ارایه طرح ممنوعیت فروش مانتو جلو باز گذشته اما اغلب مانتو فروشان و خریداران مانتو یا این طرح را جدی نمی گیرند یا از آن بی خبرند. با وجود اینکه به گفته رییس اتحادیه صنف تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک قرار است هر روز ۳۰ گشت سه‌نفره در سطح شهر تهران بر واحدهای تولید و عرضه کننده پوشاک نظارت کنند در روز ابتدایی این طرح هنوز نظارتی بر واحدهای فروش مانتو اعمال نشده است.

 

با این همه باید پرسید نگاه قهری در نظارت بر فروشگاه های عرضه مانتوی جلو باز می تواند جلوی فروش این محصولات را بگیرد؟ باید دید تکلیف تولید کنندگان و طراحان لباسی که بدون نظارت صنفی فعالیت می کنند و با اتحادیه پوشاک و کارگروه ساماندهی مد و لباس ارتباطی ندارند در این میان چه می شود؟ و همه این ها در حالی است که بسیاری از مانتوهای جلو باز از خارج از کشور وارد می شوند. 

 انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۷۰۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویداد‌هایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می‌شود که مقامات کشور‌ها سفر‌های کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند، اما رئیس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روز‌های اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات‌های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.

معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان‌ها و روستا‌ها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.

مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش‌های بروز و کاربردی به نیرو‌های کار ارائه شود.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یحیی با «کریم» به تبریز می‌رود
  • یحیی گل‌محمدی سکوتش را شکست؛ مشکلی برای کار ندارم و آماده خدمت به جوانان کشورم هستم!
  • مخبر: دستگاه‌های ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور رخ ندهد
  • مخبر: دستگاههای ذیربط مراقبت کنند تا اخلال و مشکلی در برگزاری کنکور سراسری رخ ندهد
  • AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • ۱۵۰آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • رئیس سازمان محیط زیست: دیگر پروژه‌ ای به نام میانکاله وجود ندارد
  • توماس توخل مشکلی با ماندگاری در بایرن مونیخ ندارد
  • ذخیره کالا‌های اساسی مردم گیلان